Gå til innhold

I hvilken form drikker du ordinær Coca Cola?


Hva slags colatype liker du?  

662 stemmer

  1. 1. Hva slags colatype liker du?

    • Dispenser-cola
      32
    • Glass
      301
    • Plast
      119
    • Boks
      110
    • Drikker ikke cola
      100


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har selv jobbet på fastfood kjede, og kan bekrefte at det er mulighet for å tukle med både kullsyre og blandingsforhold på dispenserbrus. Blandingsforholdet blir satt opp med tanke på hvor mange isbiter som blir puttet i hver kopp. Bestiller du brus uten is får du et annet blandingsforhold enn vanlig brus. Det skjer også at CO2-tanken er montert feil fra gang til gang (dette skjer da det er slasker som meg som bytter de), som gir en tam brus.

 

Poenget er, dispenserbrus klarer ikke å holde den samme kvaliteten som vanlig flaske/boks brus.

 

Gutta som drikker lettbrus har vent seg til den kunstige søtsmaken, og det er ikke sånn orginal cola skal smake. Selv foretrekker jeg iskald boks med cola, da den holder seg både kald og frisk gjennom hele drikke-prosessen. 1,5L flaskene gir en middel/dårlig cola opplevelse etter det første glasset.

 

btw, dispenserbrus er MØKK billig (trekk de konklusjonene dere vil).

Lenke til kommentar
Det var som eff. Mod/mobb har hijack'a tråden! :hm:

6579152[/snapback]

uff.

 

 

Har selv jobbet på fastfood kjede, og kan bekrefte at det er mulighet for å tukle med både kullsyre og blandingsforhold på dispenserbrus. Blandingsforholdet blir satt opp med tanke på hvor mange isbiter som blir puttet i hver kopp. Bestiller du brus uten is får du et annet blandingsforhold enn vanlig brus. Det skjer også at CO2-tanken er montert feil fra gang til gang (dette skjer da det er slasker som meg som bytter de), som gir en tam brus.
Helt sikkert, men dersom en kunde synes dette er mistenkelig og tar kontakt med Coca Cola vil de sjekke ut dette ganske fort. Erfaring.

 

 

Gutta som drikker lettbrus har vent seg til den kunstige søtsmaken, og det er ikke sånn orginal cola skal smake.
Guttene(og jentene) som drikker lettbrus ender ikke opp med ti kilo ekstra på maven. Mavefett er svært usunt og forkorter bla. levealderen. Jeg kan være med på at det kanskje er en tilvenningssak - så det er jo bare å starte.
btw, dispenserbrus er MØKK billig (trekk de konklusjonene dere vil).

6579230[/snapback]

Så klart koster den ikke stort - hvorfor kan amerikanske spisesteder tilby free refill(til og med når de etablerer seg i Norge?...). Endret av JoachimR
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Iskald cola på boks er helt klart best :love: sikkert fordi det er kaldt og godt å holde i og det holder på kullsyre. I tillegg er det en akkurat passelig mengde, 5 dl blir alt for mye.

Lenke til kommentar
Guttene(og jentene) som drikker lettbrus ender ikke opp med ti kilo ekstra på maven. Mavefett er svært usunt og forkorter bla. levealderen. Jeg kan være med på at det kanskje er en tilvenningssak - så det er jo bare å starte.

 

Det er ikke cola sin feil at folk blir feite, det er livsstilens feil. I min ungdom drakk jeg 2-3 liter cola om dagen (sier ikke at dette er sunt, tvert imot), men pga min ekstremt aktive livsstil så var jeg tynn.

 

OT: Vil heller drikke en boks kvalitetscola hver lørdag, enn 10 bokser lettcola hver dag. Alle lettprodukter smaker kunstig, og ikke er det spesielt sunt i store mengder heller.

Lenke til kommentar

Jeg er faktisk i tvil. Trenden er nå selvfølgelig glassflaske, men den blir kaldere på boks, og hvis en plastflaske er skikkelig kald så gir den ofte en bedre følelse når man svelger ned (for det er jo det cola handler om. Det smaker ingenting, men det er orgasmisk når det renner nedover halsen). Kanskje en bedre blanding med kullsyre på plastflasker. Eller dårligere. Ikke vet jeg. Jeg tror over-all vinneren blir boks, siden den er enkel å oppbevare, liten og lett, føles kaldest siden det er metall og bevarer kullsyren godt når den rister, i motsetning til flasker. Altså fin å ha med på bilturer eller båtturer.

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi

Tok Cola fra en dispensermaskin en gang. Man kan faktisk se at strålen hvert andre sekund er blank. Huff. :ermm:

 

Cola på boks er best, men for min del gjenstår det å prøve glassflaske. Det ser egentlig enda bedre ut. :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...