Gå til innhold

Tråden for aktive kaffedrikkere!


Når jeg er på kafé, bestiller jeg oftest en  

1 099 stemmer

  1. 1. Når jeg er på kafé, bestiller jeg oftest en

    • "Espresso"
      123
    • Cappuccino
      137
    • Café au lait
      18
    • Café Latte
      120
    • Café creme
      4
    • Americano
      110
    • Caffé Macchiato
      17
    • Caffé mocha
      105
    • Caffé Ristoretto
      2
    • Caffé Corretto
      3
    • Ordinær filterkaffe
      346
    • Presskanne
      71
    • Annet (gjerne spesifiser type i tråden)
      47


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kaffetilbehør:

 

Sjokolademuffins, diverse kaker (Spesielt de med krem), kanelboller og stang, marvpostei ++

8812084[/snapback]

 

Hva er marvpostei?

 

Ikke sikker på om jeg tør å mikse de posteiene jeg kjenner til, sammen med kaffe...

Lenke til kommentar

Kjøpte meg en pose med franskbrent lys espresso i går.. Den billige espressomaskinen min har aldri laget så god kaffe, men den klarer fortsatt ikke å lage noen god crema. Men digg med en kopp espresso! Skal prøve meg på å lage iskaffe med den nå som det er så satans varmt.

Lenke til kommentar

For å delta i maskinkaffediskusjonen må jeg si at det faktisk er ganske godt med kaffe fra 7/11 sjappa på Blindern. Eneste problemet er at du må vente 10 minutter før du drikker den for ikke å brenne av deg tunga. Og de burde hatt dobbelt så tjukke kopper slik at vi unngikk brannsår på hendene.

Lenke til kommentar
For å delta i maskinkaffediskusjonen må jeg si at det faktisk er ganske godt med kaffe fra 7/11 sjappa på Blindern. Eneste problemet er at du må vente 10 minutter før du drikker den for ikke å brenne av deg tunga. Og de burde hatt dobbelt så tjukke kopper slik at vi unngikk brannsår på hendene.

8813420[/snapback]

7-eleven er faktisk veldig gode på kaffe. Nykvernet kaffe, om jeg ikke tar helt feil. Narvesen er skvip av en annen verden.

Lenke til kommentar

PÅ 17.mai måtte jeg ha meg en kopp for å få varmen i kroppen igjen. Var syk som berre det. Stakk derfor innom deli de luca og kjøpte meg en cappuchino (maskin kaffe). Var ikke så værst egentlig, der og da var den himmelsk god. Kan ikke sammenlignes med de ekte sakene da.

 

FMC = olje firma som har spesialisert seg på subsea teknologi. (Brønner og ventiler står nede på havbunnen istedenfor oppe på plattform). Skal jobbe i verksted å drive vedlikehold / inspeksjon av brønn hode utstyr. Knall jobb med greie folk, hvor alle er avhengig av kaffen sin. Alltid nytraktet kaffe på trakteren og friheten til å hente seg kaffe når en vil, uten å bli trekt :D.

 

Av tilbehør til kaffen så er det godt med sjokolader av diverse sortemang. Den beste er den mørkeste varianten (70% kakao++ )synes jeg.

Lenke til kommentar
For å delta i maskinkaffediskusjonen må jeg si at det faktisk er ganske godt med kaffe fra 7/11 sjappa på Blindern. Eneste problemet er at du må vente 10 minutter før du drikker den for ikke å brenne av deg tunga. Og de burde hatt dobbelt så tjukke kopper slik at vi unngikk brannsår på hendene.

8813420[/snapback]

 

 

*au au au* :cry:

 

Heldigvis er det ingen uttalt policy hos se7en E11even (fancy eller :w00t: ) at man kun kan ta en kopp...

 

Alltid 2 kopper utpå hverandre... ALLTID... Nytter ikke å ta notater til forelesning med hender som svir.. :thumbdown:

 

(du så hyggelig jeg er som deler min visdom med dere :love: )

Lenke til kommentar

Appropro det å brenne seg, før syntes jeg kaffen rett fra trakteren var glovarm og udrikkelig fordi jeg brant meg hele tiden. Men nå etter at jeg har blitt mer vant med å drikke kaffe går slurkene ned som om det var lunken leskedrikk. Er det munnen min som har herdes ?

Lenke til kommentar

Jeg tenkte jeg skulle besøket et dataparty i nabo-byen, det endte med at folk kastet seg over meg når jeg kom inn døren.. Kastet til meg crew-tskjorte og et badge.. DU! Tech-Server! NÅ!

 

"Hva..skjer?"

 

"Du.. fikse.."

 

"Kaffe = fiks"

 

Gjett hvem som løpte fletta av seg hver gang jeg ba om en ny kopp :p Hoho..

Lenke til kommentar
Jeg tenkte jeg skulle besøket et dataparty i nabo-byen, det endte med at folk kastet seg over meg når jeg kom inn døren.. Kastet til meg crew-tskjorte og et badge.. DU! Tech-Server! NÅ!

 

"Hva..skjer?"

 

"Du.. fikse.."

 

"Kaffe = fiks"

 

Gjett hvem som løpte fletta av seg hver gang jeg ba om en ny kopp :p Hoho..

8817558[/snapback]

Haha, kjenner meg så igjen i den beskrivelsen!

Utrolig hva folk gjør for oss når ting ikke funker :p

 

Har forresten endelig, etter ett år med testing, funnet ut blandingsforholdet på trakteren min: 1 skje med kaffe pr. kopp.

 

Det eneste sure er nå at ikke jeg har laptop hjemme, og deretter ingen tilgang på denne tråden etter jobb tid :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...