Gå til innhold

Saint Row demo ute på marketplace (X360)


Straffa

Anbefalte innlegg

FPS=Frames per secound

 

*eller "first person shooter" viss det er snakk om spillsjanger

6600382[/snapback]

 

 

 

Men var den dårlig? Mulig mitt utrente øye ikke er kvalifisert nok, men det var ihvertfall ikke noe jeg la merke til...

6601422[/snapback]

 

 

demoen har v-sync problemer og litt lav FPS ja, men det blir fikset i full version sies det på www.saintsrow.com

6601454[/snapback]

Then it's all good :thumbup:

 

Venter enda på min nyinkjøpte 360 fra elkjøp. Satser på leveranse imorgen.

 

Å det er forsåvidt forståelig med framedrop under eksplosjoner med tanke på det er en del fysikk som må regnes ut og tar prosessorkraft.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Å det er forsåvidt forståelig med framedrop under eksplosjoner med tanke på det er en del fysikk som må regnes ut og tar prosessorkraft.

6601692[/snapback]

 

Det er forståelig på PC hvor maskinkraften varierer fra maskin til maskin, men det er utilgivelig på en konsoll hvor maskinvaren er godt kjent og man vet akkurat hva den yter. Dersom man kommer i en situasjon hvor man må spy ut for mange triangler eller beregne for mye fysikk, får man jukse. Enkelt og greit. Framedrops på konsoll er så unødvendig, og fjerner mye av illusjonen av "en ren spillmaskin".

Lenke til kommentar
Å det er forsåvidt forståelig med framedrop under eksplosjoner med tanke på det er en del fysikk som må regnes ut og tar prosessorkraft.

6601692[/snapback]

 

Det er forståelig på PC hvor maskinkraften varierer fra maskin til maskin, men det er utilgivelig på en konsoll hvor maskinvaren er godt kjent og man vet akkurat hva den yter. Dersom man kommer i en situasjon hvor man må spy ut for mange triangler eller beregne for mye fysikk, får man jukse. Enkelt og greit. Framedrops på konsoll er så unødvendig, og fjerner mye av illusjonen av "en ren spillmaskin".

6601712[/snapback]

Det må jeg si meg enig i. Konsoll skal være smooth.

 

Men tror en del utviklere sliter med hva de skal ha. next gen grafikk og fysikk med framedrops. eller få kritikk på at det ikke virker next gen.

 

men optimalisering burde ordne ting.

Lenke til kommentar

I det minste betryggende visst det nevnes på saintsrow.com at de nevnte feilene skal fikses på.

 

Må si meg veldig fornøyd med demoen.

Faktisk litt irriterende at det ikke var enklere å få purken til å møte skikkelig mannsterke opp, altså å få mer enn to/tre stjerner, men det var fantastisk morro å starte litt rampage i din egen bydel.

Skyt på noen og samtlige i din egen gjeng går fullstendig bananas.

 

Løsna et skudd på feil bil, og to sekunder etterpå kom halve ghettoen springende, angrep bilen og dro begge to ut av den. Det som skjedde etterpå kan du lese i Saintsposten i morra...

 

Kjørefølelsen er så som så, men jeg forventer ikke så mye av et spill av denne typen.

 

 

Spillet havner i alle fall garantert i spill-samlingen min, til tross for diverse til å peke på :)

Lenke til kommentar

hehe enig, det er utrolig fett! Skulle inn og kjøpe meg noe dop, hadde stjelt en politi bil og fikk lyst til og ruse meg litt bare for morro skyld. Måtte leve ganster stile ut, kom til sprit butikken og skulle akkurat kjøpe dopet så kommer en dame løpende bort til kassa betjenten og skriker ut `Gi meg alle penga` Mens hu peker en pistol på han bak kasse...

 

TYPISK! Men utrolig fett og se på, får følelsen av at det er en levende by.

Lenke til kommentar

Ja det eneste jeg foreløbig har "problemer" med er kjøringa... Men blir helt sikkert vant til det. Men muligheten til å styre farten hadde et vært et stort pluss...

 

Siktinga tror jeg også faktisk jeg liker bedre enn GTA, når man venner seg til det.

 

Et spill som skal i hylla, og som forhåpentligvis kan dekke "gta-ish" behovet mitt til GTA4 kommer!

Lenke til kommentar

Hadde knapt hørt om Saints Row før jeg så det på Live idag og må si at jeg egentlig ble ganske imponert over det de greide og vise i demoen.

Greit nok, det er langt ifra perfekt men det har da også en god del ting som taler for det.

 

Styrefølelsen på bilene er litt "off" synes jeg, det er litt vanskelig og forklare men det kjennes bare ikke helt rett ut når man sitter og kjører dem. Føles også som om enkelte biler akselerer unaturlig fort. Ellers så ser bilene slettes ikke verst ut og lydene fra dem er stortsett helt ok.

Litt stilig er det at du kan få folk til og flyve ut av bilene hvis du frontkolliderer.

 

Styrefølesen på sikting/skyting er overraskende bra, synes det fungerer mye bedre enn GTA serien faktisk. Har aldri vært noen fan av autoaim funksjoner og lignende da det er for folk som ikke kan sikte selv(noobs).

