Gå til innhold

7600 GT med HDMI-utgang


Anbefalte innlegg

Den TV-en støtter så vidt jeg kan se kun 1080i, og ikke 1080p.

6727229[/snapback]

 

Det jeg også har erfart. Men jeg kjøpte TV'en i Sverige, og de sier IKKE at det bare er 1080p som støttes, og ikke 1080i. Bare kikk HER! Litt irriterende, men som jeg nevnte, så har det ikke så mye å si, ettersom jeg ikke kan lese så liten skrift som jeg da får i alle fall. Men hadde så klart vært en fordel med fremtidens HD-materiale...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
.... Litt irriterende, men som jeg nevnte, så har det ikke så mye å si, ettersom jeg ikke kan lese så liten skrift som jeg da får i alle fall. Men hadde så klart vært en fordel med fremtidens HD-materiale...

6727246[/snapback]

 

Dingz har forresten testet Amois LC37AF1E her.

Ang liten skrift så er det jo bare å øke denne i webleser om du vil surfe, det er jo ved video avspilling at det er vits å snakke om 1080p etc.

Lenke til kommentar
Ang liten skrift så er det jo bare å øke denne i webleser om du vil surfe, det er jo ved video avspilling at det er vits å snakke om 1080p etc.

6727491[/snapback]

Oppløsningen er den sammen enten du surfer eller ser på film, det er oppløsningen i skjermkortinnstillingene som blir brukt uansett.

Lenke til kommentar
Oppløsningen er den sammen enten du surfer eller ser på film, det er oppløsningen i skjermkortinnstillingene som blir brukt uansett.

6727542[/snapback]

I know, argumentet var bare at man ikke bør redusere oppløsningen man sender til flatskjermen fordi VG teksten blir for liten å lese :) Det er jo hovedsakelig film man bruker HD oppløsninger til..

Lenke til kommentar
Støtter dette HDCP fullt ut?

6734311[/snapback]

Rent hypotetisk så klart ( ;)) , men vil HDCP støtte på HDMI skjermkortet være nødvendig *hvis* BlueRay eller HD-DVD filmer blir rippet til harddisk og avspilles fra PC på den måten.......?

6734394[/snapback]

Hmm, godt spørsmål i grunn. Hadde vært fint om det ikke var et must :)

 

Vet du også hvilken versjon den har? Noen snakket om 1.2 i tråden om jeg ikke husker helt feil. Kan du verifisere det kanskje? :)

Endret av Ronin
Lenke til kommentar

MortenS: Jeg er ikke sikker men tror ikke det så legne det rippes skikkelig (og dermed fjerner DRM). En annen ting er at DVI trolig fortsatt vil bli den vanlige standarden for tilkobling av PC-skjermer. HDMI-utgang spiller altså ingen rolle før man skal kjøre signalet ut på en moderne TV uten DVI-port. For orginalt materiale skal HDCP kunne brukes både gjennom HDMI- og DVI-porter.

Lenke til kommentar
MortenS: Jeg er ikke sikker men tror ikke det så legne det rippes skikkelig (og dermed fjerner DRM). En annen ting er at DVI trolig fortsatt vil bli den vanlige standarden for tilkobling av PC-skjermer. HDMI-utgang spiller altså ingen rolle før man skal kjøre signalet ut på en moderne TV uten DVI-port. For orginalt materiale skal DHCP kunne brukes både gjennom HDMI- og DVI-porter.

6734436[/snapback]

Ja mente en real DVD-Jon ripping som fjerner DRM etc... Originale HD filmer vil så klart krever HDCP i begge ender, hvis ikke en fremtidig hacka firmware oppgradering av BlueRay spilleren i PCen fjerner HDCP da :p

 

Men det er vi jo ikke tilhengere av!

 

edit: ikke DHCP nei :)

Endret av MortenS
Lenke til kommentar

Er det noe sånt at man ikke får maks oppløsning når man ikke har HDCP? Eller er jeg helt på bærtur. Hva er i så fall maks man får uten?

 

Skal kjøpe ny pc nå så jeg hadde tenkt å kjøpe et skjermkort jeg kan bruke i en fremtidig HTPC siden jeg skal ha nytt når DX10 kommer uansett.

Endret av Ronin
Lenke til kommentar
Er det noe sånt at man ikke får maks oppløsning når man ikke har HDCP?

Tror ikke det begrenses på den måten, men snus litt her evt http://en.wikipedia.org/wiki/HDCP

6734632[/snapback]

"HD DVD and Blu-ray Disc players will allow content providers to set an Image Constraint Token (ICT) flag that will only output full-resolution signals using HDCP. If such a player is connected to a non-HDCP-enabled television set and the content is flagged, the player will output a downsampled 960x540p signal........"

 

Suger jo litt om den gjør det samme selv om man spiller fra harddisk.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Er det noe sånt at man ikke får maks oppløsning når man ikke har HDCP?

6734578[/snapback]

 

Hei, jeg har et tilsvarende problem.

 

Jeg har kjøpt en Samsung LE46M5 LCD TV og har en relativt kraftig PC med et Radeon X800XT-skjermkort og nyeste Catalyst-driver fra ATI installert. Skjermkortet har en VGA-utgang og en DVI-utgang. Jeg har prøvd å koble til PC-en via DVI-utgangen på skjermkortet, dvs. først et DVI-til-HDMI-adapter på DVI-utgangen på skjermhortet, deretter en HDMI-kabel til HDMI-inngangen på LCDTV-en.

 

Resultatet er at jeg får bilde på TV-en, men de er horrible! På PC-en ser jeg at Catalyst har gjenkjent Samsung-TV-en med oppløsning på 1920x1080, som er helt feil. Derfor har jeg prøvd å endre til korrekte 1360x768. Men dette fungerer ikke! Bildet på TV-en forblir det samme. Jeg har prøvd alt i Catalyst, men ingenting stemmer. Derfor kjører jeg nå PC-signalene fra DVI på skjermkortet til VGA-inngangen på TV-en. Dette fungerer bra, men når man først har brennt 23k på en TV med HDMI-inngang, så forventer jeg at denne inngangen skal brukes til noe fornuftig. Derfor stiller jeg følgende spørsmål til dere:

 

1. Har dere noen tips om hvordan jeg kan få kjørt digitale signaler fra PC til HDMI-inngangen på TV-en?

2. Er det nødvendig å kjøpe et skjermkort med HDMI-utgang for å vise digitale PC-bilder på TV-en?

 

Jeg har prøvd å finne ut av dette på Samsung-nettsidene, men finner ingenting.

 

Håper noen kan hjelpe meg!

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

*BUMP*

 

Måtte bare bumpe denne for hvrdberger og meg..

 

Selv har jeg testet en kabel med overgang fra DVI til HDMI og bildet blir bare forferdelig (oppløsnings problemet som hvrdberger har skjer ikke her men det blir bare dårlig "falmet" bilde med dårlige farger).

 

Kan det være "handshake" som er problemet her, så man er ganske avhengig av skjermkort med HDMI og overganger er bare til å glemme?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...