Gå til innhold

Shaman og Paladin, Burning Crusade

Anbefalte innlegg

Skrevet
Ja det var jo rettferdig. :ermm Alliance får shaman som er IMBA og Horde for Paladin som ikke på langt nær er like bra. Det er jo ikke et retferdig bytte.

Din kjøttpuck. Det er omvendt! Hvertfall for endgame :)

blir nok en dranei shaman.  :D

er litt greit med tanke på instancer osv med tanke på alle buffsa.

Hehe tviler på at slike shamans blir noe særlig aktuelle før om lenge, ettersom man må lvl'e en shaman til 60 - så få gear til å raide med ;)

Men som horde er dette en godmelding :) En pally i raidet vil jo gjøre horde til easymode 2K :w00t:

6532620[/snapback]

jeg regner med at vi tar med 1/2shaman i raidet så fort han har dinga lvl 6070. selv om han har grønt crap gear.

Mc og bwl kjører vi med en del alt chr og friends så og fikse imba gear på han blir np

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hørte om dette for en liten stund siden, snakket litt med noen venner om dette, og vi lo godt og trodde egentlig det var en spøk. Var en kompiss som sa han hadde hørt dette, og vi trengte egentlig ikke forklare hvorfor det var feil, det er bare en slik ting du hører og det automatisk er feil. Vi kan ta et veldig dårlig eksempel men det er som om fisker skulle starte å leve på land, og ikke i vannet. Men vi skal vel ikke ha dommedags profeter før tilleggspakken har kommet ut, vi vet jo ikke resultatet enda.

Men det som er så trist med wow, er at det er så mange som spiller, så mange som ikke har spilt de andre warcraft spillene, og ikke har fått den muligheten til å bli glad i warcraft verdenen som store fans er. Derfor blir noe sånt som blood elves paladin og dranei shaman så fantastisk dårlig, jeg mener grunnene for disse rase klasse kombinasjonene er så dårlige at det kunne faktisk spart seg for å gitt oss en grunn, det hadde kanskje vært bedre. Det er som jeg sa om fisker, at de plutselig kan gå rundt på land å puste, vi vet hvorfor en gjeng alver ble kastet bort fra night elves, og hva de "trengte" for å leve å være lykkelige, og nå skal de plutselig bruke kraften fra den andre siden. Ja jeg tror egentlig dere har forstått poenget mitt :|

Skrevet
Hørte om dette for en liten stund siden, snakket litt med noen venner om dette, og vi lo godt og trodde egentlig det var en spøk. Var en kompiss som sa han hadde hørt dette, og vi trengte egentlig ikke forklare hvorfor det var feil, det er bare en slik ting du hører og det automatisk er feil. Vi kan ta et veldig dårlig eksempel men det er som om fisker skulle starte å leve på land, og ikke i vannet. Men vi skal vel ikke ha dommedags profeter før tilleggspakken har kommet ut, vi vet jo ikke resultatet enda.

Men det som er så trist med wow, er at det er så mange som spiller, så mange som ikke har spilt de andre warcraft spillene, og ikke har fått den muligheten til å bli glad i warcraft verdenen som store fans er. Derfor blir noe sånt som blood elves paladin og dranei shaman så fantastisk dårlig, jeg mener grunnene for disse rase klasse kombinasjonene er så dårlige at det kunne faktisk spart seg for å gitt oss en grunn, det hadde kanskje vært bedre. Det er som jeg sa om fisker, at de plutselig kan gå rundt på land å puste, vi vet hvorfor en gjeng alver ble kastet bort fra night elves, og hva de "trengte" for å leve å være lykkelige, og nå skal de plutselig bruke kraften fra den andre siden. Ja jeg tror egentlig dere har forstått poenget mitt :|

6547433[/snapback]

Tja, nå var det high-elves avhengighet av the arcane arts som gjorde at de ble utstøtt. Og, Horde er ikke onde, Alliance er ikke gode. Dette er to fraksjoner som sloss mot hverandre. Jeg mener; hvis du er i krig, og du ser noen miste et våpen som er MYE bedre enn ditt eget, vil ikke du da plukke opp dette våpenet og bruke det til fordel for det du har?