 

Synes fysikkmotoren funker veldig bra, har ikke sett noen merkelig ting etter rundt 2 timer med demoen nå. Er nesten orgasmisk følelse og se ett gjengmedlem bli kvesta av en trafikant som kommer i farlig høy fart forbi. :love:

Forskjellige ting som skjer hver eneste gang. :!:

 

Men hvor er blodet? Altså mulig det er meg som er litt småsyk i kålen men det burde være blod i ett slik spill. Du kan stå og perforere folk her og det kommer ikke så mye som ett par dråper blod...må om mulig være de "tørreste" personene jeg har vært borti. Det her spillet viser uansett såpass voldelig scenarier og tidvis grove kommentarer at blod kan de jammen spandere på seg...kommer uansett ikke til og bli noe spill for unger.

 

Vanneffektene er ganske tamme, noen må ringe til folka bak Farcry Instincts: Predator og få dem til og lære dem og lage orntlig vann. :hmm:

 

Hakking er det noe av i demoen også, men aldri så mye at det ødelegger for spillopplevelsen synes jeg. Nå var vel GTA serien aldri helt fri for hakking på konsoll heller skulle jeg mene og det var nå spillbart som fy.

 

Nei alt i alt så kan dette bli veldig bra hvis de bare greier og gi spillet ett litt mer personlig preg samt at de finpusser litt her og der før release. :w00t:

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke bæret av alt det folk sier om demoen her i denne tråden! At fysikk-motoren er dårlig? Den er jo knall-bra. Kjøringa? Mye bedre enn GTA, med hjelp av Havok. Jeg syntes ingenting var dårlig, men noen ting kunne vært bedre. Grafikken er jo veldig bra den også. Var noen som sa at den var dårlig... Jeg synes den er kjempebra, pluss at byen er diger som f***. Vannet er jo diggbart, og eksplosjonene er konge å se på (Igjen, med tanke på Havok). Men jeg er enig i at når det blir hett, og du har tre-politi biler og et tog som har sporet av framfor deg, med utsikten foran deg, da blir fps'n altfor lav. Takk og lov for Frameskipping!

 

Syntes demoen var kjempeartig. Digger å kjøre på folk og se dem lande i baksetet på bilen, eller flyve i vannet. Som når hun gamle dama landet i fanget 'mitt' mens jeg kjørte! Så steg hun opp og hoppet av bilen.

 

Blir nok kjøp.

Lenke til kommentar
Men hvor er blodet? Altså mulig det er meg som er litt småsyk i kålen men det burde være blod i ett slik spill. Du kan stå og perforere folk her og det kommer ikke så mye som ett par dråper blod...må om mulig være de "tørreste" personene jeg har vært borti. Det her spillet viser uansett såpass voldelig scenarier og tidvis grove kommentarer at blod kan de jammen spandere på seg...kommer uansett ikke til og bli noe spill for unger.

6602731[/snapback]

 

De sa noe sånt som at de ville at spillet ikke skulle bli så voldelig. De mener spillet skal være mer sånn 'slapstick' og mer humorøst. At det ikke skal være 'blodig' alvor (hoho). Drepinga hadde vært mer tilfredsstillende kanskje, med blod.

 

Hm. Sykt.

 

Det blir jo med sannsynlighet 18 års grense da, siden man kjører på folk, og de sier F-ordet mange ganger. Pluss hun feite.

Lenke til kommentar

har du link til saintsrow hvor dette står? har ikke klart å finne det selv...

 

FPS=Frames per secound

 

*eller "first person shooter" viss det er snakk om spillsjanger

6600382[/snapback]

 

 

 

Men var den dårlig? Mulig mitt utrente øye ikke er kvalifisert nok, men det var ihvertfall ikke noe jeg la merke til...

6601422[/snapback]

 

 

demoen har v-sync problemer og litt lav FPS ja, men det blir fikset i full version sies det på www.saintsrow.com

6601454[/snapback]

Lenke til kommentar
Det er forståelig på PC hvor maskinkraften varierer fra maskin til maskin, men det er utilgivelig på en konsoll hvor maskinvaren er godt kjent og man vet akkurat hva den yter. Dersom man kommer i en situasjon hvor man må spy ut for mange triangler eller beregne for mye fysikk, får man jukse. Enkelt og greit. Framedrops på konsoll er så unødvendig, og fjerner mye av illusjonen av "en ren spillmaskin".

6601712[/snapback]

Dette bunner i at grafikk selger bedre enn solid framerate og statistisk sett gir det også bedre test/omtale resultater. Xbox360 er også forsatt ganske ny og god kunnskap om maskinvaren er en mangelvare med første generasjons spill, som jeg vil påstå Saints Row er. Dette hjelper heller ikke på når grafikk har en høyere prioritet.

Lenke til kommentar
har du link til saintsrow hvor dette står? har ikke klart å finne det selv...

Sleit fælt med å finne det selv. Dette var det beste jeg klarte å grave opp:

 

First, thanks for the feedback!

 

As you can imagine, a demo like this has to be prepared well in advance of the final game build. Framerate optimizations (to both art and code) are typically ongoing until the last week of development. SR is definitely no exception.

 

While we felt the framerate in the demo is quite playable, it has improved significantly since the demo build was created. I think you'll be quite happy with it.

 

- Adam

 

http://developer.saintsrow.com/forums/show...ghlight=tearing

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...