Gå til innhold

Er tiden inne for HD spill og filmer ennå?


Straffa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bare jeg som reagerer på overføringshastighet på 24mbps?

Blir ikke det rundt en 2300 KBps? Eller er jeg helt på jordet nå?

6692297[/snapback]

 

Strengt tatt er 24 Mbps = ca. 3 000 KBps (eller 3 MBps). Fordi liten b leses som "bit", mens stor B leses som "bytes". Og disse to står for forskjellige ting (1 Bytes = 8 bits).

 

(i pirkemodus akkurat nå) :p

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar
Synes det er på tide vi får tv-sendinger i hd.

 

Jeg har en pc med xp mce som jeg bruker til å streame hd-filmer til 360'en.

Jeg synes det er stor forskjell mellom dvd og hd. :D

6692367[/snapback]

Er det jeg også gjør. Jeg synes det er helt utrolig. Så Black Hawk Down i 1080i og med 5.1 lyd. Er en helt annen film vetdu. Utrolig kult.

Men jeg må ha meg et nytt nettverkskort. Det som står på hovedkortet sliter litt når filmene kjører oppmot 9000 kbps.

Lenke til kommentar

http://www.audioholics.com/news/editorials...DDVDsfailed.php

 

Oppskalert DvD funker perfekt så lenge det er snakk om TVer mindre enn 50"

 

Verken HDDvD eller Blue Ray vil vinne, begge to vil tape like mykje som DvD-Audio og SACD. Neste generasjons medium for musikk og film vil vera database-basert og du streamer det via ein lokal database rett inn til din media avspelar på mobil/pc/tv uansett kor du er hen i verda ;)

Lenke til kommentar
http://www.audioholics.com/news/editorials...DDVDsfailed.php

 

Oppskalert DvD funker perfekt så lenge det er snakk om TVer mindre enn 50"

 

Verken HDDvD eller Blue Ray vil vinne, begge to vil tape like mykje som DvD-Audio og SACD. Neste generasjons medium for musikk og film vil vera database-basert og du streamer det via ein lokal database rett inn til din media avspelar på mobil/pc/tv uansett kor du er hen i verda ;)

6692499[/snapback]

database basert, streamer det via en lokal database..

Mener du video-on-demand? Dette krever jo en kraftig bredbandslinje. Helst over 100 mbit hvis man skal ha HD video on demand hvertfall. Stiller meg litt skeptisk til det. Optiske medium blir nok brukt i en god stund til, før infrastrukturen i f.eks norge tillater såpass mye trafikk dette vil medføre.

Endret av dark by design
Lenke til kommentar

Fiber kabelen har enorm kapasitet og det begynner vell å bli oppimot 50000 hustander her i landet som har det nå. Om 10 år så er nok fiber omtrent like vanleg som telefon og straum i nye norske husstander.

 

Dessuten er og 1000mbit trådlaust nett er allereie under testing i Japan. DvD vil ikkje bli bytta ut med det første.

Lenke til kommentar
Så den småironiske tonen om at man må kjøpe filmer i High Def. .. ja selvfølgelig. Hva tror du, da Avanore?  :)  Eller tolka jeg deg feil?

 

Dr Peedee

6692237[/snapback]

 

Nei var riktig det :)

Var innom Elkjøp i dag forresten for å titte litt. Mange bra TV. Noen koster 15k og andre koster 30k for samme størrelse. Men jeg så ikke noe særlig forskjell :hmm:

De spilte av samme film på de forskjellige "fjernsynsapperatene" :D

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Artig sarkastisk type du.

Om tv signalene er analoge nå, gjør meg ingenting. Jeg kan se på tv selv om bildet ikke er HD. Filmer ser jeg i 720p og i 1080i, jeg så nettop Mr. & Mrs Smith i 1080i - bildet ser fantastisk ut. (streames fra media center pc'en).

Og så kommer jo HD-DVD spilleren også snart.

6692144[/snapback]

 

Hvem vil ikke ha High Def? De fleste vil jo det.

Jeg vil også ha, men skal jeg ha en 32" til 10k eller vente til jeg har spart opp til en 42"?

 

Eller burde man vente? Mange kjøper flatskjerm TV fordi det tar mindre plass og ser mye bedre ut. Jeg vil gjærne ha en TV på veggen. Synd det skal koste så inne i hampen så mye

Lenke til kommentar
Synes det er på tide vi får tv-sendinger i hd.

 

Jeg har en pc med xp mce som jeg bruker til å streame hd-filmer til 360'en.

Jeg synes det er stor forskjell mellom dvd og hd. :D

6692367[/snapback]

Er det jeg også gjør. Jeg synes det er helt utrolig. Så Black Hawk Down i 1080i og med 5.1 lyd. Er en helt annen film vetdu. Utrolig kult.

Men jeg må ha meg et nytt nettverkskort. Det som står på hovedkortet sliter litt når filmene kjører oppmot 9000 kbps.

6692421[/snapback]

 

woot det jeg skrev ble borte hehe

 

Dokumentarer blir noe helt annet i hd. Blir så sykt flotte bilder.

Dokumentar-serien Planet Earth er helt super :love:

Endret av barvini
Lenke til kommentar
Artig sarkastisk type du.

Om tv signalene er analoge nå, gjør meg ingenting. Jeg kan se på tv selv om bildet ikke er HD. Filmer ser jeg i 720p og i 1080i, jeg så nettop Mr. & Mrs Smith i 1080i - bildet ser fantastisk ut. (streames fra media center pc'en).

Og så kommer jo HD-DVD spilleren også snart.

6692144[/snapback]

 

Hvem vil ikke ha High Def? De fleste vil jo det.

Jeg vil også ha, men skal jeg ha en 32" til 10k eller vente til jeg har spart opp til en 42"?

 

Eller burde man vente? Mange kjøper flatskjerm TV fordi det tar mindre plass og ser mye bedre ut. Jeg vil gjærne ha en TV på veggen. Synd det skal koste så inne i hampen så mye

6693275[/snapback]

 

Du bør ihvertfall heller kjøpe en god 32" enn en dårlig 42" for å si det sånn. Mange som går i den fella.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...