Gå til innhold

Speilrefleks for nybegynner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hmm, det ser ut som ett greit nok tilbud hvis alt er bra. Objektivet er iallefall passe sweet.

Men er ikke 18-50 litt liteæ? Vil ha gjerne ha et objektiv som kan brukes til det meste...

Det går bra til det aller meste. Men man vil alltid ønske seg litt mer, så flere objektiver kommer du neppe utenom på sikt :o)

 

Uansett, fint objektiv å lære seg å fotografere med, så kan du investere mer senere...

Lenke til kommentar

det dækker normal området og er lysstærkt.

 

Sigmas 17-70 f.eks. har mere tele, men er knapt så lysstærkt. Tamrons 28-75 f2,8 mangler vidvinkel, er lysstærkt og har lidt mere tele. De tre er alle gode.

 

Sigmas 18-200 er knapt så skarpt som de ovenfor nævnte og betydeligt mindre lysstærkt - men har det hele samlet i et ...

 

Så det er lidt hvad du skal bruge.

Lenke til kommentar

ok... takker

Jeg så på et annet kamera som passer perfekt for meg Dette :D

hva tror dere om denne handlevognen jeg har snekret sammen? :hmm:https://prisguiden.no/calc_waggon.php?waggon_id=33260

Burde jeg kjøpe allt fra en butikk eller kjøpe hver enkelt del hvor det er billigst? hva blir mest lønnsomt? Kanskje få allt i en pakke blir billigere? Vet ikke jeg vel :dontgetit:

Endret av Erelend
Lenke til kommentar

kan ikke se handlekurven...du må aktivere deling.

 

edit: nevermind.

 

edit2: merk at det er en feil i prisguiden. Den blitzen du har listet er ikke en blitz, men "Nikon SW-10H Wide Angle Flash Adapter (replacement) for SB-80DX & SB-800 Flash". Derav den latterlige prisen på 300kr :)

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Får du kit optikken med ? ellers kommer du nok til at savne noget vidvinkel.

 

Studsede lige over blitzen - kan hovedet drejes opad, så der er mulighed for at bounce det via loft eller væg ? det er en af de store fordele med eksterne flash. Ellers kan du ligeså godt bruge den interne.

Endret av Kigulu
Lenke til kommentar

SB-30 er ikke egnet for bruk på et moderne digitalkamera, du trenger en SB-600, SB-800 eller en Sigma EF 500 DG Super for Nikon.

 

Du kommer garantert til å savne et vidvinkelobjektiv så kjøp kameraet med kitobjektivet eller med et annet objektiv med vidvinkel.

 

Du burde bestille fra noen som har tingene på lager eller som du vet leverer raskt, ellers kan det bli en del venting før du får alle tingene.

 

For å finne ut hvor mye du sparer på å bestille fra flere plasser så trekk fra eventuelt oppkravsgebyr og frakt fra prisforskjellen. Hvis du får et negativt resultat så lønner det seg ikke.

Lenke til kommentar

Skal nok se om jeg får med kit linse, men dette blir jo bare dyrre og dyrere og strekker seg litt over mitt budsjett. Så fåreløpig tror jeg blitsen må vente et par måneder :cry: Noen som vet om en (ikke nettbutikk) nær bergen som har d50 inne. Har litt lyst som tidigere nevnt å "klå" litt på kamaret... :p

Lenke til kommentar
Burde jeg vente til d70 blir billigere... Jeg har hørt at d70 blir tatt ut av produksjon etter nyttår...

Objektivet som følger med D70s-kitet er bedre enn D50-kitet. Kamerahuset er også noe bedre spesifisert på enkelte områder, men for de fleste nybegynnere er det ingen forskjell å snakke om. Spørsmålet er om det er mulig å få tak i D70s nærmere nyttår. En annen ting er om D80 faller såpass i pris at den blir aktuell. Dét kan være et kamera som kan være verdt å vente på...
Lenke til kommentar
Ser på dette tilbudet http://www.fotovideo.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=14048

hva tror dere?

Helt greit det. Hvis du er på knapt budsjett (eller likevel har tenkt å handle fra nettbutikk), bør du kikke på Stretto.no, de har D70s-kit på lager til 7156,- (7 stk). De pleier å være rimelige på frakt også, så du får antakelig kamera, med minnekort og kanskje en bæreveske levert på døren for 8000 kr. Da jeg handlet fra Stretto ble varene sendt som bedriftspakke dør-til-dør, uten at de tok noe ekstra for det, ei heller fordi varene ble sendt i to kolli. Super service, kjemperaskt gikk det også.
Lenke til kommentar
Ok alle sammen... Da står det mellom nikon d50 og d70... Er det noen viktige funksjoner som gjør at jeg heller bør velge d70? Kan d50 lagre både en .raw fil og jpeg når jeg tar et bilde? Altså begge deler?

6735172[/snapback]

Det eneste jeg savner innimellom på D50 (som D70 har) er to kontrollhjul.

D50 lagrer både RAW og JPG, med da bare BASIC JPG.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...