Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

** Krise: Internettkoblingen forsvant! **


Anbefalte innlegg

-Heisann!

 

-Jeg sat og skulle fikse litt på maskinen til kjæresten min, oppatering og slike ting. Når jeg sat og oppdaterte windows, så mistet jeg plutselig tilkoblingen til internett. De har internt modem på maskinen.

 

-Når jeg prøvde å koble meg til igjen, så fikk jeg opp denne meldingen:

 

Åpner port...

 

Feil 797: En tilkobling til den eksterne datamaskinen kunne ikke opprettes fordi modemet ikke ble funnet, eller det var opptatt. Hvis du vil ha hjelp, kan du klikke "Mer informasjon" eller søke etter feilkoden i hjelp og støtte.

 

-Jeg prøvde da å sjekke koblene om ledningen hadde falt ut eller lignende. Men den stod i.

 

-Hva i alle dager har skjedd? Og hva skal jeg gjøre for å få ordnet dette? Har prøvd å søkt svar i forskjellige forum, men har ikke fått noe, så jeg håper noen her kan hjelpe meg.

 

Takker så utrolig mye!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøvde du reboote maskina ?

 

Hvis du har prøvd det, og samme problemet regner jeg med en enkel reinstall av driverne til modemet vil fikse biffen.

6587892[/snapback]

 

-Ok. Takk for svar. Funket ikke å re-boote. Hvordan re-innstallerer jeg driveren? Må det lastes ned noe? Litt vanskelig om man ikke kommer seg på nett :(

Lenke til kommentar
Vel, enten må du se etter om de fortsatt har CD eller diskett med programvare og drivere til modemet, eller så må du laste det ned et annet sted og ta det med tilbake.

6588912[/snapback]

 

Ok. Tviler på at de har noen form for CD/Diskett, men skal alltids se etter. Skal finne ut hvilket internt modem de har, og se om jeg finner driver.

 

Takker for svarene :thumbup:

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg tror jeg fant ut hvilket modem de har (internt). Tror det er et PCI SoftV32 Speakerphone Modem om jeg har sett riktig plass. Kan noen hjelpe meg med å finne en driver til dette modemet? Jeg er ikke så flink til slikt.

 

Takker så meget!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...