Gå til innhold

Nye bilder av Red Steel *nå litt info*


TCi

Anbefalte innlegg

Ein annen ting: Red Stell tittelen...Vi har har enda til gode å se noe blod i dette spillet? :!:  Vil gjerne ha littt blod altså :hmm:

6572724[/snapback]

Ubisoft har sagt at spillet vil inneholde blod.

 

Har mine tvil til 1:1, skal vel ein god del koding til for å få til noko sånt?, men det hadde vært genialt.

6571593[/snapback]

1:1 hadde vært helt forferdelig. For det første hadde det blitt så godt som umulig å gjøre kule triks, for det andre hadde man blitt sliten i armen med en gang.

6572741[/snapback]

Godt poeng. Dette er noe av grunnen Zelda Twiligh Princess fikk begrenset sverdfekting med kontrollen.

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg håper de går for to kontrollsystemer. Et 1:1 system for oss som ønsker det og et alternativt(likt det på E3, bare forbedret) for de som synes 1:1 blir slitsomt. Jeg vil selv ha 1:1 fordi jeg selv vil bestemme hvordan jeg vil kontrollere sverdet.

 

Dette blir kanskje en av spillene jeg kommer til å skaffe meg på releasedagen, men jeg vil ikke forhåndsbestille før jeg får vite hvordan det endelige kontrolloppsettet blir og om det blir online multiplayer(ikke at det gjør så mye uten, men det kunne ha vært kjekt å ha)

Lenke til kommentar

Iflg det nye nr av NGamer (tidl NGC) blir det ikke slik at man kan vifte fritt med sverdet. Ubisoft kom med en historie om at for å kunne fekte som en kampsport ekspert ville man trenge 15 års trening først, så de la inn forhåndsvalgte moves som man visstnok utlfører med wiimote og nunchuk. Dette kan være berre piss for å sitere prima vera, men still...

Lenke til kommentar
Iflg det nye nr av NGamer (tidl NGC) blir det ikke slik at man kan vifte fritt med sverdet. Ubisoft kom med en historie om at for å kunne fekte som en kampsport ekspert ville man trenge 15 års trening først, så de la inn forhåndsvalgte moves som man visstnok utlfører med wiimote og nunchuk. Dette kan være berre piss for å sitere prima vera, men still...

6574918[/snapback]

 

Dette er bare tull. Grunnen til at man bør ha lang erfaring før man håndterer et skarpt sverd er for å unngå å skade seg selv (en sylskarp shinken er farlige saker). Dette er ikke akkurat noen stor fare med wiimot'en. :)

 

I spillet kunne man jo da skalere ned AI og motstanders hastighet tilsvarende, la fiendene telegrafere angrepene veldig osv på lave vanskelighetsgrader. Tror nok heller det står på at det er vanskelig å kode de virtuelle motstandernes intelligens og animasjoner til å kunne svare på frie hugg og stikk fra spilleren.

 

Jeg tror heller ikke at det er enkelt å lage en god sverdsimulator, men jeg håper noen utviklere iallfall prøver. :D

Endret av thomanil
Lenke til kommentar

Her er mer informasjon om spillet som IGN har fått:

Otori (the hero's Japanese mentor)

The hero's first contact in Japan, Otori, will become a veritable mentor. An ex-Yakuza who left the organization for moral reasons and to protect his daughter, Mariko, he owns a Dojo. The hero spends a lot of time with him. Along with other traditional martial arts, he is a sword master and will share his wealth of knowledge with the hero. For him, the sword is not a weapon, but a necessary tool in learning self-mastery. The reasons for using it must be noble and justified. Having already been involved with the Japanese mafia, he refuses to help the hero directly, by implicating himself in that world.