Bloodelves kan jo være holyer-than-thou, selvom de hører med til Horde. Og shamanistic for Alliance er heller ikke helt på jordet, hvis du tar lore'en litt i betraktning. Der er jo f.eks. nettopp shamanismen som gjør Thrall til den orc'en han er, og da by extention, Horde til det Horde er..

Skrevet

Jævla til whining, blir nesten kvalm og høre på all klagingen...

Selfølgelig er det positive og negative ting med dette, men jeg er egentlig mest postiv grunnen til detter er at. Blizzard har jobbet hard med og prøve å balansere shaman/paladin. Dette har gjort dem for like og kjedelige i mine øyne.

Derfor ser jeg fram til en "Ny" paladin og shaman på lvl 70. Der shamanen er en battelmage og paladinen er en holy warrior :) Fordi nå som både horde og alliance har shamaner og paladins... Så står blizzard my friere!

Når det gjelder loren, skal ikke snakke om ettersom jeg ikke kan nok om emnet.

Men jeg ser fram til BC, man må bare være åpen for forandringer :)

Mvh

Cyrus

Skrevet

Blizzard har virkelig drette seg på leggen nå.. Rett og slett fryktelig..

Enkelte sier Alliance har eazy-mode i pve

Enkelte sier Horde har eazy-mode i pvp

Jeg sier Blizzard tar eazy-mode på balance-issues.

Jeg mener at raid-systemet er lagt opp for å ha 5 av vær class(selv om mange har andre set-ups.) Nå blir det plutselig en 9. class som skal presses inn i de 40 plassene som er nå, jeg trur mange kommer til å oppleve store problemer med denne endringa.

Greit nåkk, ting blir balansert på, men de fucker opp lore og raid-systemet blir helt forandet nå.. Way to go! :thumbdown:

Skrevet
Derfor ser jeg fram til en "Ny" paladin og shaman på lvl 70. Der shamanen er en battelmage og paladinen er en holy warrior :) Fordi nå som både horde og alliance har shamaner og paladins... Så står blizzard my friere!

6547717[/snapback]

Optimist kaller vi det der. Greit at shaman kanskje blir battlemage, men ut i fra det Blizzard har sagt med at det skal være bruk for begge klassene, så blir ikke paladin annet enn en evig buff/healbot, desverre... :(

Hvorfor lurer du kanskje på. Rett og slett fordi det ikke vil være noe poeng i to så like klasser som de er pr. idag, og da med ferskt i minnet om det at Blizzard vil at det skal være større forskjell på shaman og paladin, så er dette desverre den eneste "logiske" rettningen i Blizzards øyne.

Bye, bye fleksibilitet og morro i pve raids. Hello en-taste-trykking. :no:

Skrevet

Det er mye större forskjel på pala og shaman enn dere tror. Shaman kan faktisk gjöre damage, noe som er et ukjent ord for paladin.

Skrevet
Det er mye större forskjel på pala og shaman enn dere tror. Shaman kan faktisk gjöre damage, noe som er et ukjent ord for paladin.

6549764[/snapback]

Tøv tull og fanteri. Ingen av klassene er noen top dmgdealer i pve, men paladin slår mer enn hardt nok fra seg i pvp.

Skrevet

6549764[/snapback]

damage er lett oversettelig til "skade" på norsk. dam di dum...

men uansett. Jeg syns dette er både bra og dårlig.

Bra for at vi får flere buffs og muligheter.

dårlig for at det ikke blir noen skille mellom Alliancen og Hordene.

Og stort sett det som allerede er tatt opp noen tusen ganger på diverse forum over verden. :)

Skrevet

6549764[/snapback]

ja, og shaman kan faktisk hjelpe andre, noe som er ukjent for shamanen. Snakker vi dumme kommentarer?

