Gå til innhold

Logitech Z-5500 tok kvelden, feil på kontrollpod?


Anbefalte innlegg

Så satt man med et lite lydvillig Z-5500... Det jeg lurer på er om noen her har vært utfor samme sak og vet om problemet er relatert til kontrollpod, "usynlig" kabelbrudd eller forsterkeren/suben.

 

Det ikke kommer lyd fra høyttalerne. Det er dødt, uansett hvilken kilde jeg velger, digitalt som analogt. Imidlertid hører jeg tidvis spontane og høye "dunk" fra subwooferen, selv om det ikke kjøres noe signal ut til anlegget. Dette fenomenet oppstod samtidig som det ikke var mulig å få noe lyd ut av høyttalerne.

 

Kontrollpoden reagerer når man trykker på knapper både direkte og vha fjernkontroll, men nå responderer den svært tregt når fjernkontrollen benyttes, ofte må man trykke flere ganger på samme knapp. Batteriskifte ugjør ingen forskjell.

 

Når jeg mater den med et digitalt signal fra PC eller DVD-spiller via coax-kabel, skjønner den ikke dette. Det står "searching for digital data" helt til jeg trykker på en knapp. Når jeg går tilbake står det "Dolby Digital", selv om jeg spiller av et DTS-spor (vanligvis ville det stått DTS på displayet da).

 

Når jeg velger testmodus, som skal spille av et signal i et par sekunder fra hver høyttaler, hører jeg -ingen ting-.

 

Hva tror dere? Hvilken del av anlegget kan ha tatt kvelden?

Endret av KAS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...