 

Isao Sato (Miyu's father, an important Oyabun saved by the hero in the first sequence

Isao Sato is the father of Miyu, the hero's fiancé. During a meeting in a Los Angeles restaurant, you are going to prevent an attempt to assassinate him. He is Oyabun to one of the most important Tokyo families and, for the last several years, he has attempted to carry out his business dealings in a more legal fashion. His sword, the Katana Giri, is the traditional symbol of Oyabun's power in his family. The attackers fail at their attempt and kidnap Miyu, with hopes of putting pressure on him. Wounded during the attack and dying, Sato gives his sword to the hero who promises to save his daughter.

 

Tokai (main enemy)

Tokai is the main bad guy in Red Steel. A young Yakuza godfather (Oyabun), he is driven by a thirst for power and the desire to tear apart the Yakuza system. He is a brilliant archetype of modern change and wants, above all, to bring about the downfall of traditional constraints in order to rise to power through illegal activities in all possible markets. Despite his goals, his official stance is one of respect towards tradition. His attempt to take power hides a strong personal ambition and an implacable obsessive desire for revenge. To achieve his desires, he must have the Sato sword.

 

Harry Tanner (boss of the club)

Tanner is the hero's first real link with the Japanese underworld. He runs a club in which the Yakuzas spend a lot of time and has quite a few connections with them. Because he is a victim of Tokai's campaign and is friends with Sato, he agrees to help the hero in his quest. Tanner organizes a meeting with the distressed Yakuzas. The hero will often return to see him in the night club, to obtain information and for weapons training.

 

His club attracts not only the Yakuzas, but also members of the jet set, who enjoy slumming it in a decor which contrasts modern Japanese design with the by-gone charm of the American gangster era. The main attraction is a private shooting range where VIPs come to have fun and test any weapon they like, with the advice of the revered Kajima.

 

Mother Reiko (legitimate geisha boss)

Mother Reiko is one of the Yakuzas who the hero meets in Harry's club. Shocked by the disappearance of Sato, she comes to ask the player to free the Geisha neighbourhoods from the clutches of "Mama-san" and Tokai's pimps.

 

Kenzo (financial clan boss)

Kenzo is the boss of the Shiba Financial Group bank. Although he is powerful, he is very cowardly, even paranoid, and easily falls into Tokai's clutches after Sato's disappearance. The player will have to get to his office, fending off Tokai's men along the way, to convince him to join in his effort. As he is powerful but handicapped, Kenzo has a lieutenant and many Yakuzas working for him.

Har oppdatert første post med dette også. Har lest i forumet til IGN har det er mulig IGN får nye eksklusive bilder av Red Steel i kveld.

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Iflg det nye nr av NGamer (tidl NGC) blir det ikke slik at man kan vifte fritt med sverdet. Ubisoft kom med en historie om at for å kunne fekte som en kampsport ekspert ville man trenge 15 års trening først, så de la inn forhåndsvalgte moves som man visstnok utlfører med wiimote og nunchuk. Dette kan være berre piss for å sitere prima vera, men still...

6574918[/snapback]

 

Dette er bare tull. Grunnen til at man bør ha lang erfaring før man håndterer et skarpt sverd er for å unngå å skade seg selv (en sylskarp shinken er farlige saker). Dette er ikke akkurat noen stor fare med wiimot'en. :)

 

I spillet kunne man jo da skalere ned AI og motstanders hastighet tilsvarende, la fiendene telegrafere angrepene veldig osv på lave vanskelighetsgrader. Tror nok heller det står på at det er vanskelig å kode de virtuelle motstandernes intelligens og animasjoner til å kunne svare på frie hugg og stikk fra spilleren.

 

Jeg tror heller ikke at det er enkelt å lage en god sverdsimulator, men jeg håper noen utviklere iallfall prøver. :D

6574962[/snapback]

Bare tenk over det en liten stund, og så vil du se at problemene bare hoper seg opp.

 

For eksempel, hva skjer når du svinger sverdet og motstanderen blokker? Plutselig så er kontrollen i en posisjon, mens sverdet i en helt annen posisjon. Hva skjer da? Skal spilleren trekke kontrollen tilbake til den blokkerte posisjonen før spillet begynner å plukke opp informasjon fra kontrollen igjen? Skal sverdet etter blokken bare sprette til den nye posisjonen etter blokkeringsanimasjonen er ferdig, og hva skjer da hvis motstanderen står i sverdets bane? Skal spillet begynne å regne ut kontrollposisjonen på nytt, og hva vil da hindre at spilleren plutselig står med ryggen til TVen?

 

Tenker man over det i bare et par minutter så vil kunne komme på utallige liknende problemstillinger.

 

1:1 sverdkamp med Wiikontrollen kommer enkel og greit ikke til å bli bra, og hvis noe spill prøver på det så vil det nok feile hardt og brutalt.

Lenke til kommentar
Iflg det nye nr av NGamer (tidl NGC) blir det ikke slik at man kan vifte fritt med sverdet. Ubisoft kom med en historie om at for å kunne fekte som en kampsport ekspert ville man trenge 15 års trening først, så de la inn forhåndsvalgte moves som man visstnok utlfører med wiimote og nunchuk. Dette kan være berre piss for å sitere prima vera, men still...

6574918[/snapback]

 

Dette er bare tull. Grunnen til at man bør ha lang erfaring før man håndterer et skarpt sverd er for å unngå å skade seg selv (en sylskarp shinken er farlige saker). Dette er ikke akkurat noen stor fare med wiimot'en. :)

 

I spillet kunne man jo da skalere ned AI og motstanders hastighet tilsvarende, la fiendene telegrafere angrepene veldig osv på lave vanskelighetsgrader. Tror nok heller det står på at det er vanskelig å kode de virtuelle motstandernes intelligens og animasjoner til å kunne svare på frie hugg og stikk fra spilleren.

 

Jeg tror heller ikke at det er enkelt å lage en god sverdsimulator, men jeg håper noen utviklere iallfall prøver. :D

6574962[/snapback]

Bare tenk over det en liten stund, og så vil du se at problemene bare hoper seg opp.

 

For eksempel, hva skjer når du svinger sverdet og motstanderen blokker? Plutselig så er kontrollen i en posisjon, mens sverdet i en helt annen posisjon. Hva skjer da? Skal spilleren trekke kontrollen tilbake til den blokkerte posisjonen før spillet begynner å plukke opp informasjon fra kontrollen igjen? Skal sverdet etter blokken bare sprette til den nye posisjonen etter blokkeringsanimasjonen er ferdig, og hva skjer da hvis motstanderen står i sverdets bane? Skal spillet begynne å regne ut kontrollposisjonen på nytt, og hva vil da hindre at spilleren plutselig står med ryggen til TVen?

 

Tenker man over det i bare et par minutter så vil kunne komme på utallige liknende problemstillinger.

 

1:1 sverdkamp med Wiikontrollen kommer enkel og greit ikke til å bli bra, og hvis noe spill prøver på det så vil det nok feile hardt og brutalt.

6578939[/snapback]

 

Les innlegget mitt en gang til. Jeg sa ikke at det ville bli lett å få til. Jeg sa at byrden ligger hos utviklerne med å få motstanderne, animasjoner, etc til å fungere. Det jeg hadde problemer med var utviklernes\pr-folkenes påstand om at "vi implementerer det ikke fordi det hadde vært så vanskelig å svinge sverdet for spilleren.."

Endret av thomanil
Lenke til kommentar
Les innlegget mitt en gang til. Jeg sa ikke at det ville bli lett å få til. Jeg sa at byrden ligger hos utviklerne med å få motstanderne, animasjoner, etc til å fungere. Det jeg hadde problemer med var utviklernes\pr-folkenes påstand om at "vi implementerer det ikke fordi det hadde vært så vanskelig å svinge sverdet for spilleren.."

6579578[/snapback]

Les innlegget mitt en gang til. Jeg sier ikke at det vil være vanskelig. Jeg sier at det ikke vil være mulig å få det til bra.

 

Boksing derimot er en enkel nok sport til at man kanskje kunne laget ett rimelig 1:1 spill.

 

 

Unødvendig sitat fjerna. Overdreven bruk av sitat-funksjonen fører bare til unødvendig mykje scrolling.-ttt

Lenke til kommentar
Jeg sier ikke at det vil være vanskelig. Jeg sier at det ikke vil være mulig å få det til bra.

 

Ikke mulig å få til bra = vanskelig å implementere. Ser ikke forskjellen, tror vi snakker forbi hverandre her.

 

Men er du ikke enig i at det er fint om noen talentfulle utviklere ialllfall PRØVER?

Endret av thomanil
Lenke til kommentar
Ikke mulig å få til bra = vanskelig å implementere. Ser ikke forskjellen, tror vi snakker forbi hverandre her.

 

Men er du ikke enig i at det er fint om noen talentfulle utviklere ialllfall PRØVER?

6580352[/snapback]

Ikke mulig å få til bra = Umulig å implementere på en bra måte.

 

Jeg snakker ikke om at det kommer til å bli vanskelig. Men umulig.

 

Vel... det er en sannhet med modifikasjoner. Hvis det var ett WiiTennis lignende spill hvor maskinen kontrollerte bevegelsene... Jo, det kunne kanksje.... KANSKJE.... funket greit nok med masse arbeid. Men ikke i et spill hvor man styrer karakteren.

 

Bare tenk over det problemene er uendelige. AI, spillbarhet, fysikk, animasjon, kontroll... alt.

 

Men... For eksempel et Star Wars spill hvor lyssabel bevegelsene er 1:1 så lenge man ikke slår... Det kunne funket. Men slagbevegelsene må være scriptet for at det skal bli mulig å spille. Visse tiltak for å det til å virke mindre scriptet kunne også hjulpet følelsen. Men selve bevegelsene må nok være scriptet uansett.

 

Så, nei, jeg er ikke enig. Hvis noen talentfulle utviklere prøver med 1:1 sverdkamp, sløser de bare tid.

Endret av Niskivara
Lenke til kommentar
Ikke mulig å få til bra = vanskelig å implementere. Ser ikke forskjellen, tror vi snakker forbi hverandre her.

 

Men er du ikke enig i at det er fint om noen talentfulle utviklere ialllfall PRØVER?

6580352[/snapback]

Ikke mulig å få til bra = Umulig å implementere på en bra måte.

 

Jeg snakker ikke om at det kommer til å bli vanskelig. Men umulig.

 

Vel... det er en sannhet med modifikasjoner. Hvis det var ett WiiTennis lignende spill hvor maskinen kontrollerte bevegelsene... Jo, det kunne kanksje.... KANSKJE.... funket greit nok med masse arbeid. Men ikke i et spill hvor man styrer karakteren.

 

Bare tenk over det problemene er uendelige. AI, spillbarhet, fysikk, animasjon, kontroll... alt.

 

Men... For eksempel et Star Wars spill hvor lyssabel bevegelsene er 1:1 så lenge man ikke slår... Det kunne funket. Men slagbevegelsene må være scriptet for at det skal bli mulig å spille. Visse tiltak for å det til å virke mindre scriptet kunne også hjulpet følelsen. Men selve bevegelsene må nok være scriptet uansett.

6580514[/snapback]

 

Vel, jeg er mer optimistisk og vil gjerne iallfall se noen eksperimenter med frie bevegelser... selv om jeg tror det er svært langt unna. :)

 

Det blir generelt interessant å se hvordan de løser denne problemstillingen i Wii-spillene i årene som kommer!

Endret av thomanil
Lenke til kommentar

Kan fungere bra dette. Spørs hvordan de programmerer dette. Hvis A.I blokkerer så vil sverdet uansett ikke bevege seg hvor mye enn du drar kontrollen framover. Det man kunne gjort er at når A.I har blokkert å regnet ut hvor mye framover du har kontrollen og gjort om det til kraft. Sånn at dere står sverd til sverd og prøver å dytte unna hverandre.

