Gå til innhold

Moderator i musikkforumet (Andre forsøk)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke veldig aktiv i Musikk-kategorien selv, men jeg har lagt merke til diverse spam om at den og den personen er teit fordi han hører på den og den sjangeren.

Og det er mye spam der, helt klart.

 

Glint har jeg fått ett "tøft" inntrykk av. Han har sarkastiske og artige innlegg, men har er samtidig seriøs på sine områder.

Tror han kunne blitt en god moderator.

En moderator må tjene seg respekt, og det tror jeg for eksempel Glint kan få,

fordi han ikke bare ville stengt en tråd, men kanskje skrevet en bisetning ved stengningen.

- Dette er min oppfatning av han.

 

neitakk, er som sagt, allerede innenfor HW-nettverket.

Han har peiling på musikk, er skribent for "musikksmaken.no", og er vel egentlig eier av "PinkFloydOn.com"?

Han virker også som en veldig grei kar, som kunne vært en god moderator.

 

Håper virkelig det blir en god løsning på dette!

Lenke til kommentar
Jeg er ikke veldig aktiv i Musikk-kategorien selv, men jeg har lagt merke til diverse spam om at den og den personen er teit fordi han hører på den og den sjangeren.

Og det er mye spam der, helt klart.

 

6609833[/snapback]

 

Opplever du slikt så gjerne rapporter, så skal vedkommende få en moderatorstøvel plassert et visst sted ;)

 

Men noen tilfeller er nok helt klart mer preget av intern kameratskap og ikke ment alvorlig, men i klare tilfeller så vil jeg så innstendig be deg rapportere :)

Lenke til kommentar

Jeg skal ærlig vedgå at jeg ikke rapporterer alt jeg ser. Det er mye irriterende man kommer over, men man bruker jo ikke forumet for å sitte og rapportere andre brukere hele tiden. Jeg tenker ofte, "ja dette er det helt sikkert noen andre som har rapportert allerede", men tingen er nok den at de fleste tenker slik. Da er det nesten en nødvendighet å ha moderatorer som er aktive i forumdelen og som kan handle med en gang de kommer over noe. Å endre på brukernes godt innarbeidede vaner er mye vanskeligere. Man får ikke folk til å rapportere mer enn de pleier.

 

Dog får jeg legge til at jeg alltid rapporterer personangrep og andre svært gorve ting jeg måtte komme over. Det gjelder uansett hvem som har skrevet det, og det håper jeg at alle andre gjør også.

Lenke til kommentar

Selv er jeg veldig usikker på hva som kvalifiserer til rapportering og mye av de negative tingene i musikkdelen er ikke typiske ting som er definert som galt ifølge forumet.

 

Det er rett og slett en ukultur i musikkdelen. Det som irriterer meg virkelig mye er "diskusjoner" av typen:

Person 1: Band A er knallbra!

Person 2: Nei nei, Band A suuuuuger! Band B er best!

Person 3: Hahah, B er såååå dårlige! (fordi [sett inn mange teite adjetiv her]). Band A er heller ikke noe tess...

Person 2: Dere tar alle feil. Band A ER best.

osv osv osv

 

 

De er så vanvittig ukonstruktive, kjedelige og gir forumet INGENTING. Hender at det er noen diskusjoner som er mer interessange. Når det gjeler anbefalinger så synes jeg det hadde vært en ok regel om at negative anbefalinger ganske enkelt er noe en kan holde seg unne. Hvem er interessert i høre hvilke band du hater? Hvis jeg(og alle andre) skulle fyrt opp "Nei det suger!" hver gang noen nevner et band vi ikke liker så hadde det blitt virkelig virkelig ille der. (Ikke at det er så fantastisk bra der nå for tiden.)

 

Trådene har ofte en tendens til å bli negativt fokuserte på grunn av dette, og ofte går det bra "Band A suger" til "Dere som liker Band A suger!" og så er krangelen i gang.

