Gå til innhold

Lei av og vente... på Conroe!


Roug

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Ser at de har fått inn E6300 (over 1000 stk), hva er poenget med d? Nesten ingen kommer til å kjøpe den lille drit-prossesoren uansett.

6692419[/snapback]

 

Det er nok en del prisbevisste blant oss.. som liker å klokke billig hardware til å yte like bra som rådyre komponenter som synes E6300 er ett smart valg.

Selv synes jeg det også kan være smart å ikke "svi av" for mye kroner på en relativ ny/utestet platform i "første runde".

Men det er nok mye som tyder på at E6600 er den som de aller fleste vil ha, og noe som innkjøpere ikke kan skaffe nok av.

Jeg tenkte slik selv til å begynne med...dvs. "minstekravet" til CPU'en i en Conroe-rigg måtte være E6600. Etter å ha sett diverse resultater (klokk/ytelser) for E6300 synes jeg denne ser meget attraktiv ut pga. pris vs. ytelse. (Min venter på å bli hentet på Netshop Oslo... mangler bare hk som skal hentes samtidig ... forventet levert imorgen)... :)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Da e min E6600 på vei fra shg :)

 

venter på ram fra netshop :D

6692563[/snapback]

Hvilken ram bestilte du, og hvilket hk har du?

6692568[/snapback]

 

 

 

OCZ DDR2 2048MB Platinum XTC Dual Ch. OCZ2P8002GK PC2-6400 2x1024MB 800MHz. (4.5.4.15)

 

har

 

Asus P5B DLX/WIFI-AP

Lenke til kommentar

Jaja, fristen ble for stor for at jeg kunne vente 2 uker til på E6700'en, så jeg har og bestilt en bulk E6600 fra SHG nå. Det er vel flere grunner for at jeg synes dette var en god ide.

Det mest åpenbare er vel at jeg sparer Kr. 1700 (tenker jeg over det er ikke en ekstra multiplier verdt 1700 lapper). :hmm:

Det andre er vel at jeg har en god anelse om at det blir ny CPU allerede til neste år.

Det siste (noe som jeg har hatt i bakhodet en stund nå) er retur retten på varene jeg allerede har bestilt. Skal helst ikke overskride to uker før jeg begynner å sette alt sammen og se om alt funker. Jeg *kan* jo la noen ting ligge nede på postkontoret da, men den tanken virker litt skremmende p.g.a. at det er nettopp gjennom posten enkelte varer kan bli ødelagt eller skadet. Det har vel de fleste erfaring med... :hrm:

 

Blir forhåpentligvis glade tider i midten av neste uke da... :mrgreen:

Lenke til kommentar
Forhåndsbestillte Intel Core 2 Duo E6600 for 3 uker siden hos psdata og fikk min i posten i dag  :D .

6693508[/snapback]

 

Har de hatt E6600 på lager?...ser de står som ubekreftet 31.08 nå.....da må de ha gått rett ut.....det er boxed versjon du har fått?.

6693601[/snapback]

 

Skal være boxed, står ihvertfall det hos psdata. Kom veldig raskt den prossesoren så har ikke fått tid til å få bestilt resten av maskina, stod 22.08 når jeg forhåndsbestilte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...