Gå til innhold

Størrste fisken du har tatt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sikkert en Torsk på noen kilo, men når jeg var mindre satte vi ut to garn og fikk tilsammen 56 pigghåer... DET var tungt det, når vi kom tilbake til brygga med båten var den helt skeiv, og vi brukte 2-3 dager på å bli kvitt alle.

6597012[/snapback]

:thumbup:

 

Fetteren min dro ut en tidlig morgen i indre Oslofjord, og på et par timer hadde han dratt 52 makrell og en sei, kun på stang. Han sa fisken omtrent hoppet opp i båten hans.

 

Personlig har jeg fått en torsk på rundt 5 kilo, men jeg har jo (som alle andre?) hatt den storruggen som glapp en meter under overflaten. Sluken spratt oppi båten. Det verste er at jeg ikke har peiling på hva det var. I starten trodde jeg at jeg hadde kjørt sluken i bunn, men så begynte havbunnen å sprelle. Kanskje det var en breiflabb (i så fall en stor en) eller en kveite.

Lenke til kommentar
Burde jo være på sportsfisker-utstyr da :p Den kveita var vel i største laget for vanlig stang og snøre?

 

Tok en 14 kg torsk i lofoten en gang! Det var moro. Men den var ingen fighter...

6596545[/snapback]

nei, er du vill?! De tar jo hai og blue marlin (sverdfisk) på opp til 700-800 kilo på stang og snøre, men det er jo stang og snøre av den litt kraftigere greier. :cool: Men norgesrekorden på håkjerring (en slags hai)på vanlig stang og snøre er utrolige 775 kilo! søk på "håkjerring" på google.no så finner du bildet! :dribble:

Lenke til kommentar

Ferskvann: Gjedde 2,6 kg Tatt med en silde sluk i Åkersvika

Elv: Harr 0,825 kg Tatt med spinner og stang i Renaelva

Saltvann: Torsk 3,8 Tatt med gul jig et sted ved Lillesand

 

 

Har også en god pers på berggylte på rundt 3 kg noe som er stor fisk til den å være.

Mest fornøyd med harren og berggylta.

Lenke til kommentar

Fått ei gjedde på 6.1 kg :p

 

Agn: En mort vi fant død, på rundt 300 g. :D

 

Hadde mista en dagen før som jeg vil tro var enda større. :hmm: Hadde kjørt seg skikkeli i sivet så sena røyk, :no: og da med enda større agn.

 

Da var det rett hjem å grave frem no gammel 0.55 sene etter bestefattern, så blei 6.1'ern med inn :p:tease:

Lenke til kommentar

Hadde en litt annen lei fangst i hurdal :innocent:

Prøvde meg litt forsiktig med flue uttpå natta, men kom til å holde flua over vannflata, noe som resulterte til litt annen fangst enn fisk :blush:

 

Sint som fy flakset den rundt, så eneste måten å roe den på var å stramme inn snøret å holde den under vann 2-3 min :D

post-119829-1169314149_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Hadde en litt annen lei fangst i hurdal  :innocent:

Prøvde meg litt forsiktig med flue uttpå natta, men kom til å holde flua over vannflata, noe som resulterte til litt annen fangst enn fisk  :blush:

 

Sint som fy flakset den rundt, så eneste måten å roe den på var å stramme inn snøret å holde den under vann 2-3 min  :D

7763526[/snapback]

 

fin fangst det der ;) :!:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Kveite på 73 kg :)

6596367[/snapback]

 

 

wow hva tok du den på ? bilde?

6596498[/snapback]

 

Hva kaller man de greia da ? Vi kalte det Pelk, men tror det heter noe annet.

 

Bare snøre med sånn sluker på, åsså bly på bunnen.

 

Brukte 2,5 time på å fo opp jævelen, der jeg og min far sto på skift.

 

Det var en 20-25 fots båt, der vi måtte dra kveita et stykke før den ville opp.

 

Henger et bildet av den hjemme hos pappa tror jeg, men det er sånn gammalt kamera.

 

Har også fått torsk på 27kg, men den var så feit at den var nesten ikke spiselig!

6603230[/snapback]

 

321001.jpg

Pelk, dorg,harpe... utstyret har sikkert like mang navn som det er dialekter rundt kysten. En pilk er ett blylodd med kroker på som ofte sitter på enden av slikt utstyr.

 

Har også fått en tosk på 80 kg ... Krøket meg selv i kinnet da jeg prøvde å praktisere fluefiske :blush:

6654661[/snapback]

Pilk er med krok under, dregg uten...

Altså han fisker, med snik med sluker og en dregg på bunden. Dialekter ^^

 

Min største fisk var en sei på 12 kilo :blush: -Havstang

Fikk tre sei etterhverandre på snika, på en 6 kilo hele gjengen - Havstang med snik.

Ellers fikk jeg tre trillebårlass storsei tatt på to timer på stang... :D

Lenke til kommentar
Hadde en litt annen lei fangst i hurdal  :innocent:

Prøvde meg litt forsiktig med flue uttpå natta, men kom til å holde flua over vannflata, noe som resulterte til litt annen fangst enn fisk  :blush:

 

Sint som fy flakset den rundt, så eneste måten å roe den på var å stramme inn snøret å holde den under vann 2-3 min  :D

7763526[/snapback]

 

hehe, fin fangst det der da :cool:

Lenke til kommentar
Hadde en litt annen lei fangst i hurdal  :innocent:

Prøvde meg litt forsiktig med flue uttpå natta, men kom til å holde flua over vannflata, noe som resulterte til litt annen fangst enn fisk  :blush:

 

Sint som fy flakset den rundt, så eneste måten å roe den på var å stramme inn snøret å holde den under vann 2-3 min  :D

7763526[/snapback]

 

Den ser ganske død ut...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg har fått en flott laks på 6,6kg den var tatt i Vikedal, Ørnes på flue og dobbe ;)

 

Se den laksen!

8045403[/snapback]

Veldig flott laks! Håper det blir en slik en på meg i år. Er muligens snakk om at vi skal en tur til etne elven når sesongen starter men det er litt uklart enda.

 

Idag fikk eg det eg først trodde var min livs sjøørret på flue men det viste seg å være en regnbue. :(

Denne er nok min rekord regnbueørret men kor mye eksakt den veier vet eg ikke for eg finner ikke vekten. Den målte dog 56cm og var SMELLfeit og rundt! Tipper den ligger på 2.5kg eller noe og mulig mer.

Abbonerte nå på alt om fiske og får da en digital vekt som gave og håper den kommer snart så eg får veid fiskene som kommer nå i vår. :D

 

Regnbue55cm_flue.jpg

Regnbue55cm_zonker.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...