 

Hele forumet burde vært mer positivt vinklet. Nå er ikke alt negativt, i det siste har vi fått en positiv tråder med albumguidene. Man har jo også fått favorittgitartråd der trådstarter har _krevet_ at en skal begrunne listen sin og skrive litt om den. Som bringer meg til noe annet det er grusomt mye av her: kjedelige telletråder. (Men som sagt:bedret seg bittelitt på dette i det siste.) Man har i tillegg instrument-trådene som også er en positive tråder. Så alt er ikke bekmørkt.

 

Uansett, hva er det som kan rapporteres? Det er jo som sagt mye negativt/idiotisk som ikke bryter reglene strengt tatt, men som likevel forsatt er like verdifult som spam.

 

Hvis en moderator kunne svart på det jeg tar opp her så hadde det vært fint. (Poster dette i denne tråden da jeg føler det passer inn her.)

 

EDIT: Skal inrømme at jeg har vært skyldig i en del av det jeg nevner her før, men vil hardnakket påstå at jeg har skjerpet meg.

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Dersom noen spørs om albumanbefalinger, hvor på person a foreslår et album med asklige argumenter osv, og da person b begynner å snakke drit om albumet person a anbefalte. Da er det egentlig klart at man kan rapportere person b sitt innlegg.

 

Om noen spør om albumanbefalinger klarer de fint selv å tenke seg fram til om albumet er noe for dem. Dessuten hører kritikk av albumer ingensteds hjemme i slike tråder. Slikt kan man ta opp i tråder som handler om det spesifikke albumet.

 

Poster der brukere så fint forteller at alle som hører på "Sett inn band/artist-navn her" suger,er teite osv kan såklart også rapporteres. Dersom dere ser noen telletråder som klart fungerer kun som nettopp dette kan disse egentlig også rapporteres. isåfall vil en moderator kunne sette noen enkle regler for å gjøre disse trådene mer interessante og til noe mer enn telletråder og det problemet er løst.

 

Som jeg før sa så er man avhengig av at dere brukere rapporterer alle regelbrudd. Også alt som er off-topic!

Lenke til kommentar

neitakk:

Du er en av de minst nøytrale brukerne jeg vet om i hele diskusjon.no nettverket, også da det kommer til meg. Og da sier det seg selv at jeg ikek ønsker deg som moderator. Glint var heller ikke verdens koseligste før i tida, men han har skjerpet seg, og er nå en av de jeg ser på som relativt hyggelig på forumet. Den lista inngår fortsatt ikke deg og jeg regner med du forstår hvorfor.

Lenke til kommentar
neitakk:

Du er en av de minst nøytrale brukerne jeg vet om i hele diskusjon.no nettverket, også da det kommer til meg. Og da sier det seg selv at jeg ikek ønsker deg som moderator. Glint var heller ikke verdens koseligste før i tida, men han har skjerpet seg, og er nå en av de jeg ser på som relativt hyggelig på forumet. Den lista inngår fortsatt ikke deg og jeg regner med du forstår hvorfor.

6657423[/snapback]

Har du ikke fått inn i hodet ditt at jeg så absolutt ikke ønsker å være moderator her?

Angående det jeg skrev om debatter rundt personer, så snakket jeg ærlig talt ikke om meg selv. Så vidt meg bekjent ble ikke jeg diskutert en gang, bare foreslått. Men det oppstod diskusjon rundt en del andre folk, og nå har du dratt meg inn i det også.

 

Og bare så du vet det, hadde vi hatt en fast moderator på musikkforumet, ville en viss bølling vært oppdaget mye tidligere...

 

Nå trekker jeg meg ut av denne tråden, og med klart og tydelig signal om at jeg ikke ønsker, og aldri har ønsket, å være moderator. Så vennligst, nyhus, ikke fortell hvorfor jeg skal være noe jeg ikke vil være.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...