Gå til innhold

Blåbærs tråd for UMB


Blåbær

Anbefalte innlegg

Vurderte litt å søke inn på Geomatikk, men syns Ås frister lite etter 3 år på Ås VGS. Stedet er så deprimerende :p

 

Noen her som går Geomatikk? Noen som har hatt Samuelsen i matte/fysikk? Snodig fyr.

 

Har gått det. Du er iallefall garantert jobb når du er ferdig! :p

Tror ikke jeg hadde Samuelsen..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@Kule-ku: Droppa du ut av geomatikk?

 

@Kubjelle: Skulle ønske jeg hadde han i matte på VGS, snittet lå vel tett oppunder 5ern i klassen der ja. Litt morsomt at han underviser i fysikk og sånn, med tanke på at han er såpass religiøs.

 

 

Skjer med "ku" navn a? Ikke rart i at dere går på UMB da :tease:

Endret av Hotel Papa Echo
Lenke til kommentar

@Kule-ku: Droppa du ut av geomatikk?

 

@Kubjelle: Skulle ønske jeg hadde han i matte på VGS, snittet lå vel tett oppunder 5ern i klassen der ja. Litt morsomt at han underviser i fysikk og sånn, med tanke på at han er såpass religiøs.

 

 

Skjer med "ku" navn a? Ikke rart i at dere går på UMB da :tease:

 

Nei, fullførte mastern. :)

 

navnet mitt og kom lenge før Ås hehe

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Jeg har fått leilighet på Pentagon i Ås. Begynner (forhåpentligvis) på tre-årig i fornybar energi. Noen andre som skal det? :)

 

har også fått hybel på pentagon, men starter på 5 - årig master i eiendomsfag =)

 

Åja , spennende :) jeg har fått i 'Kringla' der. Hvilken del av Pentagon skal du bo i ? :)

Lenke til kommentar

Jeg har fått leilighet på Pentagon i Ås. Begynner (forhåpentligvis) på tre-årig i fornybar energi. Noen andre som skal det? :)

 

har også fått hybel på pentagon, men starter på 5 - årig master i eiendomsfag =)

 

Åja , spennende :) jeg har fått i 'Kringla' der. Hvilken del av Pentagon skal du bo i ? :)

 

Sorry at jeg bryter inn, men jeg skal også bo i Kringla :thumbup:

 

Jeg har mine fire første valg på Ås. Første valget er Økologi og naturforvaltning, ser at det er 47 stykker som har søkt Ø og n på førstevalg, og at det er 30 plasser. Jeg har et snitt på 4,646 medregnet realfagspoeng, så jeg krysser fingrene for at jeg kommer inn der! For meg var det ikke så veldig tvil over valget, var på Ås tidligere i år på besøk og det virker veldig lovende der :new_woot: Jeg fikk delta på en kjempe spennende forelesning i Zoologi, itillegg var jeg på to forskjellige laber - en i Botanikk og en med insekter. Har hørt veldig mye bra om Ås, så jeg håper det svarer opp til forventningene mine!

Endret av anna1992
Lenke til kommentar

[quote

Sorry at jeg bryter inn, men jeg skal også bo i Kringla :thumbup:

 

Jeg har mine fire første valg på Ås. Første valget er Økologi og naturforvaltning, ser at det er 47 stykker som har søkt Ø og n på førstevalg, og at det er 30 plasser. Jeg har et snitt på 4,646 medregnet realfagspoeng, så jeg krysser fingrene for at jeg kommer inn der! For meg var det ikke så veldig tvil over valget, var på Ås tidligere i år på besøk og det virker veldig lovende der :new_woot: Jeg fikk delta på en kjempe spennende forelesning i Zoologi, itillegg var jeg på to forskjellige laber - en i Botanikk og en med insekter. Har hørt veldig mye bra om Ås, så jeg håper det svarer opp til forventningene mine!

 

Så moro! Kanskje vi blir samboere :) jeg har kun søkt fornybar energi. 30 plasser og 90stk som har det på førstevalget. Så jeg venter spent :)

Endret av Malenebest
Lenke til kommentar

Jeg kom til å tenke på en ting, hvordan er mulighetene for å ta fag utenfor andre programområder? Jeg vet at det er mulig, men hvor mange anbefales det å ta dersom man tar noen? Jeg vurderer litt å ta organisk kjemi og muligens biokjemi fra studieområdet kjemi. Jeg vet jo at det kommer noe kjemi inn neste halvår, men vil ha litt mer...

