Gå til innhold

Tråden for aktive kaffedrikkere!


Når jeg er på kafé, bestiller jeg oftest en  

1 099 stemmer

  1. 1. Når jeg er på kafé, bestiller jeg oftest en

    • "Espresso"
      123
    • Cappuccino
      137
    • Café au lait
      18
    • Café Latte
      120
    • Café creme
      4
    • Americano
      110
    • Caffé Macchiato
      17
    • Caffé mocha
      105
    • Caffé Ristoretto
      2
    • Caffé Corretto
      3
    • Ordinær filterkaffe
      346
    • Presskanne
      71
    • Annet (gjerne spesifiser type i tråden)
      47


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan alltids trykke på det selv. Faren min jobber i den bransjen, så stikker bare innom jobben hans.

 

http://www.gadgets.no/product_info.php?products_id=184

 

Holder kaffi/te/kakao varm ved 50-60 grader

 

Plug & play, så krever ingen installasjon

 

Av og på knapp for varmen

 

Rødt LED lys som lyser når varmen er på

 

Får strøm fra USB porten, trenger ingen batterier

 

Passer best til kopper hvor undersiden er jevn, der hele flaten hviler på kaffikoppvarmeren

 

Koster 139,-

Lenke til kommentar

WOW. 2 sider på under 1 dag. Det må nesten være ny rekord eller tangering fra denne trådens yngre dager. Ønsker de nylige velkommen til tråden :), selv om jeg ikke har vært her så altfor lenge.

 

 

1,25 liter kaffe tar da ikke lang tid..

 

En kopp.. ca 0,4

 

Ca 3 kopper.. 1 time?

8795824[/snapback]

 

Det var litt av noen kopper du drikker ? Når jeg drikker av krus er det 1.5 dl herlig kaffe oppi. Kaffe kan gå fort ned den, alltid godt.

 

Den platen ser ut som et underverk!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234

Inspirert av 26º C og iskaffetesten i Aftenposten Aften i dag: Har dere noen gode oppskrifter på iskaffe? Fortrinnsvis med basis i filter- eller pulverkaffe, da jeg ikke har espressomaskin... :\

Lenke til kommentar
WOW. 2 sider på under 1 dag. Det må nesten være ny rekord eller tangering fra denne trådens yngre dager. Ønsker de nylige velkommen til tråden :), selv om jeg ikke har vært her så altfor lenge.

 

 

1,25 liter kaffe tar da ikke lang tid..

 

En kopp.. ca 0,4

 

Ca 3 kopper.. 1 time?

8795824[/snapback]

 

Det var litt av noen kopper du drikker ? Når jeg drikker av krus er det 1.5 dl herlig kaffe oppi. Kaffe kan gå fort ned den, alltid godt.

 

Den platen ser ut som et underverk!

8797826[/snapback]

 

Større kaffekopp = mindre turer frem og tilbake til trakteren

 

Inspirert av 26º C og iskaffetesten i Aftenposten Aften i dag: Har dere noen gode oppskrifter på iskaffe? Fortrinnsvis med basis i filter- eller pulverkaffe, da jeg ikke har espressomaskin... :\

8797858[/snapback]

 

2 dl sterk kaffe

2 dl iskald melk

3 ss Demerarasukker

1 1/2 dl isbiter

 

Bland alle ingredienser i en kjøkkenmaskin, og kjør til isbitene er knust. Hell over i glass. Det er vel det enkleste.

 

---

 

Noen som har smakt kaffe fra Emmi?

 

emmi-iskaffe.jpg

Endret av DemoniZer
Lenke til kommentar
Jeg pleier nå som regel å brygge en kanne når jeg først lager meg kaffe da, ellers heller jeg det over på termos når jeg skal på skolen.  Så slipper det dillemaet å gå ;)

8798354[/snapback]

 

Vel, dette var snakk om på jobben. Der er vi flere på samme kanne.

 

Når det gjelder hjemme, da har jeg kaffetrakter på skrivebordet.

Lenke til kommentar
Større kaffekopp = mindre turer frem og tilbake til trakteren

8798255[/snapback]

 

Må si jeg liker tankegangen din ganske godt.

 

Blir vel for så vidt snart innkjøp av den kaffevarmerhubben også tenker jeg. Så helt klart nødvendig ut :D

 

edit: fiksa merkelig quote

Endret av NevroMance
Lenke til kommentar

Hehe, smart tenkt :). På skolen vår har vi kantina nede med en kaffetrakter, der alle kjøper kaffen :hmm:. Av alle de 28 elevene i klassen min, er det kun 3 som liker kaffe og som drikker det aktivt.

 

Vi har lurt på å kjøpe inn kaffetrakter for å ha bak i klasserommet for kun overvåkent bruk (altså at vi er tilstede når den brukes). Desverre får vi blankt avslag med engang. Så da er det over til vannkoker + presskanne planen :). 99 kr for Vann koker på elkjøp.

