Gå til innhold

Hvilke fps-spill burde jeg spille på nettet


Anbefalte innlegg

Skal (endelig) få meg ny PC som skal takle alt av de nyeste spillene og frykter at jeg kommer til å spille mye mer på PC en før :D Men jeg lurer litt på hvilke spill jeg skal spille, hvertfall på nettet(MP). Jeg er en stor fan av FPS og likte veldig godt gode gamle quake og quakeworld back in the days.

 

Er det noen spill som for frem samme feelingen?

 

Tenker jeg kommer til å prøve BF2 uansett, men tar vel ikke mye feil hvis jeg tenker at det er mere strategisk.

 

Vurderer hvertfall følgende:

-Prey

-Quake IV

-Doom3

-UT2004

-FEAR

-Half life 2

-FarCry

-SiN: Episodes

 

 

Hvem bør jeg velge og hvem gir skikkelig fragfest? Kom gjerne med kommentarer på flere spill

Endret av robiwan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med en gang jeg var ferdig med Doom3, spilte jeg det mye Online, likt det, fordi jeg var god i det. Men etter en stund begynte jeg med andre spill, og da glemte jeg Doom3, og har aldri tatt det opp igjen.

Men hvis du kjøper de spilla der, vil du ivertfall få en heftig spilleopplevelse, og mange timer morro! :)

Lenke til kommentar

Takk for alle bra svar. Vil presessere at jeg tenker først og fremst på multiplayer her. Ser veldig mange anbefaler BF2 så det skal som sagt testes ut, men er ikke det mere strategisk?

 

Og hvordan er de nye spillene med Doom3 motoren(Doom3, quake 4 og Prey) i multiplayer? Så at quake 3 var nevnt her og det er jo temmlig kjapt og ganske så intenst til tider hvordan er doom3 motoren i forhold til denne?

Lenke til kommentar
Takk for alle bra svar. Vil presessere at jeg tenker først og fremst på multiplayer her.  Ser veldig mange anbefaler BF2 så det skal som sagt testes ut, men er ikke det mere strategisk?

 

Og hvordan er de nye spillene med Doom3 motoren(Doom3, quake 4 og Prey) i multiplayer? Så at quake 3 var nevnt her og det er jo temmlig kjapt og ganske så intenst til tider hvordan er doom3 motoren i forhold til denne?

6607393[/snapback]

 

Hvis du ser etter et lignende Quake3 multi er jo guake4 det beste alternativet, det er akkuratt samme multiplayer del som Quake3 så er noe av det samme, så den mest intense skytteren her er vel Quake4 hvis du sømmer etter multiplayer delen!

Lenke til kommentar

Er vanskelig å anbefale FPS spill da det er veldig mye personlige referanser som spiller inn.

BF2 er nok er morsomt spill, spesielt om du blir med i en klan og får benyttet spillets mer taktiske side for fult.

Personlig har jeg nok med MMO guildet mitt, så det blir mest solo kjøring i FPS spill og foretrekker da spill hvor kjøretøy og fly ikke spiller en så viktig rolle som i BF serien.

Mine personlige favoritter er i en ikke rangert rekkefølge

UTk4 (venter spent på UTk7)

CS:Source

CS:1.6

HL Team Fortress Classic

BF Vietnam

Red Orchestra (selv om det er vanskelig som F)

Day of Defeat : Source

Lenke til kommentar
Et som ikke er nevnt enda er Americas Army. Særlig hvis du spiller sammen med noen kamerater, dessuten er det gratis.

6611913[/snapback]

 

Amercias Army er et søppelspill, som er laget for at amerikanske pc-nerder skal få lyst til å verve seg til hæren. På AA må du jo blant annet gå igjennom div. øvelser bare for å kunne begynne å spille online.

 

Hvis du vil ha et realistisk fps-spill, så bør du velge Red Orchestra. I hvert fall hvis du liker spill som handler om 2. verdenskrig.

Hvis du har Steam innstalert kan du faktisk laste ned en gratis test av fullversjonen som varer til mandag (?).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...