Gå til innhold

Major announcement til mandag PS3

Straffa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
For min del håper jeg på en strippet utgave for oss gamere som ikke trenger BR.

Kanskje prisen går litt ned

6706604[/snapback]

Hvis man kun setter inn DVD i PS3 så vil ikke spillene kunne utnytte ps3 helt ut ettersom dvd kun har 8gb(+-) plass men BR har 50gb+. Asso man får ikke den heftigste grafikken og fysikken hvis man ikke har BR (evt HD-DVD) pga man trenger mer plass jo mer realistisk spillene blir.

Skrevet

Phfffz. Man kan spille mye med 8GB. Den der BD-profetien slår nok ikke inn før om tre-fire år. De fleste PC-spill i dag, som regnes som ganske high-tech bruker bare 3-4 GB. Dersom et spill overstrider 8GB har utviklerne bare gjort en dårlig jobb.

Skrevet (endret)
Phfffz. Man kan spille mye med 8GB. Den der BD-profetien slår nok ikke inn før om tre-fire år. De fleste PC-spill i dag, som regnes som ganske high-tech bruker bare 3-4 GB. Dersom et spill overstrider 8GB har utviklerne bare gjort en dårlig jobb.

6709011[/snapback]

Spekulasjoner spekulasjoner.. Hideo Kojima har forøvrig uttalt i et tilfelle at neste MGS kommer til å være spekket med HD materiale etter ordre fra Sony, og kommer så absolutt til å trenge BD kapasitet.. :D Skal se om jeg finner linken..

EDIT: Her er linken: Link

- No way it will fit on a DVD9. Wouldnt give me a number as how big the game will be. Said he couldnt do that, and nothing is been confirmed as how big the final game will be, cause "there still making it." But went on about how Sony is pushing HD content and in no way will it be possible to fit it on a normal DVD, and BD is totally necessary for MGS4.(he kept calling it BD) I brought up compression, but he didnt seem like he liked that idea. Forgot what he said. Basically they dont want to do that. I dunno. This lead into a question about resolution.

Ta nå ikke dette for seriøst.. Selv om han her fan'en har bilde av seg selv og Hideo i posten. Det kan fremdeles være sprøyt.

Endret av Fhj
Skrevet

Selvsagt er det spekulasjoner. Dessuten, hvem trenger bedre teksturerer enn det beste man har i dag med mindre man har 60"? Jeg vet ihvertfall at jeg ikke trenger mye mer.

Og, er det mye høyoppløselige teksturer krever det mer plass i minnet og må kanskje gå på bekostning av noe annet sett at hverken 360 eller PS3 har ubegrenset RAM.

Skrevet
Selvsagt er det spekulasjoner. Dessuten, hvem trenger bedre teksturerer enn det beste man har i dag med mindre man har 60"? Jeg vet ihvertfall at jeg ikke trenger mye mer.

Og, er det mye høyoppløselige teksturer krever det mer plass i minnet og må kanskje gå på bekostning av noe annet sett at hverken 360 eller PS3 har ubegrenset RAM.

6709103[/snapback]

Det er vel ikke texture det går i, det er nok heller prerendret HD filmsnutter i 1080p som eter i vei på også BD.. Ta og kikk på det jeg la inn på min forrige post etter jeg editerte..

Skrevet (endret)

Hva en spillemaskin yter i cutscenes er vel kanskje det siste man burde bry seg om?/betale 6k for?

(Håper jeg ikke misforsto hva du mente)

EDIT: For å ikke overspamme legger jeg til her at FHJ og alle som tror at de skal spille pene spill i 1080p på PS3 må lese denne tråden.

Endret av Zlimy
Skrevet
Hva en spillemaskin yter i cutscenes er vel kanskje det siste man burde bry seg om?/betale 6k for?

(Håper jeg ikke misforsto hva du mente)

6709124[/snapback]

Cutscenene vil nok trenge BD diskplass dersom man skal kjøre de i 1080P HD. Det var bare det jeg mente. PS3 er da designet for å klare å kjøre 1080P i spill også. -Selv om ikke MS liker det.

Ta og kikk på denne tråden.. Vi er egentlig ganske så offtopic her allerede-- ;)

Skrevet

6709103[/snapback]

Det er vel ikke texture det går i, det er nok heller prerendret HD filmsnutter i 1080p som eter i vei på også BD.. Ta og kikk på det jeg la inn på min forrige post etter jeg editerte..

6709117[/snapback]

Eg kan si med ein gang ett dersom MGS4 inneholde pre-rendrede sekvenser,av typen som ikkje blir kjørt med in-engine motor blir eg skuffet. MGS spilla har alltid levert herlige sekvenser med spillmotoren :wee: Eg nekter derfor plent å tro at MGS 4 ikkje vil bruke spillmotoren til sekvenser.

Skrevet
Snip

Eg kan si med ein gang ett dersom MGS4 inneholde pre-rendrede sekvenser,av typen som ikkje blir kjørt med in-engine motor blir eg skuffet. MGS spilla har alltid levert herlige sekvenser med spillmotoren :wee: Eg nekter derfor plent å tro at MGS 4 ikkje vil bruke spillmotoren til sekvenser.

6709989[/snapback]

Som sagt, skal man ta denne linken min med ei god klype salt, men dersom det er faktum det Hideo sier der, så trenger vi kapasitet i form av BD eller HD-DVD for neste generasjons spill.

Skrevet

Vi får se om vi trenger annet enn DVD fort nok tror jeg :)

Blir moro å se om Gears of War, Splinter Cell: DA, R6: Vegas, Forza 2, Brothers in Arms: HH og HALO3 til 360 trenger flere DVD'er.

Disse spillene er vel noen av de som vil tilby best grafikk, og opplevelser til 360 på en stund virker det som. Dersom disse kommer seg på en DVD, klager jeg ikke :)

Skrevet
De vil komme på 1 DVD, det er jeg helt sikker på

6710090[/snapback]

Det gjør de nok.. Litt tilbake on track.. QJ.net har plukket ryktet om i morgen opp også: :D

Link

Skrevet

Utgivarar har som overdriver som regel kor store ting er. Så det spørs om det faktisk er noko spennande vi får vite.

Som sagt, skal man ta denne linken min med ei god klype salt, men dersom det er faktum det Hideo sier der, så trenger vi kapasitet i form av BD eller HD-DVD for neste generasjons spill.

6710031[/snapback]

Rettelse, den ekstra plassen trengs visst utviklarane skal legge til mykje (unødvendig?) film i spela sine. Det er ikkje noko krav for å lage neste generasjons spel.

Skrevet
Litt kjedelig at dama ikkje har internett på sin hybel enda...1 uke uten fast tilgang til forumet og andre nyheter :omg:

6710159[/snapback]

Du får sikkert noe annet å finne på i stedet for å sitte her :thumbup:

Skrevet
Litt kjedelig at dama ikkje har internett på sin hybel enda...1 uke uten fast tilgang til forumet og andre nyheter :omg:

6710159[/snapback]

Du får sikkert noe annet å finne på i stedet for å sitte her :thumbup:

6710247[/snapback]

^^

Men ja, no er det jo flust av muligheter for netcafèer rundt om da, denne Sony nyheten gleder eg meg virkelig til altså, så den MÅ eg få med meg :p

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...