Gå til innhold

Den store fotballsko-tråden


ingveh

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hei har hatt noen år borte fra fotballen nå men nå skal jeg tilbake på banen, og trenger derfor nye sko.

 

har CA størrelse 41 og er 14 år.

 

de skal helst ikke koste over 1000 kr. men alt under 1000kr er fint.

 

 

har dere noen tips?

 

 

skal kjøpe I DAG rundt 8 tia, så helst svar før klokken 8.

 

takker for alle tips og svar!

Lenke til kommentar
hei har hatt noen år borte fra fotballen nå men nå skal  jeg tilbake på banen, og trenger derfor nye sko.

 

har CA størrelse 41 og er 14 år.

 

de skal helst ikke koste over 1000 kr. men alt under 1000kr er fint.

 

 

har dere noen tips?

 

 

skal kjøpe I DAG rundt 8 tia, så helst svar før klokken 8.

 

takker for alle tips og svar!

9391307[/snapback]

 

Du burde ikke kjøpe sko til under 800 kr. Da er de plastikk og ikke noe gode.

 

Du kan kjøpe Lotto Sheva til 1000 kr eller Adidas F50.7 til 1200 kr

Lenke til kommentar

Du har jo så klart gode gamle Copa Mundial til 1000 kr Torshovklubb.no

 

Ellers så får du Adidas DX-3 TRX FG til 200 kr koster egentlig 1000.Skoa her

 

Eller Adidas Predator Pulse, forrige predator utgaven til 999kr (de kost 2000 en gang i tiden de å)

 

http://www.torshovklubb.no/Design02/detail...pt=203&farge=-1

 

Nike Air Legend 1000 kr

 

Nike Air Zoom Brasilian 800 kr

 

 

Puma Cellerator zero_5 gci fg hvit 1000 kr

Puma sko

 

 

Hvis du vil ha billig treningsklær så Her!

Endret av S_B_R
Lenke til kommentar

Prøv Andrea`s! Italiensk kvalitet uten plastikk! Sjekk www.2bperfect.no. Her blir det som regel gitt rabatt på veil.pris. Modellen Match Pro anbefales sterkt, både grus og grassko.

 

hei har hatt noen år borte fra fotballen nå men nå skal  jeg tilbake på banen, og trenger derfor nye sko.

 

har CA størrelse 41 og er 14 år.

 

de skal helst ikke koste over 1000 kr. men alt under 1000kr er fint.

 

 

har dere noen tips?

 

 

skal kjøpe I DAG rundt 8 tia, så helst svar før klokken 8.

 

takker for alle tips og svar!

9391307[/snapback]

 

Du burde ikke kjøpe sko til under 800 kr. Da er de plastikk og ikke noe gode.

 

Du kan kjøpe Lotto Sheva til 1000 kr eller Adidas F50.7 til 1200 kr

9391331[/snapback]

Lenke til kommentar
hvordan fungerer det med å bestille derfra egentlig ? må jeg betale toll når de kommer inn til norge eller det bare å bestille så må jeg betale porto i tillegg ?

9417499[/snapback]

 

Sto tidligere i tråden at ein ikkje betalar toll på fotballsko elns, porto er inkl. i prisen når ein bestille frå sida trur eg:)

Lenke til kommentar

Har spurt en gang tidligere, men har ikke fått no ordentlig svar.. Håper på å få det nå!

 

Skal begynne å spille fotball igjen, etter en liten pause, og har bestemt meg for å investere i noen gode fotballsko.

Som sikkert mange andre også, så spiller laget jeg skal begynne på, på gress, MEN skal begynne å spille på kunstgress etterhvert.

 

Så derfor vil jeg gjerne ha noen anbefalinger til hva slags sko jeg burde kjøpe?

 

Hva mener dere, er det HG eller FG jeg burde ha? Eller burde jeg kjøpe 2 par? Ett SG og et vanlig par grussko?

 

vanlig grussko:

http://www.torshovklubb.no/Design02/detail...pt=202&farge=-1

 

sg:

Adidas Absolute Predator Black/White SG

Lenke til kommentar
Du har jo så klart gode gamle Copa Mundial til 1000 kr Torshovklubb.no

 

Ellers så får du Adidas DX-3 TRX FG til 200 kr koster egentlig 1000.Skoa her

 

Eller Adidas Predator Pulse, forrige predator utgaven til 999kr (de kost 2000 en gang i tiden de å)

 

http://www.torshovklubb.no/Design02/detail...pt=203&farge=-1

 

Nike Air Legend 1000 kr

 

Nike Air Zoom Brasilian 800 kr

 

 

Puma Cellerator zero_5 gci fg hvit 1000 kr

Puma sko

 

 

Hvis du vil ha billig treningsklær så Her!

9391807[/snapback]

 

Masse bra og greie sko her da.

 

Diadora Carioca er kjempe gode grussko

Lenke til kommentar
Har spurt en gang tidligere, men har ikke fått no ordentlig svar.. Håper på å få det nå!

 

Skal begynne å spille fotball igjen, etter en liten pause, og har bestemt meg for å investere i noen gode fotballsko.

Som sikkert mange andre også, så spiller laget jeg skal begynne på, på gress, MEN skal begynne å spille på kunstgress etterhvert.

 

Så derfor vil jeg gjerne ha noen anbefalinger til hva slags sko jeg burde kjøpe?

 

Hva mener dere, er det HG eller FG jeg burde ha? Eller burde jeg kjøpe 2 par? Ett SG og et vanlig par grussko?

 

Det finnes nok ikke et fasitsvar på det du spør om der dessverre. Mange har vært eller er i samme situasjon, og det finns flere løsninger.

 

Selv synes jeg FG er best på vanlig gress og siden jeg spiller mest på nettopp det så kjøpte jeg meg først vanlige FG sko. (Nike Air Legend)

 

Hvor godt FG sko funker på kunstgresset kommer helt ann på dekket på den banen du spiller på. Noen kunstgressbaner er såpass myke at de gir akseptabel demping med FG knotter. Men selv syns jeg at det blir for hardt og at det går utover føttene, særlig ved lengre spill (over 90min). Får vondt mitt under foten, der det vanligvis ikke er knotter på FG sko. HG knotter er mykere, men har som regel heller ikke knotter på midtpartiet. Vanlige gressko er dessuten mer sårbare for slitasje på tuppen enn kunstgress sko.

 

Et annet alternativ er MG knotter, med mange knotter under hele skoen, som er litt kortere enn FG knotter. Har ikke prøvd disse, men de reklameres ofte som kunstgress sko. Selv syns jeg knottene ser litt "glatte" ut til bruk på vanlige gressbaner.

 

Det beste er nok ett par til gressbaner og ett par til kunstgress/grus.

Til kunstgress kan TF knutter (turf) være kurant, har selv bestilt meg et sånt par.

De vil fungere i ballbinger med hardt dekke også, tror ikke MG knottene er ideele på så hardt underlag.

 

Alt kommer ann på hvor ofte du skal spille på kunstgress, om hvor hard banen er og hvor mye penger du har å bruke!:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...