Gå til innhold

Sentimentalt forhold til elektronikk


Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf

Jeg merket med meg selv i dag at jeg har fått et skremmende nært og sentimentalt forhold til flere av tingene mine. Jeg klarer ikke tanken på å kvitte meg med mitt 5 år gamle videokamera, eller min 10 år gamle Sega Mega Drive. Jeg har utviklet et kjærlighetsforhold til disse tingene som ikke kan være helt normalt.

 

Derfor lurer jeg på om det er flere enn meg som har spesielle forhold til sine (elektroniske) varer? Er det noe du vet at du aldri kommer til å kvitte deg med eller som du gråter om blir ødelagt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan vel virke litt mer fjortis enn hva godt er, men hvis mobilen min hadde tatt kvelden hadde nok tårene begynt å renne. Den er forøvrig bare et halvt år gammel da.

 

Dessuten, hadde enten NES, SNES, N64 eller gamecuben eller tilhørende zeldaspill gått tapt hadde jeg blitt veldig, veldig trist. Hadde huset begynt og brenne hadde jeg tenkt på de aller først.

 

Jeg synes også det er utrolig spesielt at noe slikt kan være så viktig for meg, men det får være så! Jeg er en zelda-geek, and proud of it!

Lenke til kommentar

Når Trinitron-skjermen min går i stykker - og det kanskje nesten ikke går an å få tak i CRT-skjaermer mer - kommer jeg til å slite. Ellers er det jo 2-3 av de gamle TVene jeg har som jeg etterhvert har blitt så glad i at jeg kunne være villig til å bygge de opp fra bunnen av igjen hvis de går i stykker.

Lenke til kommentar

Kunne godt kastet min X-box ut av vinduet ved første tegn til problemer, men min gamle Sega Mega Drive, og min gamle nintendo skal jeg holde fast ved til den dagen jeg går i graven. De gode gamle tingene har en helt egen følelse over seg. De er spesielle. De nye har ikke den samme effekten på meg, av en eller annen grunn.

 

Jeg har altså også et sentimentalt forhold til noen elektroniske ting. Ting som minner om en lettere, problemfri tilværelse, som barn.

Lenke til kommentar
Kunne godt kastet min X-box ut av vinduet ved første tegn til problemer, men min gamle Sega Mega Drive, og min gamle nintendo skal jeg holde fast ved til den dagen jeg går i graven. De gode gamle tingene har en helt egen følelse over seg. De er spesielle. De nye har ikke den samme effekten på meg, av en eller annen grunn.

 

Jeg har altså også et sentimentalt forhold til noen elektroniske ting. Ting som minner om en lettere, problemfri tilværelse, som barn.

6624121[/snapback]

 

Støttes 100%!

 

Alt var bedre når man var barn :)

 

Har en Sega Mega Drive selv, Sonic Teh Hedgehog! :wub:

Lenke til kommentar

Jeg elsker min N64. Siden den begynner å nærme seg ti år gammel, begynner jeg å bli litt VEL bekymret for at den skal slutte å funke. Heldigvis skal Wii ha Virtual Console som tilater meg å laste ned de gamle spillene. Men det blir da aldri det samme. Om N64 slutter funke havner den uansett på loftet, ikke bosset.

Lenke til kommentar

Jeg greier ikke å gi vekk min fine Nintendo 64 til min fetter som til og med har sagt at han kan betale for den..

Det er liksom den spillmaskinen jeg har brukt flest timer på :(

Men noen av spillene har jeg greid å kvitte meg med. De jeg har igjen er vel..

Zelda-majoras mask, og et par Super Mario-spill.. Men jeg har angret bittert på noen av spillene jeg har solgt :cry:

Endret av Mrs Hatta
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...