Gå til innhold

Tilgang til registry

lysbryter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har installert Windows på en ny harddisk. Jeg har tatt vare på innholdet på den gamle for å kopiere over nyttig data etc.

CuteFTP lagrer "kontoer" i registry, hvis jeg ikke tar feil. Finnes det en måte å editere registreret fra den nye installasjonen?

Håper jeg forklarte meg godt nok. :smile:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Quote:

Den 2002-10-19 15:16, skrev LasseAndreK:

Skriv regedit i kjør kommandoen.

Altså: Det er registeret til den GAMLE windows-installasjonen jeg trenger tilgang til. Jeg har filene på disk...

Skrevet

Jeg forklarte nok for dårlig ja. :razz:

Jeg booter kun med ett OS.

Det jeg mener: Filene etter den gamle windows-installasjonen ligger fortsatt på harddisken. Finnes det noen måte jeg hente ut informasjon fra registeret i den gamle installasjonen på, fra min nåværende windows-installasjon? Er vel ikke bare å åpne .dat-filene i notepad... :wink:

Skrevet

Quote:

Den 2002-10-19 15:30, skrev plex-:

Du hadde gjort det en del enklere for deg om du hadde brukt export i registry på den gamle versionen.

Jeg vet.... Det er selvsagt det jeg skulle gjort, men det er lett å ikke huske ALT når en skal installere på nytt.... Er jo derfor jeg spør nå også, sant... :wink:

• 2 uker senere...
Skrevet

cuteftp lager en fil med alle kotaktene. bruk søk og søk etter filer som inneholder... ett ellerannet du veit fila har f.ex ftp.dvdripoff.com så legger du bare fila inn i cuteftp katalogen.

Skrevet

Quote:

Den 2002-10-31 09:13, skrev PIIIpower:

cuteftp lager en fil med alle kotaktene. bruk søk og søk etter filer som inneholder... ett ellerannet du veit fila har f.ex ftp.dvdripoff.com så legger du bare fila inn i cuteftp katalogen.

Det stemmer ikke med 5.0 XP versjonen av CuteFTP iallfall..... tror nok informasjonen er lagret i registeret.

Skrevet

Quote:

Den 2002-10-31 12:34, skrev PIIIpower:

ok,, wild guess fra min side.. bruke cute ftp pro 1.0

Det løser jo ikke akkurat problemet mitt da - nemlig å få ut de gamle adressene/kontoene fra det gamle windows-registeret...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...