Gå til innhold

Gamespot: Prey PC VS X360


Straffa

Anbefalte innlegg

Edit: Etter å ha sett på bildene over er jeg overrasket hvor stor forskjellen var allerede på dette tidspunkt. Trodde forskjellene ville være minimale men der tok jeg vel feil.. (Dersom bildene er autentiske)

6523956[/snapback]

 

Jeg har ikke lagt merke til så uskapre textures når jeg har spilt, men nå spiller ikke jeg på HDTV heller, så det er vanskelig å si... Skal ta en titt når jeg er ferdig på jobb.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har ikke lagt merke til så uskapre  textures når jeg har spilt, men nå spiller ikke jeg på HDTV heller, så det er vanskelig å si... Skal ta en titt når jeg er ferdig på jobb.

6523984[/snapback]

Dersom man skal ha en riktig sammenligning så bør man dog kjøre på samme oppløsning på begge versjonene. En valig TV oppløsning vil dermed være vanskelig å sammenligne da oppløsningen der er så lav at det blir dårlig med skarpe detaljer uansett.

Lenke til kommentar

Dersom man skal ha en riktig sammenligning så bør man dog kjøre på samme oppløsning på begge versjonene. En valig TV oppløsning vil dermed være vanskelig å sammenligne da oppløsningen der er så lav at det blir dårlig med skarpe detaljer uansett.

6524005[/snapback]

 

Sant det, men det er såpass stor forskjell på bildene at noe bør jeg kunne se. Ser jo ut som, i hvert fall på våpnene, at det er en helt annen tekstur som er brukt på x360-bildene.

Lenke til kommentar

For Xbox360 er 32MB reservert OS'et og hvor mye av de resterene 480MB'ene som kan brukes til grafikk beror på spillet. Med en såpass statisk verden som Prey vil jeg tro det er ganske mye, så det er neppe et problem her. Anisotrophic filtering ser ikke ut å være brukt eller bare i liten grad, noe som i det minste forklarer utydlige teksturer på avstand. Vi har sett mye skarpere og high-res texturer enn dette som i f.eks Perfect dark og Kameo.

 

Forøvrig er Xenos noe ganske annet enn X1800-X1900 og en del av forklaringen kan ligge her da denne arkitekturen er forsatt ganske ny for spill utviklerene.

Lenke til kommentar
Er vel ikke så veldig rart at PC alltid vil være bedre, teknisk sett, enn konsoll. En konsoll er laget for å gi en relativt billig(hardwaremessig) opplevelse for flest mulig, mens en PC, blir som nevnt, så bra du måtte ønske bare du dytter nok penger i den. En konsoll er ment å gi en så "bra som mulig" ytelse til en "så billig som mulig" pris. En slags fattigmanns versjon av high-end PC'ene som eksisterer i det øyeblikk konsollen blir lansert.

Det som også er litt trist med argumentet om at "x360 utnytter ennå ikke potensialet sitt til det fulle" er at innen den gjør det vil hardwarefronten igjen ha utviklet seg kraftig slik at dens fulle potensial vill fortsatt ligge etter PC markedet

 

Edit: Etter å ha sett på bildene over er jeg overrasket hvor stor forskjellen var allerede på dette tidspunkt. Trodde forskjellene ville være minimale men der tok jeg vel feil.. (Dersom bildene er autentiske)

6523956[/snapback]

 

Det sier seg vel mer eller mindre selv at en svindyr PC vil klare høyere oppløsning o.l. enn konsollen om 5 år. En middelmådig PC vil allikevel ikke det.

Lenke til kommentar
Det sier seg vel mer eller mindre selv at en svindyr PC vil klare høyere oppløsning o.l. enn konsollen om 5 år. En middelmådig PC vil allikevel ikke det.

6524510[/snapback]

Jo, allerede idag klarer en "svindyr PC" høyere oppløsning, så dersom vi venter så lenge som i 5 år (som er rimelig lenge) så vil nok også en middels grei PC klare det fint.