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke. Men ring og hør :) de er veldig hjelpsomme ! Jeg skal blandt annet ha mattekurs (math001) ved siden av føre jeg starter med math100. Men det blir jo litt annerledes, pga at jeg ikke har hatt r1 og r2 :) var forresten i Ås i dag og så på leiligheten. Bedre enn forventet, faktisk! Men fellesarealet var stusselig. Og jeg var sikker på at det sto at det var med oppvaskmaskin, men det var det visst ikke.

Lenke til kommentar

Du kan melde deg opp til så mange kurs du vil, men du bør sørge for at ingen obligatoriske forelesninger/labber/utflukter e.l kræsjer. De fleste kurs bygger på forebyggende kurs, f.eks organisk kjemi bygger på kurset generell kjemi. Du må ikke ha det kurset, men det blir antatt at du kan en del av pensumet fra de kursene.

 

Hvor mange ekstra fag du bør ta er helt opp til deg selv. Jeg syns ikke at det var spesielt stor arbeidsmengde med 30 studiepoeng, men dette beror veldig på hvor mye du selv gjør ut av det. Det finnes de som jobber revva av seg over 30 studiepoeng, og de som jobber relativt lite med skolearbeid men fortsatt gjør det veldig bra. Jeg anbefaler deg at du forhører deg med studnter som har tatt det kurset du er interessert i om hvor stor arbeidsmengde det er.

 

Angående vaskemaskin, så er det tilgang til vaskemaskin i kjellerene på pentagon.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke. Men ring og hør :) de er veldig hjelpsomme ! Jeg skal blandt annet ha mattekurs (math001) ved siden av føre jeg starter med math100. Men det blir jo litt annerledes, pga at jeg ikke har hatt r1 og r2 :)

 

Okei, jeg hadde kombinasjonen S1 + S2 og det tilsvarer jo R1... Tror jeg venter med å ringe dem til jeg har fått vite hva jeg har kommet inn på.

 

Du kan melde deg opp til så mange kurs du vil, men du bør sørge for at ingen obligatoriske forelesninger/labber/utflukter e.l kræsjer. De fleste kurs bygger på forebyggende kurs, f.eks organisk kjemi bygger på kurset generell kjemi. Du må ikke ha det kurset, men det blir antatt at du kan en del av pensumet fra de kursene.

 

Hvor mange ekstra fag du bør ta er helt opp til deg selv. Jeg syns ikke at det var spesielt stor arbeidsmengde med 30 studiepoeng, men dette beror veldig på hvor mye du selv gjør ut av det. Det finnes de som jobber revva av seg over 30 studiepoeng, og de som jobber relativt lite med skolearbeid men fortsatt gjør det veldig bra. Jeg anbefaler deg at du forhører deg med studnter som har tatt det kurset du er interessert i om hvor stor arbeidsmengde det er.

 

Takk for utfyllende svar, jeg skal prøve å få sjekket det opp. Jeg kjenner ingen som har gått disse kursene før... Jeg har hatt både Kjemi 1 og Kjemi 2 på videregående, siden jeg er ganske interessert i den organiske kjemien ønsker jeg å gå litt videre med det... Dessuten passer det jo bra å ta litt organisk kjemi ved siden av siden det er så knyttet til biologi!

Endret av anna1992
Lenke til kommentar

Takk for utfyllende svar, jeg skal prøve å få sjekket det opp. Jeg kjenner ingen som har gått disse kursene før... Jeg har hatt både Kjemi 1 og Kjemi 2 på videregående, siden jeg er ganske interessert i den organiske kjemien ønsker jeg å gå litt videre med det... Dessuten passer det jo bra å ta litt organisk kjemi ved siden av siden det er så knyttet til biologi!

Meld deg opp i de kursene du finner interessant, finner du ut at arbeidsmengden blir for mye kan du melde deg av (innen en viss tidsfrist). Det kan også være greit å snakke med din studieveileder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...