Gå til innhold

Offisielle FC Barcelona tråden


Budbringer

Anbefalte innlegg

Men det han har vist denne sesongen mener jeg har vært av høy klasse. Han står med 14 mål og 17 assists tilsammen i La Liga og CL. Og det er fantastisk.

 

 

Synes ikke det Henry har vist denne sesongen er fantastisk. Hele laget er i fantastisk form, og Henry flyter på medgangsbølgen. Han har riktignok scoret en del mål, men blir feil å måle alt i antall mål. Synes heller Iniesta bør brukes på venstrekanten. Han scorer ikke like mange mål som Henry gjør, men er mye mer kreativ og kan skape sjanser for medspillerne.

Nå har ikke Henry vært helt krise i år heller, med blant annet hat-tricket mot Valencia og en av sine beste Barca-kamper mot Deportivio på søndag. Men alikevel synes jeg ikke han klarer å innvolvere seg og preke kamper bra nok, slik som for eksempel Iniesta kan.

 

Dette synes jeg ikke er en god løsning i det hele tatt. Iniesta har vist seg best frem når han for en litt fri rolle fra midtbanen, han har hatt gode kamper på venstrekanten også, men blir altfor ofte borte i den posisjonen.

På midtbanen derimot er han så og si alltid med og preger kampen fra første minutt.

Jeg har sett alle kampene til Barcelona denne sesongen, og må si at Henry har imponert meg veldig denne sesongen.

Ikke bare har han scort mye mål, han har også lagt opp til enda flere.

Det viser jo at han i tillegg til å være en goalgetter, så er han veldig involvert i spillet, og setter opp mange mål.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Iniesta er god uansett hvor han spiller, men føler laget blir sterkere med han på vingen.

 

Iniesta - Eto'o - Messi

 

Keita/Gudjohnsen - Xavi

 

Yaya

 

Føler det er bedre enn at Henry skal spille der fremme og Iniesta nede ved siden av Xavi. Forøvrig har Sergio Busquets spilt veldig bra i år og vært den beste unge spilleren spør du meg (Messi kan vel ikke akkurat kalles ung slik som feks Bojan). Han kan godt spille sentralt. Jeg sier ikke at Henry ikke fortjener plassen sin, og han har jo vært god mens Iniesta har vært skadet. Men føler alikevel det er bedre med Iniesta på vingen.

Lenke til kommentar

Besquets har spilt seg veldig opp etter et par dårlige kamper i starten, og har vist seg som en spiller som kan bli veldig veldig bra etterhvert.

 

Den lagoppstillingen din der, ville aldri Barca stilt opp med i en viktig kamp.

Yaya og Keita spiller sjeldent/aldri sammen på midten, rett og slett fordi de er tiltenkt samme rolle på midten.

Som den defensive sliteren som tar grovarbeidet, så Iniesta og Xavi kan boltre seg fritt, og styre det offensive spillet fra sine midtbane posisjoner. Som faktisk er styrken til begge to.

 

Iniesta har spilt sine beste kamper for Barcelona på midtbanen, og han kommer nok til å fortsette med det fremover også.

Lenke til kommentar

Vi får se, det er nå min mening : )

Får nevne at jeg alltid ønsker at Henry virkelig skal lykkes, men blir ofte skuffet, dessverre. Han kan ha en god kamp i blant, før han neste helg går tilbake til fjorårsnivået. Men hvis han skulle finne på å spille slik som han gjorde sist lørdag resten av sesongen må jeg nok bite i meg kritikken. Men foreløpig mener jeg at jeg har rett. Dessverre.

Lenke til kommentar

At Henry varierer i prestasjonene har du rett i. Men jeg mener allikevel at Henry stort sett har vært meget bra denne sesongen.

 

At Iniesta passer bedre i en venstrekant rolle, en som indreløper mener jeg du tar veldig feil. Det beviser kampene Iniesta har spilt i den posisjonen mot de kampene han har spilt kant.

Lenke til kommentar

Nei, nei, jeg mener selvfølgelig ikke at Iniesta er best som venstrekant. Men han er veldig annvendelig og kan brukes i flere posisjoner. Helt klart enig at han er best sentralt på midtbanen, men mener også at han er bedre enn Henry på kanten. Siden vi har såpass mange gode midtbanespillere mener jeg at det beste ville vært hvis Iniesta spilte ving.

Lenke til kommentar

Vi startet med Pinto, Puyol, Marquez, Caceres, Sylvinho, Busquets, Keita, Iniesta, Hleb, Bojan og Gudjohnsen.

 

Det var egentlig en kjedelig kamp, Espanyol startet best, men ble fort omgjort til en midtbanekamp, med lite sjanser.

Dessverre hinket Marquez av etter 10 minutter, har ikke sett hvor lenge han forventes å være ute-

Lenke til kommentar

Håper virkelig ikke at vi kvitter oss med Eto'o. Han har vært en av hovedgrunnene til at Barcelona har reist seg de siste årene, og har dunket inn mål på kommando så lenge han har vært i klubben.

 

Jeg ser også bare en spiller som erstatte Eto'o, og det er Fernando Torres. Det er altfor tidlig for Bojan og bli førstevalg som spiss iallefall.

Lenke til kommentar
Håper virkelig ikke at vi kvitter oss med Eto'o. Han har vært en av hovedgrunnene til at Barcelona har reist seg de siste årene, og har dunket inn mål på kommando så lenge han har vært i klubben.

 

Jeg ser også bare en spiller som erstatte Eto'o, og det er Fernando Torres. Det er altfor tidlig for Bojan og bli førstevalg som spiss iallefall.

enig der. men barca hadde vel et bud på david villa. selv om det av mange ble regnet som et bud di viste ikke ble godtatt og at det bare var for å presse eto til å signere ny kontrakt. Men vist pep og eto får problemer så kan det vel faktsik hende at di gjør alvor av det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...