Gå til innhold

Speilrefleks for nybegynner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

D80 koster nesten det dobbelte. Heller gå en for en D50 og heller invester i et objektiv på et senere tidspunkt. Hvis du bruker kameraet mye og blir virkelig interessert i digital fotografi og billeddbehandling kan du alltids oppgradere til et nytt kamerahus om noen år! Den strategien har jeg valgt nå! Er storfornøyd med mitt D50 og middels godt fornøyd med kitobjektivet 18-55 mm.

Lenke til kommentar
Da står det mellom nikon d50 og d70... Er det noen viktige funksjoner som gjør at jeg heller bør velge d70?
D50 fungerer ikke trådløst med en ekstern blitz. For de som bruker blitz mye så kan det være en god grunn til å ikke velge D50.

6736523[/snapback]

eeeeeeeeeh? HÆ? har ikke d50 sko for ekstern blits da? trådløs? :dontgetit: Skal nok kjøpe eksten blits når jeg får sjangsen til det...

Lenke til kommentar

Prøv å finne ut hvor mange objektiver du vil ta med deg på en typisk tur. Der er da gjerne lurt å tenke bruksområder.

 

f.eks. ett til ultra vidvinkel, ett til generellt, ett til tele o.s.v... også velge sekk utifra det.

 

Det er også viktig at du sjekker at sekken er god å bære på. Hvis du går til innkjøp av flere objektiver, blir det fort endel vekt å drasse på, da er det bra å ha en god og stabil sekk som fordeler vekta bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...