Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ford Mondeo 1996 2.0


MonZteR

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

 

Nå skal jeg ha meg en modeo 2.0 :dribble: venter bare på omreg.

 

hadde tenkt meg et effekannlegg siden eksosannlegget er på vei til å ruste hull.

Et luftfilter K&N eller Green.

 

spørsmålene lyder som følger:

-Hvor kan jeg få tak i dette?

-til hvilken pris?

-hvor stor ytelsesøkning får jeg? er orginalt på 136hk

 

Har dere noen andre forslag til "soft" trimming :innocent:

Har ikke lyst å dra så alt for mange Hk ut av motoren, den skal få leve en stund til :p

Turbo er ikke aktuellt.... DYYYYRT :ermm:

 

Hva med forsikring og andre avgifter til staten... koster det noe ekstra og bytte til effektannlegg... og luftfilter..

 

 

MANGE TAKK FOR SVAR.. :thumbup: jeg er HELT grønn på detta omeråde :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et åpent luftfilter og en eller flere slanger/flexi-rør som leder kald luft mot filtret kan gi en liten fole ekstra.

 

Et skikkelig eksosanlegg kan gi litt, bytt helst så mye som mulig. Kun diger potte bak gir ingenting. Hele veien fra katalysatoren kan gi en gamp eller to, men aller helst kjøper du komplett eksosanlegg MED grenrør og race-katalysator, eller helst dropper katalysatoren.

 

Når filter og skikkelig eksosanlegg er på plass er det på tide med vassere kamaksler og en tur til nermeste verksted med rulle for justering. Da skal bilen bli betraktelig sprekere og bensinforbruket blir neppe stort verre. 150 gamp burde ikke være umulig.

 

Etter dette er det på tide å tenke på et vått lystgassanlegg og/eller turbo. Lystgass er enklest og billigst i innkjøp og endrer ikke motorens karakteristikk når det ikke er i bruk.

 

Edit: Bilen din er 10 år, så med tanke på avgifter det koster ingenting å øke effekten. Med mindre den bråker mye, er det ikke behov for godkjenning av enkel trim som filter og eksos. 12% effektøkning skal visst nok være lovlig uten godkjenning.

 

Les på forumet til www.fastford.no og utenlandske forumer som passionford osv. og få deg et abbonement på bladet FastFord.

Endret av Leo_
Lenke til kommentar

Chip alene gir neppe mer enn 2-3 gamp og da under gode forhold. Chip, filter OG eksos vil trolig merkes. Mener forresten du får chip til bilen din som fjerner eller flytter turtallssperra. Som Ford-mekaniker opplevde jeg i alle fall å prøvekjøre en Mondeo som runda 8'000rpm og da var det jeg som ikke turte mer. (hadde fått beskjed om serdeles nøye prøvekjøring pga ulyd fra eksosanlegg, så jeg var nesten nødt å prøve hele turtallsregistret)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...