Gå til innhold

Anbefaling av PDA eller Poc.PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har tenkt å kjøpe meg en PDA eller noe slikt..  men er usikker på hva jeg skal velge.  Trenger noe som er kompatiblet med Office, hovedsaklig Excel og Outlook.  Ikke bare lese men også skrive inn i Excel.  Det må også være mulighet for å bruke tastatur på den.

Pris rundt 2500.-

6688505[/snapback]

 

Hvis du kan slenge på en drøy tusenlapp til får du denne:

 

Fujitsu Siemens PocketLoox N520

 

Da får du trådløst nettverk og GPS i samme pakke noe som gir veldig mye for pengene synes jeg ihvertfall :thumbup:

Lenke til kommentar
Ser jo ikke dum ut den nei.  Må operativsystemet være en eller anna utgave av windows for at den skal kunne bruke excel lignende programmer?

6694111[/snapback]

 

Har ikke peiling men uansett har ihvertfall denne modellen Windows Mobile med Pocket-versjoner av Word, Excel og Powerpoint så det skulle ikke være noe problem hvis du kjøper den jeg anbefalte. På Komplett.no finner du en del brukerkommentarer der alle bortsett fra en er positive.

 

Har ihvertfall bestilt denne selv på MShop.no og den kommer i morgen hvis sporingsinformasjonen til posten er rett. Gleder meg kjempemye....

 

Før jeg bestilte så har jeg vært på alle nettbutikker jeg vet om + alle store kjeder men har ikke funnet noe som jeg synes er bedre til den prisen.

Lenke til kommentar

Kremt!

 

Kan være lurt å sjekke HWs prisguide også. Billigste nettbutikk der er DigiHome.no. Der koster den 2 654 kr.

 

Uansett, trådstarter sier han vil bruke PDA-en med tastatur. Hadde selv tenkt å kjøpe en N520, men når jeg ikke finner kompatibelt tastatur til den, så må jeg nesten gå for en annen. En med blåtann. Vet det finnes noen kompatible tastaturer til den, men har kun sett dem i utenlandske nettbutikker. Blir nok vanskelig å skaffe her i Norge ...

Lenke til kommentar
Kremt!

 

Kan være lurt å sjekke HWs prisguide også. Billigste nettbutikk der er DigiHome.no. Der koster den 2 654 kr.

 

6694647[/snapback]

 

Kremt!

 

Du får da ikke med bilholde, billader og kart over Norden i den pakken du ser på. Med varekoden på prisguiden er PDA`n kun klargjort med en GPS antenne, ikke noe annet.

 

Synes bilholder, billader og kart over Norden er verdt ca 1000,-

Lenke til kommentar
Kremt!

 

Kan være lurt å sjekke HWs prisguide også. Billigste nettbutikk der er DigiHome.no. Der koster den 2 654 kr.

 

6694647[/snapback]

 

Kremt!

 

Du får da ikke med bilholde, billader og kart over Norden i den pakken du ser på. Med varekoden på prisguiden er PDA`n kun klargjort med en GPS antenne, ikke noe annet.

 

Synes bilholder, billader og kart over Norden er verdt ca 1000,-

6694955[/snapback]

Beklager, beklager! Min feil ...

Lenke til kommentar
Kremt!

 

Kan være lurt å sjekke HWs prisguide også. Billigste nettbutikk der er DigiHome.no. Der koster den 2 654 kr.

 

6694647[/snapback]

 

Kremt!

 

Du får da ikke med bilholde, billader og kart over Norden i den pakken du ser på. Med varekoden på prisguiden er PDA`n kun klargjort med en GPS antenne, ikke noe annet.

 

Synes bilholder, billader og kart over Norden er verdt ca 1000,-

6694955[/snapback]

Beklager, beklager! Min feil ...

6695010[/snapback]

 

Er faktisk veldig vanskelig å se forskjell, måtte dobbeltsjekke før jeg selv var så sikker at jeg kunne bestille meg en selv :)

Lenke til kommentar

Eg anbefaler kun iPaq. Men det er også som en religion for min del. Siden ungdomsskolen har eg hatt ganske mangen forskjellige, og kun iPaq har gitt meg det eg trenger. Uansett :p

 

Blåtann tastatur til PDA er ikke bare-bare. For det første er det veldig få av disse som støtter norske bokstaver. For det andre kan det være både tungvindt og tidkrevende og koble pda mot tastatur, hver gang. For det tredje kan enkelte ha en veldig irriterende forsinkelse på det du skriver og det du ser. Men eg har bare prøvd 1 tastaturmerke mot flere ipaqer. Det kan jo være noe galt med tastaturet eg har.

 

Hva excel angår kommer de fleste Pocket Windows med Pocket Excel. Selv om den støtter grunnleggende excel funksjoner så må du ta hensyn til at det er en kraftig nedskalert utgave.

 

Og ja, det finnes pda og telefon i ett. Eg har ikke prøvd mange, men eg har sett litt på ipaq hw6515. Dog føler eg ikke at det er verdt pengene. For min del er det bedre med separat mobil/pda. Mange skryter av qtec da, men da må eg jo begynne å anbefale ikke-ipaq'er ;)

 

PDAen eg har brukt det siste året er en ipaq hx2110. Følgende modeller har da tatt over: 2190, samme som min men med mer minne; 2490, som over, men med wlan(savner dette); 2790, alt det over, + fingeravtrykksensor

 

Det eg liker med denne serien er den store skjermen, lang batterilevetid, robuste ytre, god å holde i og kjapp. Men det er min mening :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...