Lenke til kommentar
avanore: Det virker som om de bildene du la ut her er helt like, men at det ene er manipulert for å vise hvordan Xbox 360 oppleves. Stemmer det? I så fall syns jeg sammenligningsgrunnlaget er litt tynt, eller i hvert fall urettferdig.

6523830[/snapback]

 

De bildene er fra gamespot (se link i første post)

Jeg tviler sterkt på at X360 bildet er manipulert men tatt direkte ut fra X360 verisjonen. De har nok utstyr til sånt, ser ingen grunn til at nettsted som Gamespot manipulerer bildene sine.

Lenke til kommentar
Det sier seg vel mer eller mindre selv at en svindyr PC vil klare høyere oppløsning o.l. enn konsollen om 5 år. En middelmådig PC vil allikevel ikke det.

6524510[/snapback]

Jo, allerede idag klarer en "svindyr PC" høyere oppløsning, så dersom vi venter så lenge som i 5 år (som er rimelig lenge) så vil nok også en middels grei PC klare det fint.

6524541[/snapback]

 

Et spill er mer enn oppløsning.

Lenke til kommentar
Uansett - jeg fatter ikke helt hvorfor de nøyde seg med 512mb da de bestemte specs på 360n. Trodde ram var relativt billig.

 

Når det er sagt synes jeg at 360'n leverer varene med tanke på pris/ytelse - og at det er en spillkonsoll.

 

Dr Peedee

 

EDIT: ups - så først nå at espent forklarte poenge mine bedre i posten over her..

6523625[/snapback]

 

Det spørsmålet har jeg også stilt meg manger ganger.

Ram i dag koster da ikke så mye og produsere og hadde boksen hatt 1024 eller i det minste 512 til GPU og 256 til system så hadde vi snakket om helt andre boller her.

 

Hva tenkte MS på når de lagde en maskin med 3x3.2 GHZ og en av de beste skjermkort som var på markedet da den kom?

Det hjelper lite om systemet ikke har ram nok.

 

Ikke nok med det. PS3 kommer jo snart og den har jo ikke noe mere ram i seg.

 

Men så er dette konsoller og ikke media PC men alikevel :)

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Et spill er mer enn oppløsning.

6525153[/snapback]

Ja men nå var det vel først og fremst HW/GFX/Prey denne tråden handlet om. Jeg velger ikke det ene eller andre kun utifra grafikken. Det står at xbox har 5.1lyd men ikke PC, og dersom man mener feks. lyd er viktigere enn grafikk kan jo xbox være den riktige versjonen.

Endret av Vice
Lenke til kommentar
De bildene er fra gamespot (se link i første post)

Jeg tviler sterkt på at X360 bildet er manipulert men tatt direkte ut fra X360 verisjonen. De har nok utstyr til sånt, ser ingen grunn til at nettsted som Gamespot manipulerer bildene sine.

6525082[/snapback]

Jeg vet at de var hentet fra GameSpot. Poenget mitt var at bildene er tilnærmet identiske, fienden står til og med i akkurat samme posisjon. Derfor ble jeg litt skeptisk til ektheten i den visuelle fremstillingen av forskjellen her. Kan godt hende GameSpot har verktøy som lar dem hente et bilde fra to ulike konsoller, på nøyaktig samme sted, det aner jeg ingenting om. Ville bare nevne min observasjon om at bildet ser manipulert ut :-)

Lenke til kommentar
med tanke på minne så har PS2en klart seg ganske så bra med sine 128mb.

 

den klarer ting som en PC med de spesifikasjonene ikke klarer.

6525246[/snapback]

 

Ps2 har vel ikke 128?

 

Uansett mange som ikke skjønner forskjellen her.

Se hvordan halo er på xbox, det ser bra ut gjør det ikke?

