Iver. Skrevet 6. august 2006 Skrevet 6. august 2006 Så jeg satt i hagen og spiste kake, tok opp mobilen og så en hel del streker og noe som så ut some blkekk-kaos på mobilen min, denne telefonen er relativt ny, bare 3 uker gammel, og jeg kan ikke skjønne hva som har skjedd. Det fungerte å høre på musikk, men skjermen er ødelagt, den har ligget i lommen/ under pleddet mitt i hele dag, den har ikke fått store mengder vann på seg heller. Bare noen dråper på toppen av skjermen pga drypping fra hår etc. Er det noen some kan hjelpe meg?
Tunky Skrevet 6. august 2006 Skrevet 6. august 2006 Du må nok levere den inn til reparasjon. Eller kanskje kreve en ny.
Kern Skrevet 6. august 2006 Skrevet 6. august 2006 Hvis du leverer den inn til reparasjon må du mest sannsynlig belage deg på å betale for reparasjonen, som da er bytte av display. Det vil erfaringsmessig ligge rundt 700kr.
Iver. Skrevet 6. august 2006 Forfatter Skrevet 6. august 2006 Så jeg kan ikke få igjen på forskiringa? meh, men 700 kroner er vel mer moderat enn 3000 for en ny en.
snubbel Skrevet 6. august 2006 Skrevet 6. august 2006 Du må nok levere den inn til reparasjon. Eller kanskje kreve en ny. 6623437[/snapback] Hvorfor skriver du dette når du åpenbart ikke vet hva du snakker om?? Det er ikke meningen å rakke ned på deg, men forumet begyner å bli overfylt med innlegg som ikke har bunn i virkeligheten. Feilen som beskrives er klassisk "knust indre display" og dekkes aldri av garanti. Å skrive at han "kanskje må kreve en ny" blir dermed ikke bare misvisende, men HELT FEIL! Jeg håper at alle kan tenke litt lenger før de skriver - eller i det minste legge inn en setning om at "jeg er ikke helt sikker, men jeg tror at..." i stedet for å komme med bastante uttalelser slik som denne. -snubbel
Kern Skrevet 6. august 2006 Skrevet 6. august 2006 Så jeg kan ikke få igjen på forskiringa? meh, men 700 kroner er vel mer moderat enn 3000 for en ny en. 6623494[/snapback] Bytte av display er en typisk forsikringssak. Problemet med noen forsikringer er at de krever egenandel og da er det ikke alltid det lønner seg å bruke forsikringen. Ta kontakt med selskapet der du er forsikret så får du høre hva som lønner seg.
AnaXyd Skrevet 6. august 2006 Skrevet 6. august 2006 Har du vært å snakket med dem? De er sikkert greie og gir deg en ny. Har skjedd med mange av kompisene mine dette ved Expert. Og Elkjøp. Men prøv å snakk med dem og vis dem problemet. Kanskje det er en bug på din.
Christian86 Skrevet 6. august 2006 Skrevet 6. august 2006 Du må nok levere den inn til reparasjon. Eller kanskje kreve en ny. 6623437[/snapback] Hvorfor skriver du dette når du åpenbart ikke vet hva du snakker om?? Det er ikke meningen å rakke ned på deg, men forumet begyner å bli overfylt med innlegg som ikke har bunn i virkeligheten. Feilen som beskrives er klassisk "knust indre display" og dekkes aldri av garanti. Å skrive at han "kanskje må kreve en ny" blir dermed ikke bare misvisende, men HELT FEIL! Jeg håper at alle kan tenke litt lenger før de skriver - eller i det minste legge inn en setning om at "jeg er ikke helt sikker, men jeg tror at..." i stedet for å komme med bastante uttalelser slik som denne. -snubbel 6623516[/snapback] garanti duger kanskje ikke, men forutsatt at det ikke snakk om noe han har gjort som er utenom det vanlige, så fremstår dette som en reklamasjonssak
AnaXyd Skrevet 6. august 2006 Skrevet 6. august 2006 Det jeg tror det kan være, er at skjermen har fått en kant på seg. F.eks kanten på ett bord. Kanskje eieren har dulta borti med skjermen pekende utover i lommen. Det skal ikke mer til... Kompis av meg gjorde nettopp dette. Plutselig var skjermen helt ødelagt og ulesbar. @Trådstarter: Er det sprekker i skjermen? Tydelig merker som kan bety at du har kræsja i en bordkant?
AnaXyd Skrevet 6. august 2006 Skrevet 6. august 2006 Jøss... Da MÅ dette være en typisk produsjonsfeil!
Kern Skrevet 6. august 2006 Skrevet 6. august 2006 Jøss... Da MÅ dette være en typisk produsjonsfeil! 6624430[/snapback] Dette begynner bare å bli komisk. Folk her prater jo om ting som de overhodet ikke har kunnskap om. Herved melder jeg meg ut av denne tråden...
Christian86 Skrevet 6. august 2006 Skrevet 6. august 2006 (endret) Jøss... Da MÅ dette være en typisk produsjonsfeil! 6624430[/snapback] Dette begynner bare å bli komisk. Folk her prater jo om ting som de overhodet ikke har kunnskap om. Herved melder jeg meg ut av denne tråden... 6624452[/snapback] dette er for dumt. Du er kritisk, men uten annet bevis antyder du at kjøper er skyldig. Du er like mye på brtur som de andre inntil du kan begrunne hva som er bakgrunnen for ditt syn. jeg holder meg til at dette kan være en reklamasjonssak, forutsatt at den ikke har vært utsatt for noe den overhode ikke skal tåle. til å ha så få poster så er du veldig kritisk til andre og lite tolerant for hva andre mener. Dette er et diskusjonforum, ikke et forum hvor du kan si "dere tar feil, men jeg vil ikke si hvorfor"...man vil alltid tro/mene noe annet enn de fleste andre, så hvis du vet bedre så kan du dele kunnskapen, ikke belære andre om at der mindre smarte. Endret 6. august 2006 av Christian86
AnaXyd Skrevet 6. august 2006 Skrevet 6. august 2006 Jøss... Da MÅ dette være en typisk produsjonsfeil! 6624430[/snapback] Dette begynner bare å bli komisk. Folk her prater jo om ting som de overhodet ikke har kunnskap om. Herved melder jeg meg ut av denne tråden... 6624452[/snapback] Jeg visste noen skulle begynne å klage på det jeg sa der. Ordet "må" er ikke nødvendighvis en påstand, noe det ikke var i denne sammenhengen heller. Hvis jeg hadde sagt: "Da er dette en produksjonsfeil" hadde det vært noe helt annet. Ikkesant? Dumt å begynne å kritisere sånn når jeg hadde en liten sikkerhets margin i tilefelle dette skal være galt. Sorry for litt aggressivt innlegg, men jeg må si ifra litt..
AnaXyd Skrevet 6. august 2006 Skrevet 6. august 2006 Jøss... Da MÅ dette være en typisk produsjonsfeil! 6624430[/snapback] Dette begynner bare å bli komisk. Folk her prater jo om ting som de overhodet ikke har kunnskap om. Herved melder jeg meg ut av denne tråden... 6624452[/snapback] dette er for dumt. Du er kritisk, men uten annet bevis antyder du at kjøper er skyldig. Du er like mye på brtur som de andre inntil du kan begrunne hva som er bakgrunnen for ditt syn. jeg holder meg til at dette kan være en reklamasjonssak, forutsatt at den ikke har vært utsatt for noe den overhode ikke skal tåle. til å ha så få poster så er du veldig kritisk til andre og lite tolerant for hva andre mener. Dette er et diskusjonforum, ikke et forum hvor du kan si "dere tar feil, men jeg vil ikke si hvorfor"...man vil alltid tro/mene noe annet enn de fleste andre, så hvis du vet bedre så kan du dele kunnskapen, ikke belære andre om at der mindre smarte. 6624547[/snapback] Takk for at flere mener det samme som meg.
Kern Skrevet 6. august 2006 Skrevet 6. august 2006 Nå skal jeg begrunne mine svar ovenfor ganske grundig, slik at det ikke oppstår noen misforståelse. Jeg har selv jobbet i mobilbransjen i flere år nå, og hatt en uvisst antall tilfeller der folk har kommet med knuste/ødelagte display. Har sendt inn flesteparten med den feilbeskrivelsen som kunden har oppgitt. Bare en gang har kunden fått byttet display på garantien, da det var en produskjonsfeil på et parti display som var plassert i kundens Samsungmodell. Alle andre tilfeller har kunden fått et prisoverslag på evt. reparasjon pga at skaden har skjedd som følge av ytre påvirkning. Har selv vært i kontakt med på SE og Nokia angående displayproblemer, og begge produsentene har vært såpass påståelig at de har hevdet at det ikke er feil på skjermer i modellene. Så på bakgrunn av min erfaring innenfor telematikk, og trådstarters beskrivelse av hvordan skjermen ser ut, så velger jeg å hevde at skaden har skjedd på grunn av en ytre påvirkning, altså ingen reklamasjon eller garantisak. Men når jeg ikke har sett telefonen så skal jeg ikke si noe som helst om hva verkstedet kommer til å si. Så over til det det Christian86 hevder om mitt forumforhold og -aktivitet. Her gidder jeg ikke å skrive så innmari langt da dette egentlig kan tas på PM. Jeg har vært "tilskuer" til dette forumet i noen år nå. I det siste har det kommet flere og flere brukere som poster det ene og det andre om ting som de ikke har noe som helst peiling på. Da føler jeg at det blir for "dumt" å komme med noen skikkelig forklaring på et problem når det er et tjuetalls innlegg som bare i bunn og grunn er svada. Hvis andre lurer på noe så kan jeg nås på PM. Håper dette var en liten forklaring på innleggene over...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå