Gå til innhold

Blåbærs tråd for UMB


Blåbær

Anbefalte innlegg

Dere er stort sett fornøyd med UMB for tiden? :)

 

Ja, jeg er veldig godt fornøyd! Den linja som jeg går, Økologi og naturforvaltning er det beste valget jeg har tatt så langt :) Til nå har jeg vært på en fem dagers utferd og tre dagsutferder i et av emnene jeg har, selv om det ikke kommer til å bli sånn hele tiden, er det en fantastisk mulighet både til å komme seg ut i felt og til å bli bedre kjent med dem man går sammen med :) Denne høsten tar jeg fire emner; innføring i naturforvaltning, zoologi, exphil og matematikk. Det er veldig lite obligatorisk, noe som er veldig godt, det eneste obligatoriske for min del er en zoologi lab og dagsutferder! Det skal også sies at selv om du velger å gå på alle forelesninger, øvinger (2 øvelsestimer i uka), laber og dagsutferder, får jeg mer enn nok tid til å studere på egenhånd og til å være med på fritidsaktiviter!

 

Det som er viktig å tenke på når man søker seg til Ås er å søke hybel/boplass tidlig! Jeg søkte på hybel så fort jeg fikk mulighet til det, og unngikk dermed å stå uten boplass da skolen begynte i august.

Endret av anna1992
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Vurderer å søke meg inn på 5. årig master i "Miljøfysikk og fornybar energi", men usikker på hvor mye vekt det er lagt på samfunnsfag og økonomi og lignende fag. Ser det står at det er inngår blant fellesemnene, men ikke så særlig mye mer...Er også av den oppfatningen at man kan velge veldig mye forskjellige fag innenfor "linjen", stemmer dette? Det står f.eks: "Minst en av:" (på siden om studiestruktur). Betyr dette at man kan velge å gå for et mer realfagrettet løp, eller et løp som heller mer mot økonomi- og samfunnsfag, og likevel ende opp med den samme graden? Håper noen har peiling, ellers får jeg bare sende de en mail. :)

Endret av john-m
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
  • 6 måneder senere...

Hei!

 

Noen måneder siden det har vært aktivitet her nå, men jeg prøver meg likevel :)

 

Hvordan synes dere det er å studere ved UMB? Fortsatt fornøyde? Jeg vurderer sterkt bioteknologi der til høsten, og lurer på om det ikke bare er et godt studiemiljø, men også læringsmiljø? Noe annet som er veldig positivt eller negativt?

 

Er det best å bo på hybel på Pentagon? Vet dere om det er noe system i hvordan hyblene deles ut (de mest attraktive (om noen er bedre enn andre) leies ut først eller liknende)? Sånn at det lønner seg å søke så fort som mulig etter at søknad for førsteårsstudenter åpnes?

 

Setter pris på alle innspill!

Lenke til kommentar

Fortsatt fornøyd, går energi og miljøfysikk og stortrives.

Læringsmiljøet er bra, UMB er det universitet med flest professorer per stundet så man har god tilgang og sjangse for god oppfølging her.

 

Hvis du begynner førsteåret er det veldig lett å bli kjent med nye personer mens man bor på pentagon, fordi det er her alle førsteårsstudentene er.

Hybelen deles ut etter hvor tidlig du søker, tror jeg, før hadde UMB hybelgaranti for førsteårsstudenter.

Men etter at denne grensen ble sprengt flere år på rad pga. høye søketall og folk måtte bo i telt på campus har de gitt opp dette, så da lønner det seg å søke tidlig.

Lenke til kommentar

Fortsatt fornøyd, går energi og miljøfysikk og stortrives.

Læringsmiljøet er bra, UMB er det universitet med flest professorer per stundet så man har god tilgang og sjangse for god oppfølging her.

 

Hvis du begynner førsteåret er det veldig lett å bli kjent med nye personer mens man bor på pentagon, fordi det er her alle førsteårsstudentene er.

Hybelen deles ut etter hvor tidlig du søker, tror jeg, før hadde UMB hybelgaranti for førsteårsstudenter.

Men etter at denne grensen ble sprengt flere år på rad pga. høye søketall og folk måtte bo i telt på campus har de gitt opp dette, så da lønner det seg å søke tidlig.

 

Tusen takk for svar! :)

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...