Gå til innhold

E3 kan være historie


Anbefalte innlegg

For meg kan det vere det samme om det blir spektakulert,fargerikt of fyllt med gamer chicks eller ei, eg vil ha spillnyeheter,bilder,film og høre ka utviklerene har og si.

6588571[/snapback]

 

Ja, dette er jeg enig i. Jeg så i år på G4's (eller hva de nå heter) E3-program, og det var sugent. Først og fremst var det pauser. Pauser, pauser, pauser. Så var det dumme innslag som ikke hadde noe med noe å gjøre. Så var det selvsagt et par minutter innslag fra spillutviklere som viser sitt neste produkt.

 

Jeg skal vedde på at E3 kunne blitt kun èn tredjedel så stort, og likevel fortsatt ha like mange spillutviklere og show-off's der. Alt de trenger å gjøre, er å fjerne alt det idiotiske som preger show'et nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Leste en artikkel om temaet i VG eller Dagbladet hvor de skrev at det var muligheter for at messa kun skal være åpen for spillutviklere og distributører, slik at den vil være BETYDELIG mindre neste år.

 

Jeg er ganske nøytral i denne saken, men veit bare det at når f.eks Sony meldte sitt fravær til et eventuelt E3 neste år, nettopp pga alt styret som er der, så skjønner jeg godt at de gjør forandringer, og jeg tror det er til det bedre for oss gamere også. Tross alt vil da fler få fokus, og de ekte kvalitetsspillene blir trukket fram, og jeg vil heller det enn at noen skal få gitt ut et spill som er totalt håpløst, kun fordi han skrek høyest på messa (satt på spissen, men skjønn poenget :)

Lenke til kommentar
Ja, dette er jeg enig i. Jeg så i år på G4's (eller hva de nå heter) E3-program, og det var sugent. Først og fremst var det pauser. Pauser, pauser, pauser. Så var det dumme innslag som ikke hadde noe med noe å gjøre. Så var det selvsagt et par minutter innslag fra spillutviklere som viser sitt neste produkt.

Dette er ikkje spesielt for denne dekninga. Det er alltid mykje reklame på amerikanse program (ca 1/3 av sendetida). Dei satser og på å tilpasse programmet for alle. Noko som gjer at alt blir veldig forenkla.

Lenke til kommentar
Leste en artikkel om temaet i VG eller Dagbladet hvor de skrev at det var muligheter for at messa kun skal være åpen for spillutviklere og distributører, slik at den vil være BETYDELIG mindre neste år.

6594842[/snapback]

Ja, det er slik det blir. Vekk med booth babes, bråkete sceneshow, timelange køer og fjortiss-spillnerder. Men det er viktig å forstå at det ikke blir mindre spill vist fram, færre utviklerintervjuer eller store annonseringer. Det vil bare gjøres om til en mer strømlinjeformet konferanse der utviklere, utgivere, handelsstanden og pressen lettere kan treffes, på likere premisser for alle. Forskjellen vil i hovedsak påvirke de som personlig møter opp på E3 (bl.a. at mange ikke får komme). Men for meg som opplever E3 gjennom GameSpot blir det nok ikke stor forskjell. Heller til det bedre tror jeg, ved at det blir en bedre pressedekning av det spillbransjen faktisk har å by på.

 

Jeg har lest mange artikler omkring dette i dag (men ingen fra Gamer.no... :hmm: ), og denne fra Rune er den mest sobre:

 

http://www.vgb.no/8004/perma/87447/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...