Skrevet (endret)

6549764[/snapback]

ja, og shaman kan faktisk hjelpe andre, noe som er ukjent for shamanen. Snakker vi dumme kommentarer?

6551614[/snapback]

Hehe morsomt :)

Endret av Dxbb
Skrevet
Jaja, men hvor lang tid tar vel det? Når veletablerte guilds går sammen for å gå fra 60-70, tipper jeg en dag eller to /played.

6537248[/snapback]

tipper det MAKS tar 1uke før vi får se lvl 70 folk på stormscale hvertfall. har folk i guilden med over 200 dager played. så de bruker nok ikke lang tid før de er lvl 70.

da er det rett på å power lvl en shaman up tipper jeg. rekorden i guilden er 4dager fra lvl 1 til 60 så skal nok gå fort det å

Skrevet

6549764[/snapback]

6551614[/snapback]

Hehe morsomt :)

6551675[/snapback]

jaja, paladin kan hjelpe andre da ;)

SKylder på tiden på døgnet det er skrevet

Skrevet

6549764[/snapback]

6551614[/snapback]

Hmm, tror vi snakker ganske dumme kommentarer ja xD

You got wtfbbqpwnd!

Skrevet
Tingen nå er at de kan definere klassene enda mere. Som det er nå, så skal liksom shaman være paladin og omvendt. Men når de designer fights så er det ikke like lett å få det til å bli balansert.

Når begge factions får begge, så kan man tweake shamanen til å bli unik, i forhold til paladinen, så de ikke er lik. Men så trenger de heller ikke å tenke på faction unbalance i forhold til encounters.

TIpper det blir bra, men passer ikke helt med lore.

6545339[/snapback]

Ja da kan paladin bli fullstendig healer/blessbot/cleansebot mens shamans bare står og hiver ut noen totems og dpser litt..

6545667[/snapback]

Vi får se hva blizzard gjør. Dere tar det så negativt med engang. Tipper dette er mer en en easy way out. Shaman som den er nå må være lik paladin for at encounters skal funke. Men etter lv 70 og begge faction har like classes, så kan de sikkert definere klassene mer. Jeg whiner ikke før jeg ser hva som skjer uansett.

Skrevet

Var lei meg først, men etter å å lest dette går det greit: -"Something we have always held to as a core design philosophy is developing classes which are distinct from each other. This means developing a class with it's own abilities that clearly separate it from other classes in terms of how the class plays and operates, both for the player and from a design stand-point.

Early on in the inception of this game, it was a hot debate as to whether factions should have a specific class, which they alone have access to. Some wanted all classes to be distinct from each other, but accessible by all. Others thought that more flavor could be generated by keeping a class unique to a faction. Obviously, if you have one side with a unique class, you should probably give the other faction a unique class as well. Thus, Shaman and Paladins became those unique classes.

However, by linking them in a relationship as unique counter-points, options are closed for our main design goal, which is to keep classes distinct. We want factions to be balanced, but don't want to cut and paste abilities from one to the other and homogenize the classes. If we went that road, there would be little difference or need for a distinct class. We want classes to be different in more than just name-only or superficial appearances.

So, in our desire to keep the classes distinct and open up new possibilities for development of each class, shaman and paladins shall now be a playable class for both factions. This decision comes at a time when we have an opportunity to blend this decision into future development. Namely, with the new races in the upcoming expansion. Prior to the new races, the Paladin and Shaman lent themselves easily to their own factions and not that well to the opposite faction (Tauren Paladin? Gnome Shaman?) With the advent of the two additional races, the choice was made more clear in game design and lore.

In terms of game design, one of the options it opens up is for specific classes in dungeon encounters. We already have several encounters that highlight the abilities of a single class or make use of a classes specific abilities. Shaman and Paladins in the previous design could not participate in such encounters. If killing a creature required a Shaman, the Alliance could never beat the encounter and vice versa. This change allows the two classes to bring their own abilities into a situation which may highlight their class as an integral part of the encounter. "

Sorry hvis det er postet før----

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...