Gå til innhold

Hvordan bremser man på rulleski?


Anbefalte innlegg

Jeg og en kamerat kjørte forbi en del rulleskiløpere tidligere idag og så begynte vi å diskutere om det er bremser på rulleski og hvordan de eventuelt fungerer. Det eneste alternativet vi kom opp med var om bremsene var konstruert på samme måte som bremsene på en sparkesykkel, altså ved å trykke ned bakkskjermen.

 

Noen som kan fortelle meg hvordan disse mystiske rulleskiene bremser?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slik som på vanlige ski ;)

Vi prøver å tvinge skiene innover, og da senker hastigheten seg, men ikke nok til at du kan sette utforen veldig bratt bakke og forvente å komme levende ut av det.

 

De skiene vi bruker har også en slags brems hvis du går bakover, slik at du aldri kan rulle baokver...sikkert et enveislager eller noe sånt som ordner det.

Lenke til kommentar

som sagt akkurat som på vanlig ski. eller hvertfall nesten. man stopper ikke på en femøre for og si det sånn :p

 

jeg kjørte en gang rulleski og aldri mere.

 

det var "terreng rulleski" og jeg satte utafor den bratteste bakken og den loka lysløypa. veien var full av hull og dritt. ente med at jeg tryna skikkelik skrubbsår i tryne og sånn:P hehe..

Lenke til kommentar
det var "terreng rulleski" og jeg satte utafor den bratteste bakken og den loka lysløypa. veien var full av hull og dritt. ente med at jeg tryna skikkelik skrubbsår i tryne og sånn:P hehe..

6719005[/snapback]

 

:!: :!:

 

 

Vi hadde en nye enpå trening som trodde man faktisk kunne sette utfor en bakke og overleve.

Han lærte det på den vonde måten at rulleski ikke har bremser...dakar fyr..

Lenke til kommentar

Ok, jeg har alltid trodd at de som gikk på rulleski har manglet noen vitale deler av den sunne fornuften. Når jeg nå finner ut at det faktisk ikke er gode bremser på rulleskiene, har jeg vel egentlig blitt overbevist om at rulleskiløperne er stein hakk toillat!

Men for all del, break a leg :whistle:

Lenke til kommentar
Ok, jeg har alltid trodd at de som gikk på rulleski har manglet noen vitale deler av den sunne fornuften. Når jeg nå finner ut at det faktisk ikke er gode bremser på rulleskiene, har jeg vel egentlig blitt overbevist om at rulleskiløperne er stein hakk toillat!

Men for all del, break a leg :whistle:

6722910[/snapback]

 

Hehe...vi går for det meste opp et fjell når vi går på rulleski.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Hehe...vi går for det meste opp et fjell når vi går på rulleski.

6723837[/snapback]

ehm... kommer dere ikke ned igjen da?

6736871[/snapback]

Vanlig å gå på rulleski opp og bli henta med bil på toppen. Var med brodern på rulleskitrening en gang, da gjorde vi iallefall det ...

Lenke til kommentar
Hehe...vi går for det meste opp et fjell når vi går på rulleski.

6723837[/snapback]

ehm... kommer dere ikke ned igjen da?

6736871[/snapback]

Vanlig å gå på rulleski opp og bli henta med bil på toppen. Var med brodern på rulleskitrening en gang, da gjorde vi iallefall det ...

6760162[/snapback]

 

 

Mesteparten av gruppen vår går ned igjen selv om det tar over en halv time.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...