Gå til innhold

Test: Sony Ericsson M600i


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De som absolutt skal ha seg en mp3-spiller med masse masse gigabyte plass kan vel bare kjøpe seg en Zen eller ipod, er faktisk ikke verre. Det er faktisk en mobiltelefon, og som sagt mange ganger før, skal man han en slik mobil med lagringsplass, kjøp p990i og w950, jeg fatter ikke hvorfor du skal henge deg slik opp i dette arehei. Hvis de hadde gitt denne ut med nøyaktig same specs som p990 eller w950, hadde de jo skutt seg selv i foten....

 

SE gir ut hele 3 forskjellige smart-telefoner. En fokusert mot virkelige proffbrukere (p990), en mot de som vil ha masse mp3 i tillegg (w950) og m600 som er ment som et billig alternativ som fremdeles er en smart-telefon. Hvordan kan det sies å "nøyer seg så lenge standardbrukerne er fornøyde"? Kan du ikke slutte med dette korstoget ditt mot SE?

Lenke til kommentar

Orker ikke dette maset lenger. Du/dere får ha deres mening, og jeg min. Har prøvd å forklare det jeg synes flere ganger både i denne tråden og andre tråder, og gidder det ikke mer, i hvert fall ikke akkurat nå. Hvis du virkelig vil kan du gjerne trykke på brukeren min og lese gjennom mine tidligere poster, så får du svar på det meste du skriver.

 

Jeg har ikke noe korstog mot SE. Jeg kritiserer Nokia når jeg synes de fortjener det, og jeg skryter av SE når de fortjener det - og omvendt. M600i fortjener kritikk for valg av minnekort, og da kritiserer jeg dem for det. Enkelt og greit.

 

edit: Fristende å svare deg Sigmund, men som sagt orker jeg ikke denne tråden mer.

Endret av arehei
Lenke til kommentar
Jeg har ikke noe korstog mot SE. Jeg kritiserer Nokia når jeg synes de fortjener det, og jeg skryter av SE når de fortjener det - og omvendt. M600i fortjener kritikk for valg av minnekort, og da kritiserer jeg dem for det. Enkelt og greit.

6668772[/snapback]

microSD er både (fysisk) mindre, bruker mer strøm og tregere enn M2, allikevel finner jeg ingen post fra deg som kritiserer at Nokia 6233 har microSD fremfor miniSD. Men enkelt og greit har vel ikke Nokia fortjent kritikk for dette? :)

 

Når du ikke klarer å kritisere telefonen kan du like godt ikke kritisere.

Lenke til kommentar
okay, here goes:

 

- Nevnes ikke et ord om at mobilen ikke har joystick/d-pad, noe som plager mange brukere.

 

Alt i alt er denne Symbian-versjonen ganske genial, og gir deg nesten uante muligheter hvis du benytter deg av muligheten til å legge inn ekstra programmer.

Er symbian-versjonen genial eller grensesnittet UIQ 3.0?

 

Med tanke på at du også kan utvide med et nytt minnekort på opp til 1 GB burde du altså ha nok av lagringsplass.

I andre mobiler kan man ha 2 gb og 4 gb. Her må man holde seg til 1 gb. Kanskje på tide å sette opp lista litt..? Jeg synes det er for dårlig å bruke M2 foreløpig i hvert fall.. Irriterer meg at SE har gjort denne mobilen dårligere bare for at den ikke skal kunne konkurrere med W950i på musikk.

 

Forstår overhodet ikke 5'ern på Maskinvare og Tilbehør i hvert fall..

 

Som dere kanskje skjønner er jeg blitt litt irritert på denne telefonen. SE hadde muligheten til å lage en genial internett-mobil, evt. en genial musikkmobil. De gjorde ingen av delene. De droppet å ha bra minnekort, de droppet wifi, de droppet edge og de droppet kamera. Det er lov å feile på en av områdene, om de er sterke på annet, men her feiler de på for mange punkter.

 

For det er vel en internett-mobil dette ble markedsført som?

 

Hadde denne hatt wifi og edge, evt. et 2mpx kamera i god SE-stil, hadde denne ligget i lomma nå og ikke N80. Personlig er jeg altså ikke enig i 5'ern.

 

edit:

En smarttelefon med trykkfølsom skjerm og fullt tastatur - som er like tynn som en Razr? Det kan ikke slå feil.

Etter hva jeg har lest på forumet har salget vært elendig av M600i. Altså slo det feil:)

6646537[/snapback]

 

QTF + bump. :)

 

Syntes det er sinnsykt teit at SE har "ødelagt" M600 ved å ikke gi den verken kamera, wifi eller EDGE. Hadde den hatt det så hadde jeg ikke vurdert P990 som jeg akkurat gjør nå - det eneste som holder meg tilbake fra å kjøpe den er størrelsen.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Hei! ;)

 

Hiver meg på diskusjonen her nå.

Har hatt telefonen min i drøye 10-14 dager og er fornøyd. Det skal da sies at jeg visste hvilke funksjoner telefonen hadde/ikke hadde på forhånd.

 

Synes den fungerer utmerket for mitt bruk, da jeg ikke trenger mobilkamera.

Bakdelen med hele telefonen er jo at den ikke har WiFi eller EGDE, og jeg ville ha trodd at telefonen ville slått (bedre) ann dersom M600i hadde hatt dette.

 

Heldigvis betalte jeg ikke for telefonen selv da jeg fikk den gjennom jobben, men har sjekket opp litt priser i forhold til hva du får tilbake, og jeg vil tro at det finnes et par misfornøyde kjøpere der ute. Telefonen er, som andre har sagt før meg, overpriset. Men hva er ikke det nå til dags i vårt land Norge?

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Det er en god stund siden denne testen kom, men det er vel ikke for sent å stille spørsmål? :)

 

Hvorfor inneholder testen tre skjermskudd fra K800i (side fire: nyttefunksjoner)?

7369484[/snapback]

 

 

 

Hehehe, så det nå jeg også. Noen som har blingsa litt :)

 

Forøvrig synes jeg mobilen er genial, og ettersom jeg savna min R380 i årevis kunne jeg godt hatt denne mobilen. "Dessverre" har jeg blitt avhengig av kameraet på K800'ern min så jeg får vel smøre meg med tålmodighet til det kommer en M600 med kameramodul.

Lenke til kommentar
Hei! ;)

 

Hiver meg på diskusjonen her nå.

Har hatt telefonen min i drøye 10-14 dager og er fornøyd. Det skal da sies at jeg visste hvilke funksjoner telefonen hadde/ikke hadde på forhånd.

 

Synes den fungerer utmerket for mitt bruk, da jeg ikke trenger mobilkamera.

Bakdelen med hele telefonen er jo at den ikke har WiFi eller EGDE, og jeg ville ha trodd at telefonen ville slått (bedre) ann dersom M600i hadde hatt dette.

 

Heldigvis betalte jeg ikke for telefonen selv da jeg fikk den gjennom jobben, men har sjekket opp litt priser i forhold til hva du får tilbake, og jeg vil tro at det finnes et par misfornøyde kjøpere der ute. Telefonen er, som andre har sagt før meg, overpriset. Men hva er ikke det nå til dags i vårt land Norge?

6718217[/snapback]

 

Jeg er faktisk glad den ikke har kamera. En del steder jeg har vært er det ikke lov å ha med kamera inn (bedriftshemmeligheter etc.). Da er det håpløst når nesten alle brukbare telefoner har kamera. WiFi derimot, det burde den hatt.

 

--

OK

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...