Gå til innhold

Urettferdig fordømmelse av Wow-spillere?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det man kan si med stor sannsynlighet er at det finnes flere klassiske "nerder" i wow miljøet kontra gatebil-racing miljøet:) ikke egentlig noe galt i dette. Men man kan ikke forvente at folk syntes man er ekte "mann" eller en kul "dude" når man sier man spiller wow.

 

På den annen side kan man også muligens hevde at det finnes langt flere såkalte samfunnstapere i et gatebil/racing miljø enn i wow. En klassisk "nerd" vil aldri bli sett på som en taper og ender som oftest opp med en anseelig stor sum penger på bok når han runder 25-30 år:)

 

Man skal ikek være så redd for å bli satt i bås egentlig. Ingen som kommer å banker deg opp pga av man spiller wow uansett. Man skal bare vokte munnen sin i spesielle situasjoner som f.eks jobbintervju, der man gjerne ikek nevner verken fete biler eller wow i noen særlig grad:)

Lenke til kommentar

Min lille Nexus-crystal, jeg er så enig i det du skriver her! Føler det akkurat på samme måten. Hvorfor skal de som ikke har problemer, men koser seg med et spill noen timer om dagen få så utrolig kritikk? Det er vår hobby, deal with it...

Endret av Jhar
Lenke til kommentar

Som jeg og flere andre har nevnt tidligere, er det mange elementer i WoW som utgjør en potensiell avhengighet.

 

De er imidlertid viktig å ikke være for hårsår når det gjelder å bli mobbet på grunn av hobbyen sin. Man må stå for sine egne interesser, og ikke la seg påvirke av noen med andre interesser.

 

Det er alltid noen som vil rakke ned på andre hobbyer uansett, enten man er interessert i frimerker, biler, fotball eller dataspill. Jeg oppfordrer noen til å komme med et eksempel på en hobby som ikke blir rakket ned på av noen andre!

Lenke til kommentar

Jeg har på følelsen av at WoW spillere blir fordømt værre enn f.eks røykere. (Ikke at det er galt å røyke altså, så lenge du ikke utsetter noen for passiv røkyking.) Folk som spiller CS går rundt å sier at folk sitter og kaster bort livet sitt på WoW, når de gjerne bruker like lang tid på sitt spill som de på vårt spill. Dem kan gjerne si: WoW handler bare om og løpe rudnt å drepe folk, gøre 7-8 oppdrag hver dag, stå i Org/IF å vise seg fram i den største og blankeste rustningen. Dette er en forskrudd virkelighet. Men samtidig handler CS bare om å kjøpe våpen, drepe for penger og vinne runder for penger, disse pengene brukes til å kjøpe nye våpen. Hvorfor? For å drepe flere folk for å få mere penger til å kjøpe nye våpen. Osv osv. At enkelte spillere ikke klarer å kontrollere spillingen sin skal ikke gå utover hele WoW eller alle MMORPG community. WoW blir i Dagbladets blogg dissa av andre gamere som spiller spill som Oblivion, BF2, CS og Everquest. Helt ufattelig at folk synker så dypt at de begynner å rakke ned på "sine egne".

 

Jeg er også stolt av å kalle meg nerd! Og jeg kjenner ingen som har noe i mot det! :D

Lenke til kommentar
Min lille Nexus-crystal, jeg er så enig i det du skriver her! Føler det akkurat på samme måten. Hvorfor skal de som ikke har problemer, men koser seg med et spill noen timer om dagen få så utrolig kritikk? Det er vår hobby, deal with it...

6657043[/snapback]

 

:w00t:

Lenke til kommentar

Slike kommentarar er det siste du treng å ta seriøst eller bekymre deg for. Det er alltid typisk at det blir slik etter ein artikkel som omhandlar noko som kan assosiere til noko negativt for enkelte.

Greia er at dei som skriv dei mest hatefulle kommentarane gjerne er dei som har det kun i kjeften og ikkje mellom øra. Ein med kun litt intelligens ser med ein gong at det er snakk om fyllerør og kunnskapslausheit som egentleg seier mest om han som forfatter kommentaren enn noko som helst anna.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...