Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Polere bil for første gang


Anarkist

Anbefalte innlegg

Når jeg polerer, så legger jeg på et tykkere lag en normalt og lar det sitte nærmere en time til det er helt tørt... Går lett bort også da har jeg merket.. Pluss ikke sjolder..

6717094[/snapback]

Men oppnår du noe med å legge på et tykkere lag? Bortsett fra at det tar lengre tid, mener jeg? Jeg synes polergarnet bare blir fylt av voks med en gang, og det er mer å tørke av.

6717298[/snapback]

 

Nja.. Bilen blir jo fin og blank, men det gjør den med om du tar "normalt" mye på også... Men er bedere og ta formye enn for lite.. Prøvde sist og polere ruta med lakkposlish.. Det fungerte bra.. Vann rant av som bare det=D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men de fleste poleringspesialister bruker jo poleringsmaskin. hva hvis man bruker sånn fin poleringshette? skaper den sånne ringer da oxo på lakken?

 

ser frem til svar... :hmm:

6762529[/snapback]

Spesialistene/de som tar betalt for å polere, bruker nok maskin mest for å spare tid og krefter, og dermed få unna flere biler pr. dag.. ;)

Etter hva jeg vet kommer ikke polerhetter i forskjellige grovheter, hvertfall ikke de jeg selger. Det som kan lønne seg, er å bruke hette av lammeull, og ikke syntetisk.

 

Uansett tror jeg kanskje noen har vært uheldige med disse sporene, jeg brukte en allerede brukt hette på min, og fikk ingen ringer/merker.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte poleringshetter på biltema igår. det er to forskjellige typer. den ene er gråv og hard mens den andre har sånn lammeull og myk. :cool:

 

 

 

Men de fleste poleringspesialister bruker jo poleringsmaskin. hva hvis man bruker sånn fin poleringshette? skaper den sånne ringer da oxo på lakken?

 

ser frem til svar... :hmm:

6762529[/snapback]

Spesialistene/de som tar betalt for å polere, bruker nok maskin mest for å spare tid og krefter, og dermed få unna flere biler pr. dag.. ;)

Etter hva jeg vet kommer ikke polerhetter i forskjellige grovheter, hvertfall ikke de jeg selger. Det som kan lønne seg, er å bruke hette av lammeull, og ikke syntetisk.

 

Uansett tror jeg kanskje noen har vært uheldige med disse sporene, jeg brukte en allerede brukt hette på min, og fikk ingen ringer/merker.

6774630[/snapback]

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Skal man bare spre polish utover og så polere masse når den har tørket? Eller skal man polere inn stoffet godt også? Etter å ha lest litt så får jeg opp tvedtydige svar på dette. Hva anbefales?

 

Og hvordan bruker man egentlig en slik billlig polermaskin? Jeg synes den aldri klarer å få av den tørkede voksen, den blir bare til en tørr hard hinne som går greit av med håndkraft, men polermaskinen løper liksom bare over den... Bruker jeg for mye voks?

 

En vanlig turtle voks flaske pleier å holde til ca. 4 poleringer for meg når jeg polerer en Passat stv, - så har dere en indikasjon på hvor mye stoff jeg smører utover.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Unnskyld at jeg drar opp en gammel tråd, men jeg må bare.

 

Jeg blir nesten dårlig av all den dårlige kunnskapen som ligger her.

 

Les litt på mine vedlagt linker, så skal dere bli smarte. :-)

 

Og, profesjonelle bruker ikke maskin for å spare tid - for å polere en bil skikkelig tar fortsatt 10 timer + for en god jobb på dårlig lakk.

 

Og, polering gir ikke beskyttende hinne, det er det voksen man påfører etterpå som gjør.

Diverse guider og tekst for dere alle. OBLIGATORISK LESING!

 

Eksempel på bil som er blitt skikkelig polert med gode produkter og roterende polermaskin:

DSC_0151.jpg

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...