Gå til innhold

Valg av blog-tjeneste

stout

Anbefalte innlegg

Skrevet

Disclaimer: Jeg har søkt på forumet, men fant ikke det jeg var ute etter. I stedet for å vekke opp en tre år gammel tråd, valgte jeg å lage en ny en.

Jeg er klar over at jeg er sent ute, men nå er jeg altså ved det punktet at jeg vurderer å starte min egen blog. Første skritt er å finne en tjeneste som passer meg.

Her er noe av det jeg ser etter:

- Tjenesten bør være norsk, eller ha en form for oppdeling etter geografi eller språk. (JIC: Dette er for å få flest mulig tilfeldige lesere).

- Anonym og gratis, dette går hånd i hånd. MSN Spaces er altså uaktuell, jeg gidder ikke å oprette en ekstra MSN-konto.

- Brukbar plass. 20MB absolutt minimum, 50MB er fint. (Litt usikkert, kan sikkert bruke flickr e.l. for bilder).

- Kan ikke være "barnehagetante". Med det mener jeg at tjenesten ikke må sensurere eller slette brukere pga. språkbruk, følsomme politiske/moralske/etiske temaer osv. At de slår ned på hets av minoriteter er en annen sak.

Ellers er det fint om tjenesten er kompatibel med en eller annen Firefox-utvidelse.

Kommer ikke på flere punkter for øyeblikket.

Finnes det jeg er ute etter? Det finnes nok muligheter på I2P eller Tor, men hastigheten der er fortsatt alt for lav.

PS: Merkelig at ingen har laget en sticky for blog-tjenester med detaljer, erfaringer og fordeler/ulemper.

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt uinspirert for tiden :blush: men regner med at jeg prøver WordPress først.

Kort oppsummert er vel blogger enklere, mens wordpress har større muligheter om man setter seg inn i ting og tang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...