Gå til innhold

Trenger du hjelp? Spør her


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Roger Hjemli:

Du må jo få lov til å lære deg om hvordan du bruker brenneprogram; Du må ha en *.que-fil som hører til din *.bin-fil.(eks. spill.que og spill.bin) Dette brenner du med CDRWIN.

Kan ikke se at det er på kanten dette, men neste gang du lurer på slikt kan du jo heller spørre om hvordan du brenner bin-filer og ikke nevne noe om nedlasting.

Lenke til kommentar

Oppdatering:

 

Jeg har kommet noe lengre men er ikke i mål enda.

Bootet opp med win98 bootdisk. Fikk et par feilmeldinger men fikk ihvertfall kjørt Format c: og fdisk slik at disken ble formattert med en partisjon og i FAT32

Lagde mitt tredje sett med w2k bootdisketter og denne gangen tygde den seg fint igjennom alle 4.

På spørsmål om formattering svarte jeg ja til NTFS og etter laaaang tid hvar den ferdig med det. Så fortsatte installeringen helt greit og jeg fikk beskjed om å ta ut evnt disketter i A: slik at den kunne restarte og fortsette installasjonen av w2k.

Etter restart stopper den på "verifying DMI pool" (eller noe slikt) og der står den.

Denne runden har jeg gått 2 ganger nå med samme resultat. HD'en tikker svakt mens den henger på "verifying ...." men selv etter 1 time skjer det ikke noe mer.

 

Jeg syns dette er helt vannvittig og det har aldri skjedd meg før.

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg bygget meg ny PC for to dager sider. Denne består av:

Chieftec Dragon

MSI K7T PRO2-RU

AMD XP1600+ m/Taisol CGK760 m/Artic SilverII

512 MB Apacer RAM

Gainward Geforce2 Ti 500XP

IBM 40GB

SB Audigy Player

Logitech Dual Optical

Win98SE

 

Det har oppstått to problem:

1) Etter å ha spilt RTCW et par timer så er CPU temp 59 grader... hjelp!?! Er ikke dette vel mye? Jeg fulgte alle instruksjoner ved pålegg av ASII som står i pdf filen som finnes på hjemmesiden deres.

2) Prosjekt IGI. Intro'en til spillet spillet henger, bortsett fra når jeg beveger på musen. Samt at det er abnormaliteter i grafikken i spillet, f.eks: jeg velger Glock som mitt våpen, men jeg ser ikke våpenet, bare hendene. Jeg innstallerte nyeste Nvidia driverne, Detonator 23.11. Spillet funker utmerket på en annen maskin. Ideer?

 

Hadde satt stor pris på litt hjelp her! :smile:

Lenke til kommentar

Som vanlig var det mange spørsmål her, skal ta dere en etter en.

 

re Starblade:

 

ASII: Hvis du smørrer for mye på vil det ha motsatt virkning. Husk du skal nesten kunne se gjennom det lage du legger.

 

At spillet låser seg er fordi du har tempratur problemer, dvs når du starter opp spillet jobber cpu`n veldig hart noe som fører til varme økning.

 

Løsning: Fjern ASII og legg det på nytt, husk fjern alt som ligger der, bruk gjerne negelakk fjerner fra mor.

Hvis du har overclocket så fjern dette.

Hvor mange mhz støtter din vifte? Hvis akkurat støtter din vifte, kanskje du burde bytte?

Lenke til kommentar

re karmann:

 

Jeg skjønner ikke hvorfor du skal bruke boot opp disker?

1. Format c:

2. Win98 startup disket

3. Sett 2000 i cdromen og skriv d: enter

install eller setup

 

sjekk liste:

1. Er cd`n fri for riper?

2. Har du hatt problemer med din HD? (hvis noen områder av din hd er korupt må du kjøre scandisk for å fjerne eller rette disse områdene. Når filer blir installert og havner på noen av disse ødelagte områdene stopper installasjonen opp eller installasjonen blir ødelagt)

3. Har din cdrom hatt problemer før?

Lenke til kommentar

re yaesu:

 

Nå er jeg ikke helt oppdatert på drivere men snakker vi om en beta version eller release version.

