Gå til innhold

Spill til gammel bærbar pc

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en laptop med intel pentium 4 prossesor på 2ghz, 700 og noe ram, og "flaskehalsen" en integrert grafikkprosessor fra ati med 16 mb eget ram, samtidig som den tar 16 mb fra hovedrammen. Er det noen ok spill som kan fungere på den? red alert 2 og lignende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hvilke typer spill liker du? Rollespill, strategi eller fps?

Baldurs Gate I/II er jo en slager som ikke krever en neve.

Half-Life (1)

Warcraft 3

Command & Conquer Generals (kanskje skjermkortet blir litt i minste laget)

Endret av PantZman
Skrevet

Kommer helt an på hva du liker. Det er utrolig mange gode spill som ikke krever et kraftig 3d-kort.

Det jeg har godtet meg med på laptopen min (2GHz Celeron, 256MB RAM, råttent skjermkort) de siste to årene, er Diablo 2: LoD, Fallout 1+2+Tactics, UFO: Enemy unknown + Terror from the deep, System Shock 2, Warcraft 3, Duke 3d, Blood, Shadow warrior, Doom 1+2, Dark forces, Take no prisoners, ScummVM + Indy4, DotT, Loom, Monkey Island 1+2, Sam & Max, Grim fandango.. og mange andre.

Skrevet

Det beste er om du har et forhold til gamle spill. Det kan bli litt tungt å starte på et utdatert spill som ikke ser like pent ut som de nye, men det er utrolig mye spilleglede i en klassiker.

Mye bra er nevnt her, Men vil legge til litt:

Et hvert lucas arts spill (stort sett laget til DOS, men med det rette programmet (scummVM) kan de kjøres under windows uten problemer). Mye spilleglede og gode historier.

Transport Tycoon (Med openTTD kan dette spillet nytes med mange forbedringer også på nyere maskiner)

Selv går jeg aldri lei av disse, men hvis du er ute etter nyere spill er kanskje turbaserte strategispill veien å gå (Civilization serien o.l.) Disse krever vanligvis ikke så mye av skjemkortet hvis du setter ned innstillingene litt og ikke krever for mye av maskinen din. Tidligere nevnte Heroes of Might and magic serien (kanskje med unntak av det siste tilskuddet (nr 5)) går også utmerket bra og er særdeles avhengighetsdannende hvis du liker denne typen spill.

Skjermkortet er som du sier flaskehalsen, og jeg ville styrt unna FPS spill av den nyere typen i alle fall. Red Alert 2 som du nevner bør gå bra (og selvfølgelig lignende spill som har omtrent samme systemkrav)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...