Gå til innhold

Snegler og salt. Grusomt syn!


dan1el

Anbefalte innlegg

Fant i dag en mordersnegle i putekassa mi. La den midt i oppkjørselen og dysset den med salt (tipset fikk jeg fra Eon). For en effekt! Snegla kjempet tappert, krøllet seg sammen og rulla rundt. Etter hvert rant det slim av den. Et par bobler kom det også. Følte meg litt morderisk der jeg stod...

 

Lignende erfarninger?

Endret av dan1el
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fant i dag en mordersnegle i putekassa mi. La den midt i oppkjørselen og dysset den med salt (tipset fikk jeg fra Eon). For en effekt! Snegla kjempet tappert, krøllet seg sammen og rulla rundt. Etter hvert rant det slim av den. Et par bobler kom det også. Følte meg litt morderisk der jeg stod...

 

Lignende erfarninger?

6629478[/snapback]

 

Ja, dette er et kjent triks. Har også hørt om folk som har brukt fatøl, på grunn av den sterke lukta - dette skal visst også være effektivt.

Lenke til kommentar
Salmiakk skal visst nok også funke ganske greit.

6629751[/snapback]

Pris salmiakk kontra salt... :nei:

6629939[/snapback]

Kulhetsfaktor salmiakk kontra salt... :yes:

6629972[/snapback]

Som et engangstilfelle, ja, men disse sneglene er et problem og finnes i hopetall! Man har ikke råd til å kjøpe masse salmiakk for å ta dem :roll:

Lenke til kommentar
Salmiakk skal visst nok også funke ganske greit.

6629751[/snapback]

Pris salmiakk kontra salt... :nei:

6629939[/snapback]

Kulhetsfaktor salmiakk kontra salt... :yes:

6629972[/snapback]

Som et engangstilfelle, ja, men disse sneglene er et problem og finnes i hopetall! Man har ikke råd til å kjøpe masse salmiakk for å ta dem :roll:

6629984[/snapback]

Skal du tenke økonomi er vel strengt tatt det billigaste å mose den\dei under ein stein eller noko i den duren?

Lenke til kommentar
Tanta mi kan visstnok plukke 50-100 snegler om dagen. De er OVERALT. De hiver alle sammen oppi bøtter med salt. Tenk det synet!

6629545[/snapback]

 

Haha, det har jeg gjort. Mamma betalte 1kr per snegl. Jeg plukket 107, hun tok sikkert omtrent det samme. :D

 

Ja, salt fungerer det. Ganske tøft å se på egentlig. Dynke snegler i salt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...