Gå til innhold

HW-Lan 06: Cheating på HW-LAN


Nilsen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vet godt at det e3r et problem ja. Er selv administrator på et par servere, og der dukker det opp alle slags cheatere, og som en del av et serverhostingsselskap (CS) så vet jeg godt hvor mange osm cheater. en løsning som fungere veldig bra mot wallhack er et program kalt SSC, som tar et screenshot av skjermen en gang i blandt (ca. 20 ganger per time, og kan stilles på), men dette tar verken design-cheat eller aimbot. Vi bruker også radars svartelister, og har VAC på, og om vi selv ser en cheater på våres servere blir han bannet, men dette holder ikke. Uansett hva man gjør, så kommer cheaterene deg i forkjøpet ijgen, og lager ny, mer vanskelige hacks å legge merke til. det kommer nok til å bli en evig kamp. Spesiellt i CS; for blir man bannet der, kan man lett kjøpe seg en ny account via stam, og betale med mastercard for ca. 60 kr, og det er så lite, at selv jeg fprstår hvor lett det er å bli fristet til å vinne over alle andre, uansett om det er cheat eller ikke. Selv syntes jeg at det skulle laget et system som fikk alle som cheatet til å måtte holde seg unna spillet i 12 måneder, uten at det gikk å skaffe seg ny "account". eller eventuelt sette opp prisen på CS. rett og slett for å få vekk litt flere cheatere. Det finnes ingen enkel løsning på dette problemet som tar alt, men sammen med alle de forskjellige typene anti-cheat, så kan man ta veldig mange. Det positive med cheaten, er jo at en person, gjerne kjøper 5-6 accounter, og brunger inn penger til steam, som kan bruke de til å utvikle nyere, og bedre anti-cheat tools :)

Lenke til kommentar

Det er jo bare å se til Aaseng-saken under Arctic Gathering for å skjønne at det fint går an å cheate på lan, og at folk faktisk er villige til å gjøre det.

 

Som christopher909, er jeg selv vant med cheatere og cheatbusting siden dette er en naturlig del av det å administrere spillservere på et gamingcommunity. Det er ikke til å komme unna at mange velger å jukse, og at det ikke er ansett som noen big deal ettersom man kan få seg en ny account for ned i 60 kr.

 

Men på lan-compos blir saken en annen. Blir du tatt for cheat på lan med (penge-)premier, er jo (burde ihvertfall) dette sidestilt med svindel. Spilte du med juksekort i det ville vesten, gikk du ut fra saloonen med en kule i pannen. Jeg regner med det er fullt aktuelt å ta rettslige skritt mot disse, og håper alle det gjelder også er klar over det selv.

Lenke til kommentar

bare aa lage ett nettintercept program sjekke packetflow mot avg. av resten av spillerne, isolere ip'en og hente pcen hans, kaste den ut av vinduet og le! ;) ok, jeg vet at du maa kjore ett program per server og du kan legge paa litt lagg, men naar du spiller om penger er det vel ikke saa mye ?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...