 

Men ja det kan bli vanskelig å få til helt perfekt. Jeg er glad jeg ikke utvikler dette spillet :)

Lenke til kommentar
Det man kunne gjort er at når A.I har blokkert å regnet ut hvor mye framover du har kontrollen og gjort om det til kraft.

 

Dersom vektoren fremover hadde vært det som bestemte om du vant... ville ikke konsekvensen vært at man bare kunne holde armen rett frem og løpe et par skritt fremover for å vinne duellen? Og håpe på at fienden ikke er så sterk at du må løpe gjennom tv'en for å vinne... :D

Lenke til kommentar
Vel, jeg er mer optimistisk og vil gjerne iallfall se noen eksperimenter med frie bevegelser... selv om jeg tror det er svært langt unna. :)

 

Det blir generelt interessant å se hvordan de løser denne problemstillingen i Wii-spillene i årene som kommer!

6580527[/snapback]

Misforstå meg rett. Jeg har stor tro på måter å simulere sverdkamp på med å la spillerens bevegelser finjustere forhåndsdesignede angrep, slik at det(Når man spiller godt) føles nesten 1:1. Men ikke 1:1 slåssing.

 

Og ja, det er ufattelig mange problemstillinger som det blir kjempespennende å se hvordan de løser. Sverdkamp er absolutt en av dem.

Lenke til kommentar
Det man kunne gjort er at når A.I har blokkert å regnet ut hvor mye framover du har kontrollen og gjort om det til kraft.

 

Dersom vektoren fremover hadde vært det som bestemte om du vant... ville ikke konsekvensen vært at man bare kunne holde armen rett frem og løpe et par skritt fremover for å vinne duellen? Og håpe på at fienden ikke er så sterk at du må løpe gjennom tv'en for å vinne... :D

6580551[/snapback]

Ett godt eksempel på ett av de uttalige potensielle problemene. :D

Lenke til kommentar
Flott grafikk! Liker spesielt refleksjonene på personene, og at skyggene ikke er kvasse. :)

6569317[/snapback]

Bildene er nok pusset opp noe. De er mest sannsynlig tatt fra en utviklerkit med høyere oppløsning og AA.

 

Men det er ikke umulig at Wii kan kjøre FSAA i en viss grad. Gamecube gjorde det på en rekke spill (mest visse objekter).

6569380[/snapback]

 

Det kan godt hende at den også klarer såpass med AA, og oppløsning. PS2 kjørte tross alt de fleste spillene i 640 x 480, men GT4 kunne kjøre i 720i. PS2 hadde heller ikke HW-akselerert bump mapping, men i senere tid har det dukket opp et par PS2-spill som benytter seg av dette.

 

Så Red Steel kan bli litt av en grafikkperle det også. Selv om Wii ikke er like sterk som 360, og PS3, er den fremdeles mye sterkere enn PS2, GC, og XBOX. :)

Lenke til kommentar
Så Red Steel kan bli litt av en grafikkperle det også. Selv om Wii ikke er like sterk som 360, og PS3, er den fremdeles mye sterkere enn PS2, GC, og XBOX. :)

6590392[/snapback]

Dette er fakta, Wii kommer jo til å bli bra og ha helt grei grafikk. Trenger ikke å ha Nvidia G-Force kongen på haugen grafikkort for å bli bra.

Endret av SasaB
Lenke til kommentar
Så Red Steel kan bli litt av en grafikkperle det også. Selv om Wii ikke er like sterk som 360, og PS3, er den fremdeles mye sterkere enn PS2, GC, og XBOX. :)

6590392[/snapback]

Dette er fakta, Wii kommer jo til å bli bra og ha helt grei grafikk. Trenger ikke å ha Nvidia G-Force kongen på haugen grafikkort for å bli bra.

6591071[/snapback]

 

Jepp, når man ser hva Halo 2 greide på Xbox, er ikke grafikk det man skal bekymre seg for.

 

Jeg bekymrer meg for at ting vil gjøre noe annet enn det du vil at de skal gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...