Gå til innhold

Hvor får man kjøpt tørris?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor der? Blir ikke det litt diskriminering? Fordi jeg ser ut som en terrorist skal de nekte meg, men kommer det en helnorsk kar inn så kan han kjøpe?

6601098[/snapback]

 

Har lest en del på Freakforum. Der nevnes det ofte at enkelte bedrifter nekter å selge unge folk kjemikalier som man kan lage "bomber" av, som f.eks salpeter. Dettte gjelder ganske sikkert også tørris. Veit ikke om det er noen lov som gir de rett til å ikke slge/selge det til forskjellige personer, men det hjelper lite hvis de ikke er villige...

6603154[/snapback]

Står ikke enhver bedrift helt fritt til å selge varer til akkurat hvem de selv ønsker?

6603485[/snapback]

Nei, vi har han lov som sier noe om man ikke kan på vilkårlig grunnlag nekte folk å kjøpe produkter. En butikkeier kan ikke bare finne på å si til en fyr at man ikke får kjøpe et produkt uten å ha en begrunnelse. Her har det faktisk blitt begått en del lovbrudd fra butikkenes side, trolig uten at de vet det, da de har nektet ungdomsskoleelever å handle i butikker og lignende. Dette mente rettslærelæreren vår at ikke var lovlig.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Bli kjent med noen som studerer fysikk eller kjemi på Blindern, der er det tilnærmet fri tilgang på tørris ;)

7475488[/snapback]

LN2 også?

7477851[/snapback]

 

Hvis du mener flytende Nitrogen, så tror jeg ikke tilgangen er like fri ;)

 

Men hvis du studerer der, og har et formål med bruken, så får du nok så det holder

Lenke til kommentar
  • 6 år senere...
  • 8 måneder senere...
  • 6 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...