stout Skrevet 2. august 2006 Skrevet 2. august 2006 Disclaimer: Jeg har søkt på forumet, men fant ikke det jeg var ute etter. I stedet for å vekke opp en tre år gammel tråd, valgte jeg å lage en ny en. Jeg er klar over at jeg er sent ute, men nå er jeg altså ved det punktet at jeg vurderer å starte min egen blog. Første skritt er å finne en tjeneste som passer meg. Her er noe av det jeg ser etter: - Tjenesten bør være norsk, eller ha en form for oppdeling etter geografi eller språk. (JIC: Dette er for å få flest mulig tilfeldige lesere). - Anonym og gratis, dette går hånd i hånd. MSN Spaces er altså uaktuell, jeg gidder ikke å oprette en ekstra MSN-konto. - Brukbar plass. 20MB absolutt minimum, 50MB er fint. (Litt usikkert, kan sikkert bruke flickr e.l. for bilder). - Kan ikke være "barnehagetante". Med det mener jeg at tjenesten ikke må sensurere eller slette brukere pga. språkbruk, følsomme politiske/moralske/etiske temaer osv. At de slår ned på hets av minoriteter er en annen sak. Ellers er det fint om tjenesten er kompatibel med en eller annen Firefox-utvidelse. Kommer ikke på flere punkter for øyeblikket. Finnes det jeg er ute etter? Det finnes nok muligheter på I2P eller Tor, men hastigheten der er fortsatt alt for lav. PS: Merkelig at ingen har laget en sticky for blog-tjenester med detaljer, erfaringer og fordeler/ulemper.
tmth Skrevet 13. august 2006 Skrevet 13. august 2006 Har du sett på Wordpress.com? De har en norsk del: http://no.wordpress.com/ Postene kan ta så mye plass som du vil, men du kan bare laste opp maksimalt 25mb med bilder.
stout Skrevet 14. august 2006 Forfatter Skrevet 14. august 2006 Takk for forslaget, det står mellom WP og Blogger nå.
stout Skrevet 21. august 2006 Forfatter Skrevet 21. august 2006 Litt uinspirert for tiden men regner med at jeg prøver WordPress først. Kort oppsummert er vel blogger enklere, mens wordpress har større muligheter om man setter seg inn i ting og tang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå