Gå til innhold

Kommer akam til å teste Pentax K100D?


Anbefalte innlegg

Gøy å lese at det er noen som tørr kjøpe noe annet enn Canon og Nikon!

 

Selv har jeg tre analoge Pentaxer og en haug med manuelle objektiver med fast brennvidde og god lysstyrke. Disse har ikke vært brukt siden jeg kjøpte Canon G5 for to år siden. Nå har jeg veldig lyst til å utnytte mulighetene med hurtighet, høy ISO, god søker og kontroll med dybdeskarphet som ligger i DSLR.

 

Jeg har blitt anbefalt å gå innom en fotohandler for å sjekke ut aktuelle kameraer. Var innom Oslo sentrum mellom 18 og 19 onsdag kveld. Alle forretninger hvor jeg regnet med å finne kvalifiserte medarbeidere og godt utvalg var da stengt. Så frem til jeg tar meg tid til en ny runde på dagtid håper jeg å kunne lese erfaringer fra dere som allerede har kjøpt Pentax eller Samsung.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da var kameraet i hus :D  (ikke fått testet det enda)

 

Hvis noen skulle være interesert i en annen test så finner dere en Her!

6810038[/snapback]

 

Bruker ditt kamera like mykje batteri som mitt ? Har riktignok brukt billig-batteri, men 4 AA batteri har holdt til 40-50 bilder :no:

Skal prøve med oppladbare GP Powerbank i morgon. Håpar det går bedre.

 

Er forøvrig svært fornøgd med K100D +16-45 f/4 comboen :w00t:

Lenke til kommentar
Da var kameraet i hus :D  (ikke fått testet det enda)

 

Hvis noen skulle være interesert i en annen test så finner dere en Her!

6810038[/snapback]

 

Bruker ditt kamera like mykje batteri som mitt ? Har riktignok brukt billig-batteri, men 4 AA batteri har holdt til 40-50 bilder :no:

Skal prøve med oppladbare GP Powerbank i morgon. Håpar det går bedre.

 

Er forøvrig svært fornøgd med K100D +16-45 f/4 comboen :w00t:

6828634[/snapback]

 

Bruk oppladbare!! De holder til flere hundre bilder. Alkaliske batterier er kun til 'krise situasjoner' og det kan være greit å ha en pakke med fire av de liggende i kameravesken.

Lenke til kommentar
Da var kameraet i hus :D  (ikke fått testet det enda)

 

Hvis noen skulle være interesert i en annen test så finner dere en Her!

6810038[/snapback]

 

Bruker ditt kamera like mykje batteri som mitt ? Har riktignok brukt billig-batteri, men 4 AA batteri har holdt til 40-50 bilder :no:

Skal prøve med oppladbare GP Powerbank i morgon. Håpar det går bedre.

 

Er forøvrig svært fornøgd med K100D +16-45 f/4 comboen :w00t:

6828634[/snapback]

 

Bruk oppladbare!! De holder til flere hundre bilder. Alkaliske batterier er kun til 'krise situasjoner' og det kan være greit å ha en pakke med fire av de liggende i kameravesken.

6829646[/snapback]

 

 

Bra, skal gå til innkjøp av ein batterilader så fort som mulig.

Lenke til kommentar

Kjøp lader og 8 batterier, så har du bestandig nok. Hvis du skal på langtur og trenger masse batteri kjøper du ikke-oppladbare Li-Ion-batterier, da disse har hakket bedre kapasitet enn de oppladbare.

Skulle gitt mye for å ha bildestabilisator i huset. Det hadde vært gull verdt. Og 16-45 hadde jeg ikke sagt nei til den heller.

Lenke til kommentar

Bruker ditt kamera like mykje batteri som mitt

 

Kan bekrefte det Herr Brun sier!

Med vedlagte batterier fikk jeg 30 bilder, bruker nå 4x2300mAh Ni-MH.

Har tatt ca. 200 bilder m/u blits og batteriene har ikke sunket under fulladet enda.

 

Forøvrig kan jeg nevne at jeg har skiftet firware på mitt kamera da det kom med v1.0. Firware kan hentes her

http://www.pentaximaging.com/customer_care...?firmId=7717476

Lenke til kommentar

Bruker ditt kamera like mykje batteri som mitt

 

Kan bekrefte det Herr Brun sier!

Med vedlagte batterier fikk jeg 30 bilder, bruker nå 4x2300mAh Ni-MH.

Har tatt ca. 200 bilder m/u blits og batteriene har ikke sunket under fulladet enda.

 

Forøvrig kan jeg nevne at jeg har skiftet firware på mitt kamera da det kom med v1.0. Firware kan hentes her

http://www.pentaximaging.com/customer_care...?firmId=7717476

6831848[/snapback]

Nå skal det nevnes at når måleren faktisk kommer under fulladet så går det ganske fort ned til utladet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...