Gå til innhold

Den store fotballsko-tråden


ingveh

Anbefalte innlegg

Jeg kan ikke si at jeg har vært så veldig opptatt av fotballsko i den tiden jeg spilte fotball aktivt. Heller mer opptatt av keeperhansker.

 

Jeg vil ikke tråkke på noen tær her, men min oppfatning var for det meste at fotballsko var fotballsko. Ikke noe spesi. Men det skal sies at det siste paret jeg hadde (fortsatt har), Copa Mundial, var de beste jeg noensinne har hatt. Punktum. Så jeg tok nok litt feil der ja. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte meg Nike Air Legend sko i Tyskland forrige uke, og gleder meg til å prøve dem ut :) Søkte litt her i tråden, og leste at de var gode til tekniske ting som å finte ol. Dette passer meg utmerket. Da jeg spiller (offensiv) back burde skoene være litt robuste, da jeg takler en del og slikt, synes de virket slik, er de det? Han i butikken anbefalte meg også å bruke noe "lærfett" eller noe slikt, noen som vet om det er noe vits, og hvor man får tak i det?

Lenke til kommentar

Det får du tak i hos alle sportsbutikker/skobutikker vil jeg tro. Og ja, det hjelper VELDIG! Mine adidas sko bruker å være knusk-tørre etter en trening/kamp der det har regnet. Når jeg smører de inn i fett, så blir de så fine å myke, og skinnet er lett "bøyelig"

 

Men, tror ikke skoene har så mye å si om du klarer overtrekksfinta raskere med den skoen eller ei.. :p

Lenke til kommentar
Jeg spiller ving, men har problemer med farten min, er det noen sko som gjor det lettere for oss treige og lope fort?

 

Akkurat naa har jeg de nye Ronaldinhoskoa, er det det bra? :D

9133202[/snapback]

 

Jeg bruker vapor selv og man løper virkelig ikke så mye raskere med dem.

Hvis du har lyst å bli raskere må du trene hurtighet, ikke tro du blir rask bare ved hjelp av skoene.

Lenke til kommentar
I 2008 kommer den nye Vapor skoen.. Den heter Nike Mercurial Vapor Aero.

Egentlig rart at ingen har tatt opp dette temaet før!

9185781[/snapback]

 

hvor fant du bildet? og når i 2008 kommer den? mere detaljer?

9205097[/snapback]

 

Aner ikke når i 2008 den kommer, jeg vet bare navnet. Moren til en venn av meg eier G-sport i Sandefjord, så han fortalte navnet. Vet ingen detaljer..

Lenke til kommentar
I 2008 kommer den nye Vapor skoen.. Den heter Nike Mercurial Vapor Aero.

Egentlig rart at ingen har tatt opp dette temaet før!

9185781[/snapback]

 

hvor fant du bildet? og når i 2008 kommer den? mere detaljer?

9205097[/snapback]

 

Aner ikke når i 2008 den kommer, jeg vet bare navnet. Moren til en venn av meg eier G-sport i Sandefjord, så han fortalte navnet. Vet ingen detaljer..

9205461[/snapback]

 

håper g-sport tar de inn sånn at jeg får prøvd de. hvilken farge burte jeg ha på vapor skoene jeg får kjøpt i dag?

Lenke til kommentar

Dette er vel ikke den nye vapor... I Danmark hadde de fått inn et par (str omkring 42) til utstilling en dag, første mann til mølla andre dagen. Men bare et par. Det var en ny farge, ikke noe stort mer. Kanskje litt forandring i designet, men ikke så veldig mye liksom. Den pløsa f.eks. er ikke med. (Det var hos sportmaster eller mastersport eller hva det heter) ;)

 

btw hadde de mange kule farger av vapor ellers der også, men det var vapor3. limegrønn bl.a., men alt for skrikende for min smak. Har prøvd vapor før, liker dem ikke noe særlig. Derimot predator og air legend er konge.

Lenke til kommentar

jeg kjøpte nettopp Nike MV 3 i spania for.... 65 euro! utrolig billig.

det var ikke noen av de nye fargene men den brazil fargen, prikkete grønn bak og gul resten av skoen. fikk brukt dem på norway cup og de var faktisk gode å bruke:P

hadde egentlig dårlig erfaring med vapor siden jeg kjøpte den første modellen som var helt gullfarget.. hele foten ble full av gnagesår. men jeg pleier å bytte på å bruke MV og Predator..

 

Begge skoene er gode syns nå jeg.. stor forskjell på disse og billig modeller til 7-800 kr..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...