Gå til innhold

Zepto Znote 6615WD VS Multinote Compal HEL80


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 måneder senere...

HERr er link til Multinoten btw:

 

 

Jeg vurderer også en av disse 2 maskinene.

 

Det oppsettet jeg vil ha er:

 

1680x1050

Core 2 Duo 2GHz

2048 ram 667hz

100GB 7200rpm

 

Forskjeller som teller for meg:

Zeptoen har elendig batteritid

Den er omtrent 700kr dyrere på det oppsettet, men har penere design, er litt mindre i størrelse og har "bedre" skjermkort.

 

De er altså omtrent helt like, men skjermkortminnet skiller dem.

Hvor mye vil jeg merke det? Jeg spiller ikke så veeeeldig mye, men liker å legge inn nye spill og teste dem, samt spille et jeg liker i ny og ne.

 

Vil selvsagt ha laptoppen en stund, og derfor må den vare. Holder dette oppsettet et par år?

 

Jeg redigerer også endel video med program som Premiere Pro, og bruker også andre program fra Adobe relativt ofte. Regner med at dette oppsettet holder i lange baner til det.

 

Burde jeg se på andre alternative maskiner?

Endret av alizm0
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Jeg likte ikke måten batteriet stikker ut på baksiden.. Den har bedre skjerm, men dårligere design. Jeg ville valgt zepto sin mod.

7500957[/snapback]

 

Selv om den er dyrere og har vesentlig dårligere batteri? Går jo an å få comapalen mmed 6-cellers istedet som ikke stikker ut ;)

7501090[/snapback]

Spørsmålet er jo om man har bruk for batteriet. På min nåverende bærbar varer batteriet i 5 timer, men jeg har kun brukt det 5 ganger i løpet av 2 år.. Alt til sitt behov ;) Til mitt bruk foretrekker jeg design fremfor batteri. Dessuten så vil zeptoen ha vesentlig bedre batterikapasitet når det kommer 12 cell til den også. Hvis compal maskinen skal ha 6 celler så vil batteritiden på den bli betraktelig dårligere.

 

Men for all del, maskinene er jo like så det spørs jo bare hva man liker best igrunn. Det største minuset med zeptoen er skjermen syns jeg, selv om jeg ikke har prøvd den. Blir litt liten oppløsning tror jeg, selv om mange er fornøyd med den.

Lenke til kommentar
Men for all del, maskinene er jo like så det spørs jo bare hva man liker best igrunn. Det største minuset med zeptoen er skjermen syns jeg, selv om jeg ikke har prøvd den. Blir litt liten oppløsning tror jeg, selv om mange er fornøyd med den.

7501224[/snapback]

 

Liten oppløsning?? 6615WD har jo WSXGA (1680x1050) :dontgetit: Jeg tror ikke man får høyere oppløsning på 15,4" skjermer. Og om man synes ikonene blir for små er det jo bare å justere ned oppløsningen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...