Gå til innhold

Anime med samme kvalitet som FMA?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har nettopp sett ferdig serien Full Metal Alchemist, og jeg er målløs!

 

Dette er definitivt den beste anime-serien jeg har sett i hele min levetid! Historien, handlingen, humoren, spenningen, alt! Kan hende den engelske dub'en gjorde det enda bedre, men lite vet jeg! :)

 

 

Så, da lurer jeg på om det er noen anime-serier som har cirka samme kvalitet som FMA. Da mener jeg selve handlingen og historien!

 

 

 

Takker for svar på forhånd! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv syntest jeg Naruto er veldigbra... er litt mindre seriøst til tider, men noen av epiosdene er veldig alvorlige og helt spesielle. Spesielt liker jeg at man ikke bare får vite alt om hovedpersonen, men nærmest alle karakterene blir grundig gjenomgått. Det skjer med godt plasserte tilbakeblikk.

Et eksempel er jo Neji, som først regnes som en drittsekk, men etterhvert får man vite mer, og synet på han endres.

 

Men er enig i at FMA er veldig spesielt... selv om Bleach og Naruto er skikkelig bra, når de ikke helt opp :)

Lenke til kommentar

Jeg også syntes FMA var fantastisk bra, men det finnes serier som er like bra som den :)

 

Elfen Lied - 13(14) episoder, utrolig bra historie, hovedpersoner som man blir glad i... Elfen Lied er en veldig bra serie.

 

RahXephon - Treg i starten, men den tar seg opp etter de første par episodene. Veldig bra og veldig undervurdert serie, bør ikke gås glipp av.

 

Gundam Seed - Dette er vel en mer snever sjanger, men om man liker SciFi liker man vel også Gundam... Store roboter, romskip, og en fantasitisk historie med enda bedre hovedpersoner. 50 episoder som bør sees.

 

Naruto/Bleach - Har sine øyeblikk, men det negative med disse seriene er at det ofte er varierende kvalitet på episodene. F.eks. synes jeg Bleach ikke ble skikkelig interessant før rundt episode 20, og jeg mistet en del interesse igjen når fillerne begynte. Samme med Naruto, en god del meget bra, men en del dårlig også, spesielt nå når det bare sendes filler-episoder.

 

Trigun / Hellsing - Øyeblikkelige klassikere for min del. Har alltid vært fasinert av vampyrer (Hellsing), og når serien i tillegg er veldig bra tegnet, med hovedpersoner som jeg øyeblikkelig likte (Alucard, Seras Victoria og Walter C Dolnes), sier det seg selv at Hellsing er bra. Trigun er også en serie man ikke bør gå glipp av, med en utrolig bra hovedperson (Vash :wee:) og en spennende historie.

 

Alle seriene over bør egentlig alle få med seg imo :)

 

Edit: Personlig synes jeg ikke Neon Genesis Evangelion er så utrolig bra. Den er jo en klassiker innen anime, så man bør få med seg den bare pga. det, men personlig syntes jeg slutten ble alt for sær :) Og End of Evangelion gjorde egentlig ikke saken så mye klarere for den del. En spennende serie som alle animeinteresserte bør få med seg, men alt for sær slutt.

Endret av Pug
Lenke til kommentar

Takker for superbra svar!

 

Elfen Lied - Har sett en episode, men det ble kanskje litt mye blod for min smak(selv om det er tegnet). Uansett så skal jeg kikke nærmere på den serien!

 

RahXephon - Høres bra ut! Skal også ta en titt på denne! :)

 

Gundam Seed - Er ikke så veldig glad i Sci-Fi.

 

Naruto/Bleach - Naruto har jeg hørt har fått en del skryt, så denne serien skal jeg no også ta en titt på! :) Og Bleach har jeg sett. Syns det ble veldig dårlig etter de kom ut av Soul Society.

 

Trigun / Hellsing - Trigun har jeg sett. Super serie! Og så holder jeg på med Hellsing!

Lenke til kommentar
Naruto uten fillers er av samme kvalitet imo :)

6622261[/snapback]

Aldrii livet. FMA er det mest geniale som noensinne er laget. Naruto kan ikke sammenlignes. Og ja, jeg er også narutofan.

6622270[/snapback]

Helt enig!

 

Er narutofan, men FMA er bare helt utrolig. Genial historie.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...