Gå til innhold

Trenger du hjelp? Spør her


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har et lite tv-ut problem... bruker tvtool, men det er noe som ikke stemmer når eg har detonator driverene (pga nview).

når eg har disablet nview, funker ikke tvtool, dvs pcskjermen blir svart, men tven får ikkje noko bilde..

Når eg har nview enabled kan eg velge mellom to skjermer i skjerminnstillinger (nå kan eg ved hjelp av nview bruke tv-ut).

for å kunne bruke tvtool må eg trykke på skjerm nr 2 i skjerminnst. og så merke av for "utvid windowsskrivebordet til denne skjermen". Nå fungerer TVtool!! men når eg starter opp tvtool, seier det at eg må skru av twinview for at tvtool skal fungere! tvtool klikker av og til da slik at eg må restarte og slik!

 

takk for alle svar, håper dere skjønte ka eg meiner!

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Hei.

Jeg trenger hjelp.

 

Har stappet inn et lydkort i maskinen min (asus a7v-266e) men WinXP finner ikke driver til dette. Vet selv ikke hvilket kort dette er, men har hørt at det finnes programmer som kan sjekke opp hva leverandøren er...

 

Noen tips noen?

 

Trenger svar nesten umiddelbart!

 

Takk!!!

 

-Stoffen

Lenke til kommentar
Enurs: Hvorfor får jeg bare svart/hvitt når jeg kobler mitt Daytona Geforce 3 Ti200 kort til tv? Jeg har brukt et Abit Siluro T400 før og der fikk jeg farger som f... når jeg kobla den til tv.. Jeg bruker samma kablene til GF3 kortet som jeg brukte på T400 kortet og de nyeste driverne til Nvidia

Jeg bruker også Windows Xp Pro

 

 

...Dette skyldes som regel at skjermkortet ditt står innstilt på å sende ntsc signaler til tven din.dette retter du raskt etter at du har kobla tven til pcen og starte mnaskinen....selv om bildet nå kommer opp i sort hvis ...så går du inn på skjermkort instillingene og velder ut enhet...der den nå står på tv...og så skal det være en knapp der du velger type utsignal...hvor du kan velge land...velg norge..og PAL-B...og trykk apply...dersom dette ikke hjelper prøv å sette tven i s-vhs modus...hvis tven ikke støtter dette kan du prøve å sette signal type til det motsatte av det den er nå...der du velger auto/component/svhs signal...autodetect skal som regel funke fint

Håper det var noen nyttig info her for deg

det er nok sikkert fordi tv`en din ikke støtter s-video.

Hvis du ikke har en vanli s-video inngang på tvèn din så støtter den ikke s-video, og det er derfor det komm i svart-hvitt. Men det er kommet en ledning som løser dette problem. spør i en sjappe som selger ledninger

Lenke til kommentar

hei, jeg trenger hjelp.

 

har i det siste hatt problemer med at pc slår seg brått av, uten forvarsel. kommer et klikk i hardisk, så går den av, deretter starter pc opp igjen selv og når alt er lastet kommer det opp at maskinen er restartet etter kritisk feil.

trodde først det var skjermkort,men det var det ikke,( kjøpte nytt) så kjøpte jeg prosessor, en amd xp 2500+ og en ny vifte, og nå ny hardisk. western 120gb 7200rpm.

feilen skjer som oftets i det jeg skal til og laste ned noe, akkurat begynt, så slår den seg av, eller om jeg åpner noen program.

nå har jeg reinstalert win xp pro, lastet ned nye drivere til skjermkort, hovedkort

det er et abit kd7/raid.

 

feil melding som kommer opp rett etter restart er:

c:\windows\minidump\mini012604-02.dmp

 

c:docume¨¨1morten\lokale¨1\temp\wer2.tmp.dir00\sysdata.xml

 

har søkt om minidump på nettet, og der kommer det at det er som regel skjermkort, geforce2 spesielt, dette hadde jeg, men har nå kjøpt et ati skjermkort, men feilen kommer enda.

 

er ganske lei denne feilen nå, så står og lurer på et nytt hovedkort, for det er det eneste som ikke er byttet ut, bortsett fra ram.........

 

hilsen morten

Lenke til kommentar

jeg har også et problem!

Har tenkt til å koble til ledsene og restart knappen på hovedkortet mitt, hovekortet er et msi ms-6577, jeg har ingen manualer, og jeg fant ikke den på hjemmesiden til MSI heller, men jeg har manualen til et MS-6575, der så jeg på tilkoblingene der og de er helt like som på min... men det jeg lurer på er: kan det skje noe ille hvis de blir kobla feil? kan hovekortet kortslutte?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...