Gå til innhold

Trenger god og stille kjøler til X1900XTX.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan noen anbefale meg en god og stille kjøler til mitt skjermkort? Skal overklokke litt. Finnes sikkert mange tråder med samme spørsmål, men jeg fant ingen i farta. Derfor spør jeg eder! :thumbup:

6573674[/snapback]

 

Jeg har prøvd Thermalright sin V1 Ultra kjøler til ca 500 kr. Den fungerte ikke bra for meg. Mitt skjermkort nådde i allefall 110 grader pluss, før pc'n gikk ned. Prøvde med flere kabinettvifter og to(!) kraftige kjølere på V1 ultra uten at det hjalp noe voldsomt. Stille ble det heller ikke.

 

Satt på orginalkjøleren og overklokket en hel del og temp ligger på 80. Er jammen ikke sikker på om man får noen "stille" kjøler til dette kortet uten å bruke en eller annen vannkjøle løsning. Tror det rett og slett avgir for mye varme.

 

Ati bør vel vurdere å lage kort som ikke blir så varme.. ellers er de jo helt fine..

Lenke til kommentar

jeg bruker Arctic Cooling Accelero x-2 den er helt klart den beste kjøleren jeg har vært borti. heller ingen som slår den i test.

 

jeg bruker atitool til og styer den med. den høres på 100% hastighet, men på 50% er den totalt lydløs. og da loader den på 62 grader. må si at jeg ble meget overasket over hvor stille og bra denne er. har før krysset kjølere med silenX vifter og denne er slillere.

 

ikke minst koster den bare 170 kr

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...