Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjelp til soting, mazda 626


Zozzy

Anbefalte innlegg

Hei...

 

Jeg har en mazda 626 89 model som jeg vil sote både vinduene og baklykene på..

 

Men så er spørsmålet, hvordan gjør jeg dette... Jeg har lest på alt som står om soting på forumet og har ikke blitt mye smartere.

 

F.eks:

 

damestrømpe?

zalovann?

neglelakk?

hvilken solfim?

Solfim på baklyktene? montering?

etc

 

Takker for alle svar....

 

Øystein

 

btw, god sommer

Endret av Zozzy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har en mazda 626 89 model som jeg vil sote både vinduene og baklykene på..

6574870[/snapback]

Det er begrenset hva du kan sote. Holød deg unna frontruter og sidevinduer foran (hvis du vil ha lov til å kjøre bilen på norske veier). Husk også at det er krav til lysmengde fra baklys. Baklys/bremselys er der for at andre skal se bilen din bakfra.

 

damestrømpe? Nei

zalovann? Dette soter vel ikke?

neglelakk? Absolutt ikke

Solfim på baklyktene? montering? Nei og atter nei.

Lenke til kommentar

damestrømpe?

-Aldri hørt om:P

 

zalovann?

- Vann med neon dråper zalo i som brukes på rutene for at solfilmen ikke skal feste med en gang, men fester når du skraper ut vannet etterpå. (når du hår fått filmen sånn du vil ha den)

 

neglelakk?

-Til baklyktene??

 

hvilken solfim?

Anbefaler deg å kjøpe en rull på biltema som du kan øve deg med før du kjøper noe dyrere, som f.eks: 3M som skal være bra (og ripefri tror jeg:hmm:)

 

Solfim på baklyktene?montering?

-nei ikke solfilm på baqklyktene,sotesparay er no fint tror jeg, og ja du bør nok ta dem ut når du skal sote dem kanskje?? (eller bare kjøpe andre tøffe lykter til bilen;))

Lenke til kommentar

Hei folkens... har idag sotet sidevinduene bak, og det ble ikke så helt verst.... så takk til alle der... Kjøpte solfilm på MEKK (www.mekk.no) og prøvte meg frem...

 

Men så gjenstår soting av baklyktene... Flere tips.. ? Hva med strømpemetoden?

 

Øystein

Lenke til kommentar

Angående neglelakk. Neglelakken er vel for at sotinga ikke skal løsne mens du har den på vinduet. Neglelakk er veldig sterkt stoff, og om du har på litt på kanten rundt sotinga så tar det mye lengre tid før sotingsfilmen løsner. Du kan ha det på heeeelt i kanten av filmen der filmen slutter og det går ut på vanlig glass. Det er også litt viktig at solfilmen er 1-3mm mindre enn ruta du skal sote. Slik at filmen ikke løsner etter at du har hatt opp vinduet 3ganger.

 

Over til spray, jeg har baklyktene sotet med spray. Ser ikke så dårlig ut, men det ser heller ikke "best" ut. Håper det finnes en bedre metode :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...