Gå til innhold

Fotballsko: Vil disse fungere på kunstgress?


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg foretrekker Team Mundial på kunstgress/grus, og Predator til natur gress. Har aldri likt å spille med større knotter på kunstgress.

 

Så jeg foreslår et par grussko til grus/kunstgress og et til gress. Hvilke kommer ann på

hva som passer foten din, og hva du selv liker. Tror du vil bli fornøyd med de fleste av "toppmodellene".

Lenke til kommentar
Jeg foretrekker Team Mundial på kunstgress/grus, og Predator til natur gress. Har aldri likt å spille med større knotter på kunstgress.

 

Så jeg foreslår et par grussko til grus/kunstgress og et til gress. Hvilke kommer ann på

hva som passer foten din, og hva du selv liker. Tror du vil bli fornøyd med de fleste av "toppmodellene".

6669149[/snapback]

 

Dette varierer fra person til person. Selv hater jeg småknotter til alt. Det var en periode da jeg ikke engang brukte småknotter på grus. Så dette må nesten personen som skal kjøpe se ann selv.

Lenke til kommentar
Jeg foretrekker Team Mundial på kunstgress/grus, og Predator til natur gress. Har aldri likt å spille med større knotter på kunstgress.

 

jeg foreslår et par grussko til grus/kunstgress og et til gress. Hvilke kommer ann på

hva som passer foten din, og hva du selv liker. Tror du vil bli fornøyd med de fleste av "toppmodellene".

6669149[/snapback]

 

Hvor nevnte jeg at dette er likt for alle?

Lenke til kommentar
Jeg foretrekker Team Mundial på kunstgress/grus, og Predator til natur gress. Har aldri likt å spille med større knotter på kunstgress.

 

jeg foreslår et par grussko til grus/kunstgress og et til gress. Hvilke kommer ann på

hva som passer foten din, og hva du selv liker. Tror du vil bli fornøyd med de fleste av "toppmodellene".

6669149[/snapback]

 

Hvor nevnte jeg at dette er likt for alle?

6669199[/snapback]

 

Har jeg sagt at du har sagt at det er likt for alle? :) Du foreslo noe, og jeg sier at det varierer fra person til person, og selvom det funker for deg, funker det ikke nødvendigvis for andre. :)

Lenke til kommentar
Så dere utelukker +50 Tunit? Jeg har hatt Predator i flere år, men jeg kunne tenke meg å prøve en lettere sko. Men men, jeg får vel bestille to Predator par, så får jeg se om jeg ikke legger inn et par +50 Tunit i bestillingen. :wee:

6669235[/snapback]

 

Ville heller satse på F50+ hvis det sto mellom dem og Tunit. Er en bedre sko. Men, såklart. Predator er det jeg ville gått for.

 

Men, har du noen muligheter til å ta imot bestilling? :innocent:

Endret av TeggY
Lenke til kommentar
Ville heller satse på F50+ hvis det sto mellom dem og Tunit.

Det er ikke noe som heter F50+ i katalogen, det må i så fall være en gammel modell. Det finnes kun +F50 (Tunit) og +F30 samt +F10.

6669270[/snapback]

 

Gammel og gammel, fru blom. De nyeste kom vel i fjorårets sesong.

Lenke til kommentar

F50+ var den store nyheten ifjor sommer. Da kostet de rundt 1500,- og da fikk du gjerne med ekstra såler. I år så er "byggesettet" den store nyheten. Nå får du F50+ til 750,-. En grei pris vil jeg si. Har flere lagkamerater med Tunit modellen, og de har en tendes til å miste en knott, og det på samme sted.

 

Skal du spille mye på kunstgress så foreslår jeg grussko varianten av Tunit istedenfor.

Endret av Eulogy
Lenke til kommentar

Hei, det har vært mye problemer med tunit-modellen ja. Kjøpte dem selv i våres, og allerede på første treningen mistet jeg to knotter. Fikk nye sko med en gang, og da var metallet i knottene byttet ut for å hindre nettopp dette som i følge mannen i butikken var et problem. Har byttet dette paret også pga et hull i selve skoa.

Kvalitet er det ikke, men kjøper du dem oss en seriøs forhandler får du kjapt byttet dem hvis det går galt, knottene har jeg ikke hatt problemer med på de siste to skoparene.

 

Og ja, skoene funker som en drøm på kunstgress, og ellers :D .

 

@Grussko på kunstgress kan jeg ikke si jeg liker det, synes ikke grepet er godt nok, og grussko er litt rare i tillegg. +F30 er også laget adskillig billigere, ikke like gode.

 

 

NB: Etter som jeg kan se er fargene på den nye generasjonen +F50 forandret, du har gråe og rød (Som jeg har, de skjokkgrønne fantes ikke lenger så måtte velge på nytt :hrm: ), et lyseblått par, et hvitt med noe gult (?) på og kanskje noen andre. Hvertfall, jeg tror at hvis du kjøper de standard blå, skjokkgrønne, røde eller standard hvite får du en tidligere generasjon (Kilde: Torshov Sport).

Endret av TheDarkListener
Lenke til kommentar

Spørs hva slags kunstgress du skal spille på. Hvis det er av den nye typen, der kunstgresset er mykt og fint så er det greit med vanlige fotballsko. Men hvis det er kunstgress som er flere år gammelt og som har sand istedenfor gummikuler, så pleier de banene å være ganske harde, og da sier det seg selv at grussko er det beste, hvis du ikke har lyst til å risikere skader.

Lenke til kommentar

Jeg er enig med TheDarkListener, grussko på kunstgress er bare å glemme. jeg syns grepet er alt for dårlig. Men TheDarkListener, når du snakker om å miste knotter, er det skruknotter du bruker da? For jeg kan ikke skjønne at man skal miste knottene på kunstgressko. :dontgetit: Jeg har ahtt mine kunstgressko i 2 sesonger, og har aldri mistet en eneste knott. Og jeg bruker skoene min 3 ganger i uken.

 

Jeg vil anbefale disse skoene til trådstarter: Adidas PREDATOR PULSE II TRX FG, jeg har den gamle modellen, og har vært kjempe fornøyd med disse skoene. De er herlige å løpe i, ballfølelsen med skoene er konge :)

Og jeg har heller ikke ryggproblemer etter å ha brukt de!

Lenke til kommentar

Skruknotter ja. Og vedrørende gammelt type kunstgress så sliter det veldig på knottene på +F50. Både FG og HG trenger ikke mange timene før sanden har slitt bort deler av knottene, spesielt den som er fremst og på innsiden av skuddfoten får en merkelig form.

2 sesonger er ikke dårlig for et par sko, med tanke på at jeg har hatt 3 par F50 på like mange måneder, men får så vidt på meg predator skoene, hvertfall toppmodellen er jo smalere enn godt er. Liker også den rene, tynne overflaten i "Tunit" bedre.

 

Og når vi snakker om fotballutstyr, hvilken ball liker folka. Selv har jeg en Nike Aerow 2, den er god, men går litt for lett opp. Liker ikke puteteknikken på Adidas' baller, blir rett og slett ikke hardt nok.

Endret av TheDarkListener
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...