Gå til innhold

Opeth: en albumguide [deliverance]


embark

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
Er det de første platene som ligner mest på BlackWater Park? elsker den cden nå :love:

 

De to første (Orchid og Morningrise) ligner nok ikke for mye på Blackwater Park. De har en egen mer old school death metal stil. De to etter det igjen (My Arms, Your Hearse og Still Life) ligner mye mer på BWP. Det samme gjør nyere album som Deliverance og Ghost Reveries.

 

Anbefaler deg egentlig å skaffe hele diskografien, da alle albumene er bra. Men ikke gå for de første neste gang, prøv heller noe nyere eller Still Life og My Arms, Your Hearse.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Det er ikke et svakt album, men muligens deres dårligste. Samtlige av sangene er egentlig ganske bra, men mangler mye for å nå opp til f.eks. Blackwater Park eller til og med Ghost Reveries. Heir Apparent er forøvrig en av de beste heavy-låtene til Opeth.

 

Flere som skal på Progressive Nation og få med seg Mikael og co. da?

Lenke til kommentar

Watershed er for tiden mittt favoritt album av Opeth.

Ta å hør igjennom hessian peel et par ganger. Utrolig bra saker de har satt sammen der.

Svakeste sangen er nok porcelain heart eller burden.

 

Albumet er jo annerledes og bandet utvikler seg i en positiv retning, synes jeg. Trenger nok bare litt tilvenning om dere ikke har hørt nok på det :)

Lenke til kommentar

Hessian Peel er definitivt den beste ikke-så-brutale låte på albumet. Faktisk nesten like bra som Heir Apparent. Har også ganske sansen for Burden egentlig. Nydelig spor, som skiller seg ut fra andre Opeth-"ballader".

 

Edit: L33t post :ph34r:

Endret av blade-bunny
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
Syns Watershed er annerledes, men det har absolutt sine høydepunkter.

 

Langt i fra et dårlig album, men ikke det beste Opeth har lagd.

+1

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
Jeg klarer bare ikke sangen Coil, når det kommer til sangtekster så er den et nytt lavmål for Opeth. :(

Den er laaaangt ifra en av de beste, men vil ikke si at den er dårlig. Ikke det at jeg pleier å høre på den da, men nå bruker jeg den som vekking på mobilen, så jeg har på en måte "ødelagt" den litt :p

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...