 

Det har ingenting med saken å gjøre. Halo er laget slikt at anntall textures brukes igjen flere steder slikt at minne ikke blir oppbrukt.

 

Tenk dere et puslespill på 100 biter. Hvis 50 av de 100 bitene er helt like selv om de er plassert på forskjellige steder så tar det langt mindre minne enn om det er 100 forskjellige biter i puslespillet.

 

Blir det samme med spill. Et spill er laget av textures, kvaliteten per texture og hvor mange forskjellige det er av dem som vises på skjermen samtidig. Slikt spiser opp minne.

 

Prey har utrolig detaljerte baner og varierte textures. I stedet for å gjøre banene mindre eller fjerne textures så setter man ned kvaliteten for at spillet skal få plass uten at det må lades for mye på X360

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Ville bare nevne min observasjon om at bildet ser manipulert ut :-)

6525276[/snapback]

 

HD Xbox 360 image shown. Mouse over the image to see the PC version.

Man vet jo aldri, men tviler MS ville godtatt om Gamespot publiserte en artikkel om akkurat dette her med manipulerte bilder.

 

De gjorde det samme da Oblivon kom. Jeg trur nok de har utstyret for å få bildene helt identiske. Hvis du styrer musa over bildet så ser du en ørliten forskjell også

Lenke til kommentar
Ville bare nevne min observasjon om at bildet ser manipulert ut :-)

6525276[/snapback]

 

HD Xbox 360 image shown. Mouse over the image to see the PC version.

Man vet jo aldri, men tviler MS ville godtatt om Gamespot publiserte en artikkel om akkurat dette her med manipulerte bilder.

 

De gjorde det samme da Oblivon kom. Jeg trur nok de har utstyret for å få bildene helt identiske. Hvis du styrer musa over bildet så ser du en ørliten forskjell også

6525385[/snapback]

Ser at siktekornet er ulikt på bildene, så man får satse på at de vet hva de driver med.

Lenke til kommentar

Litt off topic men dette spillet er bare så inne i hampen bra.

Gameplayet er jo likt på X360 og PC :)

 

Jeg bare elsker Tommy`s kommentarer

 

-Time to kick ass and chew bubblegum - and I'm all out on gum

-Half man, half beast - all dead

-Rest in pieces

-The last thing going through your mind before you die, is my size 13 boot

-Noone steals our chicks and lives

-Those damned aliens are going to pay for blowing up my ride

-I'm gonna rip off your head and shit down your neck

 

 

Har ikke hatt det så gøy i et spill siden Duke :)

Lenke til kommentar

xbox360 var dårligere enn highend pc fra første dag av. Overrasket meg, ettersom jeg trodde tidligere spillkonsoller starta med kraftigere og bedre grafikk enn datidens highend pc`er gjorde.

Kanskje er bare hoppet i grafikk så stort nå, at en lettere ser forskjellene.

Uansett endte det med at jeg lo av xboxen, og heller oppgraderte pc`en ytterliggere.

 

Videre ontopic:

 

Prey er kjempespill =)

Lenke til kommentar
xbox360 var dårligere enn highend pc fra første dag av. Overrasket meg, ettersom jeg trodde tidligere spillkonsoller starta med kraftigere og bedre grafikk enn datidens highend pc`er gjorde.

Kanskje er bare hoppet i grafikk så stort nå, at en lettere ser forskjellene.

Uansett endte det med at jeg lo av xboxen, og heller oppgraderte pc`en ytterliggere.

 

Videre ontopic:

 

Prey er kjempespill =)

6525737[/snapback]

 

XBOX hadde ikke mer enn 733 MHz, noe som var lite allerede i 2001. Allikevel hadde ingen PC fra 2001 klart Jade Empire, eller Forza Motorsport. På samme måte vil ingen PC laget i dag klare de nyeste spillene om 5 år.

 

NFS: MW har bedre grafikk på 360 enn på PC, det samme gjelder FIFA 2006.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...