Husk det finnes utrolig mange release versioner som folk som du og jeg sitter hjemme å lage. Disse inneholder en del bug og noen skjermkort kan få problemer. Daytona korte har samme kjerne som f.eks creative sitt, så ikke tru at skjerkorte er dårlig av den grunn. Prøv å bytt drivere.

 

Huske liste:

1. Noen drivere gir deg mer fres i 3dmark, men det kan gå utover bildekvalitet og stabilitet.

2. Offisielle drivere skal funke, hvis ikke er skjermkorte ødelagt, kontakt forhandler.

3. Av alle drivere på nette finnes det sider som tester de og gir deg en grundig forklaring på vilken som er best. Skriv in din driver version i yahoo eller noe slikt å leit etter komentarer på akkurat din driver

Lenke til kommentar

re kanikke

 

Lydkorte du har valgt er veldig bra. Det er nytt og fungerer best med nyere utstyr. Har du det?

 

Men løsningen på ditt problem kan finnes under høyttaler valget. Det du må gjøre er følgende

 

1. Installer de nyeste driverne til lydkorte

2. Installer liveware (nyeste version)

3. Når dette er ferdig tar du musen helt opp på skjermen din, en meny kommer fram. Her klikker du på ett høyttaler bilde (trur det var det) og prøver deg fram slik at du får best lyd.

I alle fall ligger løsningen her

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-12-13 09:54, enurs skrev:

re karmann:


Jeg skjønner ikke hvorfor du skal bruke boot opp disker?

1. Format c:

2. Win98 startup disket

3. Sett 2000 i cdromen og skriv d: enter

install eller setup


sjekk liste:

1. Er cd`n fri for riper?

2. Har du hatt problemer med din HD? (hvis noen områder av din hd er korupt må du kjøre scandisk for å fjerne eller rette disse områdene. Når filer blir installert og havner på noen av disse ødelagte områdene stopper installasjonen opp eller installasjonen blir ødelagt)

3. Har din cdrom hatt problemer før?


 

CD'en er helt ok uten riper. Har innstallert w2k på 2 andre maskiner i det siste uten problemer.

 

HD'en bør være iorden da den er helt ny.

 

Har aldri hatt problemer med cdrommen før ihvertfall.

 

Grunnen til at jeg bruker w2k bootdisketter er at når jeg kjører win98 bootdiskett og trykker d: enter og deretter setup, så får jeg beskjed om at setup ikke kan kjøres i dos mode. Det er ingen fil som heter install.exe på min CD

Lenke til kommentar

re starblade:

 

vifte skal være helt rein. Hvis du ikke har fjerna den orange klisterlappen under har vi allerde funnet ditt problem.

 

Se gjennom pastaen: Det som de fleste gjør feil er at de kliner på med pasta, husk det skal være ett veldig tynt lag, så tynt at hvis du fjerner litt til fra vifta vil du se vifteplata. Forstår du?

Altså ett tynt lag.. vet ikke om jeg forklarer dårlig?

Lenke til kommentar

re karmann:

 

Ok, da kjører vi en annen løsning.

Du sier 2000 er kjøpt og betalt for. Dette vil si at du kan boote direkte fra cd`n

 

Vi gjør følgende og ha tunga rett i munnen.

 

1. Start opp din pc på nytt med cd`n i

2. Trykk del eller F2 for å entre bios, dette kommer fram helt neders i bilde under oppstår (da pc`n teller ram og finner hd, cdrom )

3. Da du entrer bios skal du leite etter boot up rekkefølge. Så her på du leite deg fram. Når du finner den velger du cdrom som nr 1. Dette vil gjøre at når pc`n starter opp vil den se etter ett opprativ system i cdromen først.

4. Trykk F10 når du er ferdig

 

Huske liste:

1. Hvis du er usikker om du har gjort noe feil, trykk F10 velg så restart uten å lagre. Da har ingen av dine instillinger blir forandret

2. Hvis du gjør en dum ting har du også ett valg under F10 om å loade default settings. Denne kan du kjøre helt til slutt etter at 2000 er installert

3. Gjør du alt riktig velger du F10 og lagre setting og restart.

 

Prøv dette. Det er ikke så vanskelig og husk du kan ikke ødelegge noe

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...