 

Noen som har noen tips til billig presskanne som allikavel lager god / bedre kaffe ?

Endret av robgar
Lenke til kommentar

Skal prøve å få det mast igjennom litt til. Men grunnlaget er brannsikkerhet og brannfare. Kort og presist nesten bokstavelig talt det de kommer med når vi spør.

 

Jeg ser ikke helt faren når trakteren blir avkoblet når den ikke er i bruk og det vil alltid være noen i næreheten når den er i bruk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Skal prøve å få det mast igjennom litt til. Men grunnlaget er brannsikkerhet og brannfare. Kort og presist nesten bokstavelig talt det de kommer med når vi spør.

 

Jeg ser ikke helt faren når trakteren blir avkoblet når den ikke er i bruk og det vil alltid være noen i næreheten når den er i bruk.

8799021[/snapback]

Mange kaffetraktere, også de helt billige, har auto-off - de slår seg av etter f.eks. 2 timer.

 

http://forbrukerportalen.no/produkter/7747/

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=322860&view=links

 

Får den i butikk til ca. samme prisen, afaik.

 

Edit: Finnes også i hvit, KF500, litt billigere.

Endret av Slettet+891234
Lenke til kommentar

Den ser bra ut ifølge brukertesten. Fristet med månedtlig avdrag på 20 kr, helt til jeg så det som stod med liten skrift...

 

kr 549,- kontantpris

 

Finansieringspris: kr 20,-/md. (36 md.)

I tillegg kommer kr 45 i termingebyr og kr 295 i etableringsgebyr pr kunde.

Kredittkjøpspris: kr 2.630

 

 

Betale 2630 kroner for en slik kaffetrakter var plutselig ikke så lurt sett fra min side :). Takker for tipset.

Endret av robgar
Lenke til kommentar
Hehe, smart tenkt :). På skolen vår har vi kantina nede med en kaffetrakter, der alle kjøper kaffen  :hmm:. Av alle de 28 elevene i klassen min, er det kun 3 som liker kaffe og som drikker det aktivt.

 

Vi har lurt på å kjøpe inn kaffetrakter for å ha bak i klasserommet for kun overvåkent bruk (altså at vi er tilstede når den brukes). Desverre  får vi blankt  avslag med engang. Så da er det over til vannkoker + presskanne planen :). 99 kr for Vann koker på elkjøp.

 

Noen som har noen tips til billig presskanne som allikavel lager god / bedre kaffe ?

8798699[/snapback]

 

Latterlig å nekte dere kaffetrakter, med tanke på at de fleste har auto-off funksjon er det ikke akkurat noe skumlere enn å ha en kaffetrakter eller 2 på lærerværelset. Og hvor er det mer behov for kaffe enn under en laaaaaaaaaaang norsktime med en grå og trist lærer? (Tatt fra min egen tid på vgs.)

Lenke til kommentar
Latterlig å nekte dere kaffetrakter, med tanke på at de fleste har auto-off funksjon er det ikke akkurat noe skumlere enn å ha en kaffetrakter eller 2 på lærerværelset. Og hvor er det mer behov for kaffe enn under en laaaaaaaaaaang norsktime med en grå og trist lærer? (Tatt fra min egen tid på vgs.)

8800095[/snapback]

 

 

Kunne ikke beskrevet mine norsk timer det spor bedre selv ! :no:

Skal stå på vårt da, og kjempe igjennom kaffetrakteren.

 

Fint å hvite at jeg har støtte her blant kaffedrikkerne ;), er ikke alltid like lett for en stakkars enslig kaffe konsument å bli hørt.

Endret av robgar
Lenke til kommentar

Sleng opp en link til denne tråden til han som avviser det. Burde vel nesten stått i en lov ett sted det: "Enhver mann har rett til å bøtte nedpå så mye kaffe han selv ønsker, uavhengig av tid og sted." og "Enhver mann har rett til sin egen kaffetrakter på steder han selv mener han trenger det". Helvete, ser jeg har gjort for mye matte i dag, sliten som fy :p

Lenke til kommentar

Godt å se dere diskutere lidenskapelig om kaffe, det gjør meg glad..

 

Jeg følte meg nesten fristet til å skrive ned en saklig begrunnelse om hvorfor du skulle få kaffetrakter..

 

EDIT:

 

Snart 200 stemmer, og så få som er aktive i tråden? (199 stk)

Endret av DemoniZer
Lenke til kommentar

Hehe, liker å ha en helt clean install jeg, så sitter jo i overkant av en time etterpå bare for å legge inn alle driverne. Litt slitsomt, men så får jeg ganske mye kjappere system enn om jeg kjører den kjipe cd'en jeg fikk fra asus hvor alt mulig dritt følger med. Men er såpass slakt at jeg kan drikke kaffen min i fred fordet da. Slengte på "O Brother where are thou" samtidig som jeg drakk kaffen og venta på den trege xp installern. Men nå er det arch sin tur, så snakkes vi da jeg har fått opp den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...