Gå til innhold

Windows XP på widescreen?

Chatrine17

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har kjøpt en 32" LCD-TV og jeg lurer på om det er mulig å kjøre windows i widescreen slik at jeg får mer plass å arbeide på? Hvordan gjøres dette? Det var tydeligvis ikke bare å endre skjermoppløsninga...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skal fungere fint, men skjermkortet må støtte oppløsninga som skjermen kan bruke, dvs Widescreen oppløsning.

De fleste skjermkort takler dette helt fint, men det står bare ikke i selve kontrollpanelet. Enten så er du da nødt til å bruke tredjepartsprogramvare, eller så kan det hende at du får frem oppløsningene ved å endre innstillingene for "Kun vise oppløsninger skjermen støtter" valget.

Skrevet
Det var tydeligvis ikke bare å endre skjermoppløsninga...

6711813[/snapback]

Jo, det skal holde å endre oppløsningen. Hvis du velger en widescreenoppløsning blir også proporsjonene deretter.

Skrevet

Skal holde med oppløsning som nevnt ovenfor. Sitter nå selv på 32" LCD TV med 1360x768 oppløsning, 1280x720 støttes også. 1024x768 og 800x600 støttes også men da blir det jo ikke widescreen.

Mvh Arne

Skrevet

Dette er TV'n.

Oppløsningene som støttes av TV'n er:

1280x1024

1280x960

1152x864

1024x768

832x624

800x600

720x400

640x480

640x350

Skjermkortet er et ATI radeon 9250. Kobler til med DVI i begge ender

Skrevet

Begge disse oppløsningen er også ubrukelige hvis målet var å få mer plass å arbeide på. Har du prøvd 1366*768 eller 1280*720? Prøvd både DVI/HDMI og VGA?

Skrevet

Alle oppløsningene som ikke er nevnt gir svart skjerm med beskjed om at det ikke støttes. Ser dårlig ut for widescreen da :( Teit!

Har ikke prøvd andre tilkoblinger enn DMI. Tror ikke det er flere tilkoblingsmuligheter...

Skrevet

Står jo på elkjøp sine sider at den støtter vga også. Så er vel verdt et forsøk. Det står kanskje noe om oppløsninger som støttes i manualen?

Skrevet

De oppløsningene som jeg nevnte var de som var listet opp i manualen...

Å forsøke med VGA betyr at jeg må skaffe meg et VGA -> DVI adapter som jeg setter på DVI-kabelen. Det er bare DVI-inngang i TV'n...

Tror ikke det vil hjelpe uansett.

Skrevet

De fleste Philips LCD-TV-er egner seg ikke som PC-skjerm, de er TV-er som kan kobles til PC.

Du oppnår optimal skjermoppløsning ved å konfigurere datamaskinen på 1024 x 768
Skrevet (endret)

Har prøvd på den tv'en, en gang jeg måtte bruke laptop'n som dvd spiller :p

ikke noe problem med og kjøre i widescreen ^^

Men hvordan tilkobling bruker du? håper ikke du bruker s-video :p

Endret av sycobolla

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...