Gå til innhold

Windows Vista - DX10 - skjermkort?


Grant_Lee

Anbefalte innlegg

okey :).. Så dere sier at ejg må kjøpe meg nytt skjermkort ganske snart om spill krever dx10?

6702037[/snapback]

Ingen spill, utenom spill fra MS (Halo tror jeg), vil kreve at du har DX10 ennå. Dog vil spill ha fordeler ved å bruke ny teknologi i DX10. Vent til Vista lanseres, vent litt til, og kjøp deretter et skjermkort som støtter DX10 :) Det er det jeg skal gjøre.

6702206[/snapback]

 

Vil ikke Crysis være Dx10? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, her var det mye desinformasjon.

 

Vista vil kjøre fint med både DirectX9 og 10-kort. DirectX10(softwaren) vil ikke komme til Windows XP, så de som vil spille DirectX10-spill med fulle grafikkeffekter, må kjøre Vista(og ha et DirectX10-kort selvfølgelig). Det vil allikevel være mulig å spille de fleste DirectX10-spill på Vista og XP med et DirectX9-kort, men da ikke med full grafikk.

 

Crysis f.eks vil være både DirectX9 og 10.

Lenke til kommentar

jeg mener at microsof kan ikke bare lage en versjon av windows som krever at man må hive den nyepcen hvis man kjøper en i dag bare for at men skal få god ytelse under den nye versjonen av windows . d.v.s vista.

 

jeg ska gi et bedre eksempel.

det er mye snakk om at studenter må kjøpe seg bærbar pc når de begynner studien fra dette året.

da er det mange ( bl.a. i pcwold norge) som spekulerer på om disse maskien vil fungere skikelig hvi vist blir instalert på dem. Om maskine utnytter vista skikelig og omvent .

 

 

pcen min som er 4 år gammel pluss litt opgradering (skjermkort og brenner ) må jeg antagelig bytte ut hvis jeg ønsker å bruke vista.

Lenke til kommentar
pcen  min som er  4 år gammel  pluss litt opgradering (skjermkort og  brenner  ) må jeg  antagelig bytte ut  hvis jeg  ønsker  å bruke  vista.

6711853[/snapback]

Skal utviklingen stoppe opp fordi folk ikke vil kjøpe nye PC? Det er mange grunner til at DX10 ikke kommer til XP. En av de er WDDM-drivere, i tillegg må alle DX10-kompatible kort støtte visse standarder som ingen kort ennå gjør. Dette er fordi at resultatet av grafikk-rendringen skal være likt på alle kort slik at utviklere slipper å tenke på å servere fikser for forskjellige kort.

Lenke til kommentar

alle dx versjoen er jo netop for å ha en felles platform for grafikk.

det hørs ut som dx10 bygger på samme lesten, bare på en annen måte.

 

enkelte ganger skjer det lit for store sprang hvis folk ønsker å opgradere pcene sine.

 

ten hvis det blir slutt på agp skjermkotene så må jeg også kjøpe nytt hovekort i tillegg hvis jeg trenger nytt skjermkort.

 

ny spil må da også fungere med dx9 i mange år.

 

hvorfor kommer dx10 nå hvis ingen harrdware virker med det ?

Lenke til kommentar
alle  dx versjoen  er  jo netop for  å ha en felles platform for  grafikk.

det hørs ut  som dx10 bygger på samme  lesten, bare på en  annen  måte.

 

enkelte ganger skjer det lit  for  store sprang hvis  folk ønsker å opgradere pcene  sine.

 

ten hvis det blir  slutt på agp skjermkotene så må jeg  også kjøpe  nytt hovekort i tillegg hvis jeg  trenger  nytt skjermkort.

 

ny spil må da også fungere  med dx9 i mange år.

 

hvorfor kommer dx10 nå hvis ingen harrdware virker med  det ?

6720467[/snapback]

?

 

Skal prøve å svare på det jeg forstår. DX10 har ikke kommet ennå. Grafikkortene kommer først nå i høst/vinter, Vista kommer i Januar.

Lenke til kommentar

mulig at microsoft pøver å få oss brukere til å kjøpe nytt til pcen eller ny pc før man hadde tenk å gjøre det .

 

uanset så virke det lit underlig at de profilerer dx10 før hardware støtter det. vi brukere gjør jo ikke noe med dx10 før harwaren takler det .

 

eller er det hardwares brukere som har snapet opp denne informasjoen som var mest beregnet for produsentene av bl.a grafikkkort .

 

hvis man kjenner microsoft så kommer viste heller ikke i januar men blir ende en gang utsatt.

 

siden dx10 hardware er helt nytt så koster det sikker såpass mange kroner at det blir få som kjøper det den første tiden.

 

så er vi eninge at vista også vil fungere på litt gamle system så lege de lraftge nokk.

 

hvor mye kan man egenlig stole på den vista testen man kunne laste ned for en stund siden -vistaupgradeadvisor ?

Lenke til kommentar
uanset så virke det  lit  underlig  at  de  profilerer dx10 før  hardware støtter det. vi brukere  gjør  jo ikke noe med  dx10 før  harwaren takler det .

Profilerer DX10? Hva mener du? DX10 er ikke lansert ennå, og når det blir lansert vil det være mange kort som støtter det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...