RocketArena Skrevet 9. august 2006 Rapporter Del Skrevet 9. august 2006 (endret) Heisann. Jeg har akkurat fått koblet opp ny pcen min, eneste problem er at viften på mitt "XFX GeFORCE 7900 GT 256MB eXtreme, 520/1500MHz, VIVO" ifra Netshop går på 100% hele tiden. Jeg trudde at viften skulle roe seg ned etter jeg fikk lagt inn 3dkort driver etter en reinstall av windows, det skjedde asså ikke. Har sjekket med rivaturner, viften går som sagt på 100% konstant og det er et evig bråk. Noen noen har noen ide'er om hvordan jeg kan få løst dette uten å sende det i retur til Netshop iogmed at det tar 5dager hver vei (ifra Tromsø) ? Bare for å ha det nevnt, tempraturen overstiger aldri 47grader så det er ikke et varmeproblem. Noen som kan hjelpe ? *edit* Har testet to forskjellige drivere, akkurat samme problem i begge. Endret 9. august 2006 av RocketArena Lenke til kommentar
Patz Skrevet 9. august 2006 Rapporter Del Skrevet 9. august 2006 Prøv med Gainward Expertool, det er også mulig at du trenger driverne fra XFX. Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 9. august 2006 Rapporter Del Skrevet 9. august 2006 Jeg hadde et MSI 7900GT. Og det eneste som hjalp var merkelig nok å bruke en bios fra en av EVGA kortene. Prøvde mange andre bioser også. Synes i det hele tatt det er latterlig å slippe kort på markedet hvor ikke vifte-reguleringen funker. Lenke til kommentar
- Slaktarn - Skrevet 9. august 2006 Rapporter Del Skrevet 9. august 2006 kift kjøler til en bedre en, MED regulering av vifte ? Det burde fungere mye bedre på alle områder. Lenke til kommentar
RocketArena Skrevet 9. august 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. august 2006 (endret) Har testet Gainward Expertool nå, det funket ikke. Var 0 respons der. OcMax: Er en stund siden jeg flashet mitt 6800u kort nå, er det fortsatt "OmniExtremeEditFX" man bruker til å flashe med ? Og trenger jeg en spesiel bios iogmed med at det er en "VIVO" version jeg har ? Endret 9. august 2006 av RocketArena Lenke til kommentar
RocketArena Skrevet 9. august 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. august 2006 kift kjøler til en bedre en, MED regulering av vifte ?Det burde fungere mye bedre på alle områder. 6638737[/snapback] Er vel godt mulig at det ikke er selve vifta det er feil med, men faktisk vifte-reguleringen i biosen. Men skal ikke si noe sikkert, er på tynn is her. Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 9. august 2006 Rapporter Del Skrevet 9. august 2006 Har testet Gainward Expertool nå, det funket ikke. Var 0 respons der. OcMax: Er en stund siden jeg flashet mitt 6800u kort nå, er det fortsatt "OmniExtremeEditFX" man bruker til å flashe med ? Og trenger jeg en spesiel bios iogmed med at det er en "VIVO" version jeg har ? 6638738[/snapback] Hei. Du bruker nVFlash fra en floppy for å flashe. Og du bruker Nibitor til å editere bios med. Det med Vivo vet jeg ikke. Du kan jo se om du finner kort fra EVGA som har Vivo. I mitt tilfelle var det jo tydeligvis et bios problem. Men prøvde mange bioser. Bare den ene fra EVGA funket med vifte regulering. Det enkleste du kan gjøre er å kjøpe deg en VF900Cu. Bedre og mer stillegående kjøling. Lenke til kommentar
squabbish Skrevet 9. august 2006 Rapporter Del Skrevet 9. august 2006 For å menge meg med de som er på tynn is: Du kan jo prøve å koble en billig viftekontroller på ledningen mellom viften og pluggen på kortet. Lenke til kommentar
AndyBroke Skrevet 9. august 2006 Rapporter Del Skrevet 9. august 2006 jeg har samme kortet. Det er kommet en bios oppdatering fra xfx som løser dette problemet. Kontakt xfx support så finner de rett bios til deg. Jeg kan vel også sende deg biosen på e-post. Lenke til kommentar
tex_nex Skrevet 10. august 2006 Rapporter Del Skrevet 10. august 2006 Har samme problemet med mitt 7900gt.. men jeg har gainward golden sample.. er det vanskelig og flashe? "jæ tørr ikke:(" Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 10. august 2006 Rapporter Del Skrevet 10. august 2006 Ikke tenk på VIVO, alle kort i dag har det i den prisklassen Lenke til kommentar
RocketArena Skrevet 10. august 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. august 2006 Okai da har jeg fikset problemt her, måtte flashe med ny bios. Tusen tusen takk til AndyBroke for hjelp Lenke til kommentar
AndyBroke Skrevet 10. august 2006 Rapporter Del Skrevet 10. august 2006 Bra du fikk det til Lenke til kommentar
Aldeb Skrevet 21. september 2006 Rapporter Del Skrevet 21. september 2006 Hvilken BIOS var det du brukte, OcMax? Jeg har prøvd diverse fra både POV, XFX og eVGA, uten å lykkes. Jeg har et Point of View 7900GT. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå